Bewegen

Informatie Coronavirus

Na ingeperkte zorgverlening in verband met het coronavirus, kunt u nu weer voor alle verzekerde en onverzekerde zorg bij ons terecht die we voor corona ook boden. De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. In onze klinieken zijn maatregelen getroffen om u veilig te verwelkomen. We volgen de urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en de richtlijnen van het RIVM.

Meer weten

Oorzaken en symptomen beschadiging voorste kruisband

Tekst a|A     Contrast +|--

Tijdens het sporten of door een ongeluk kan er een scheur ontstaan in de voorste kruisband.  Dit wordt vaak ervaren als een knappend gevoel dat optreedt bij het verdraaien van de knie of het door de knie gaan.

De meest voorkomende klachten bij een gescheurde voorste kruisband zijn:

  • De gescheurde voorste kruisband geeft meestal zwikklachten. Een scheur van de voorste kruisband is zeer frequent sport gerelateerd. De verscheuring kan hoorbaar zijn met een knap, de knie zwelt veelal snel op en voelt direct onbetrouwbaar aan.
  • Bij strek- en draaibewegingen kan men "door de knie zakken". Dit gebeurt omdat de voorste kruisband de beweging van het onderbeen ten opzichte van het bovenbeen niet meer tegenhoudt. Daardoor schuiven onder- en bovenbeen als het ware over elkaar heen. Dit kan in wisselende mate weer een acute toename in pijn en zwelling van de knie geven.
  • Ten gevolge van de "stomp" van de afgescheurde kruisband kan een beperking zijn ontstaan bij het strekken van de knie.

Meer weten over deze behandeling bij Bergman Clinics | Bewegen? Neem dan contact op. Wilt u direct een afspraak maken? Dat kan met een verwijzing van uw huisarts.

Stappen in het behandelingstraject:



Veelgestelde vragen

Wat zijn de wachttijden van deze behandeling?
Wilt u weten hoe snel u terecht kunt voor uw specifieke behandeling bij Bergman Clinics? Bekijk dan nu de actuele wachttijden.
Waar kan ik ervaringen van cliënten zien of mijn ervaring delen?
Voor meer informatie, bezoek de pagina ervaringen of bekijk onze cliëntwaarderingen op Zorgkaart Nederland. U kunt ook uw ervaring delen op Zorgkaart Nederland.
Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?
We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.
Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?
Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Heeft u nog steeds vragen?

Neem contact op




Bel ons!
Bel voor informatie   088 9000 500
Wij bellen u

Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Bedankt voor uw terugbelverzoek.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Informatie aanvraag
Contact opnemen

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Bergman Clinics

Het is momenteel erg druk bij ons Contact & Service Center. Daardoor kan het iets langer duren voordat u telefonisch te woord wordt gestaan. Alvast dank voor uw begrip.

Vanaf begin mei hebben wij onze zorg stapsgewijs uitgebreid. U bent nu weer welkom voor alle verzekerde en onverzekerde zorg die wij voor het uitbreken van het coronavirus ook boden. De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen. We willen uw bezoek aan onze focuskliniek veilig laten verlopen en hebben hiervoor de benodigde maatregelen getroffen. 

  • Om de 1.5 meter afstand in de klinieken te waarborgen, zijn veel consulten nog telefonisch. U wordt gebeld wanneer uw afspraak in de kliniek is, anders is deze telefonisch.
  • Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, bellen wij u zo snel mogelijk voor een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben. Wij volgen bij het herplannen de richtlijnen van het RIVM en urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 

 Kijk hier voor meer informatie.