Onze COVID-19 maatregelen Sluiten

Informatie Coronavirus

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Ook bij Bergman Clinics, Bey by Bergman Clinics en Memira hebben wij maatregelen getroffen.

Sinds de coronacrisis zijn de landelijke wachttijden voor behandelingen flink opgelopen. Bij Bergman Clinics kunnen we u ook in deze tijd snel helpen.


Richtlijnen bij afspraken

Voor uw en onze veiligheid vragen wij het volgende als u naar 1 van onze focusklinieken komt:

  • Kom niet naar de kliniek wanneer u de afgelopen 24 uur corona gerelateerde klachten had. Uw afspraak wordt dan verzet. 
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor de afspraak binnen. Wacht, indien mogelijk, in de auto.
  • Neemt u maximaal 1 begeleider mee de kliniek in. Wanneer u alleen kunt komen, heeft dat onze voorkeur. 
  • Schud geen handen.
  • Probeer waar mogelijk afstand te houden van anderen.

Veiligheid voorop

Als Bergman Clinics nemen wij de veiligheid van u als cliënt en van onze medewerkers zeer serieus. We treffen dan ook alle benodigde maatregelen in de klinieken om u veilig te ontvangen. Wilt u onze coronamaatregelen nog eens rustig nalezen, bekijk dan de pdf. Bergman Clinics volgt strikt de regels van het RIVM en de urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM.

Als u bij Bergman Clinics komt, dan zal u gevraagd worden om een mondmaskertje op te zetten. Wij vragen u dat zelf te doen. In het volgende filmpje ziet u hoe u dat moet doen:

 

Vragen

Mag ik iemand meenemen naar de kliniek?

Ja, u mag maximaal 1 begeleider meenemen de kliniek in. Wanneer u alleen kunt komen, heeft dat onze voorkeur. 

Alleen in de volgende klinieken is begeleiding helaas nog niet mogelijk:
Bergman Clinics | Uiterlijk/Huid en Vaten | Amsterdam, Willemsparkweg 142
Bergman Clinics | Uiterlijk | Zwolle, Eekwal 1 A
Bergman Clinics | Ogen | Hoogeveen, Markt 1-01

Waar vind ik de COVID-19 maatregelen die gelden bij Bergman Clinics?

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Ook bij Bergman Clinics, Bey by Bergman Clinics en Memira hebben wij maatregelen getroffen. Hier leest uw elke maatregelen dit zijn.

Waar vind ik de screeningsvragenlijst voor mijn intakegesprek?

De screeningsvragenlijst vind u in uw account van Mijn Bergman Clinics

U heeft na het maken van uw eerste afspraak een uitnodiging per e-mail ontvangen om uw account voor Mijn Bergman Clinics te activeren.

Na het inloggen in het digitaal cliëntportaal Mijn Bergman Clinics selecteert u rechts bovenin het menu de optie "Vragenlijsten".

Opent u Mijn Bergman Clinics op u uw telefoon, dan selecteert u rechtsonderin Meer en vervolgens de optie "Vragenlijsten". Daar staat de vragenlijst voor u klaar.

In uw Mijn Bergman Clinics omgeving vindt u ook alle informatie over het onderzoek, de voorbereiding op het onderzoek en de routebeschrijving naar de kliniek.

Let op! Wij vragen u voorafgaand aan uw intakegesprek de screeningsvragenlijst in uw Mijn Bergman Clinics in te vullen. Deze informatie is voor ons van belang om een goed beeld van uw algehele gezondheid te krijgen. De vragenlijst dient vóór uw intakegesprek ingevuld te zijn, anders kan dit gesprek mogelijk niet doorgaan. Het invullen neemt enkel 10 minuten in beslag. 

 

Wat moet ik doen als ik 48 uur vóór of ná mijn afspraak gevaccineerd wordt?

Heeft u binnen 48 uur vóór of ná uw coronavaccinatie een afspraak voor een operatie bij ons staan, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Om eventuele bijwerkingen van de behandeling of vaccinatie te kunnen scheiden, verplaatsen we deze afspraak dan voor u.

Welke maatregelen treft Bergman Clinics tegen het coronavirus?

Als Bergman Clinics nemen wij de veiligheid van u als cliënt en van onze medewerkers zeer serieus. We treffen dan ook alle maatregelen in de kliniek om u veilig te ontvangen. Hier leest u alle actuele maatregelen. Wij volgen het advies van RIVM over het coronavirus (COVID-19) op de voet en passen hier onze werkwijze op aan. Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM.

Het is druk bij jullie aan de telefoon. Kan ik op een andere manier antwoord krijgen op mijn vraag?

Graag attenderen we u erop dat bellen vaak niet noodzakelijk is of niet de snelste manier om uw vraag beantwoord te krijgen. We helpen u graag ook op andere manieren.

1) Nieuwe cliënt/net verwezen naar Bergman Clinics:
- Wij bellen u binnen 3 werkdagen voor het inplannen van een consultafspraak nadat uw verwijzing bij ons binnen is.
- Veel afspraken kunt u ook zelf online plannen. U ontvangt per e-mail een uitnodiging via Zorgdomein wanneer dit voor uw afspraak mogelijk is.

2) Voor algemene, niet urgente vragen kijkt u eerst op onze website of in de Mijn Bergman Clinics app. Daarnaast kunt u ook tijdens kantooruren met ons chatten.

Hoe kan ik inloggen in de Mijn Bergman Clinics app?

Hoe stelt de arts de diagnose bij een telefonisch consult?

De arts legt u tijdens het eerste telefonische gesprek uit hoe hij te werk gaat en wat de volgende stappen zijn om tot een diagnose te komen. Ook krijgt u de gelegenheid uw vragen te stellen.

Ik ben al ergens anders op consult geweest, maar wil de behandeling graag door Bergman Clinics laten uitvoeren. Kan dat?

In veel gevallen kunt u voor de behandeling terecht bij Bergman Clinics. Wanneer u ons contactformulier invult, bellen we u zo snel mogelijk om meer uitleg te geven. Bekijk hier voor alle behandelingen de toegangstijden per kliniek.

Waarom vragen jullie mij een mondmasker op te zetten in de kliniek?

In onze klinieken kan het druk zijn. Sommige cliënten en medewerkers voelen zich daar niet prettig bij. Een mondmasker is niet verplicht, maar wij stellen het zeer op prijs wanneer u er een draagt in de kliniek.

Wanneer mag ik niet naar de kliniek komen?

Komt u niet naar de kliniek als u verkoudheidsklachten al dan niet met koorts en/of benauwdheid heeft. Neemt u in dat geval telefonisch contact met ons op. Dan maken we een nieuwe afspraak.

Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?

We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.

Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?

Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Toon alle items


Vestigingen
 
Alle behandelingen
 
Bergman Clinics

 

 

Bergman Clinics

De vraag naar medische zorg bij Bergman Clinics stijgt de laatste maanden sterk en harder dan eerder voorzien. Daardoor kunnen telefonische wachttijden op sommige momenten langer zijn dan u van ons gewend bent.

Graag attenderen we u erop dat bellen vaak niet noodzakelijk is of niet de snelste manier om uw vraag beantwoord te krijgen. We helpen u graag ook op andere manieren. Bekijk de opties hier

Bent u onder behandeling bij Bergman Clinics en heeft u een spoedvraag, bijvoorbeeld over klachten na een ingreep dan kunt u contact opnemen via telefoonnummer 088 9000 567.

We doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te woord te staan.