Onze COVID-19 maatregelen Sluiten

Informatie Coronavirus

Als Bergman Clinics nemen wij de veiligheid van u als cliënt en van onze medewerkers zeer serieus. We treffen dan ook alle benodigde maatregelen in de klinieken om u veilig te ontvangen. Bergman Clinics volgt de regels van het RIVM en de urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).


Richtlijnen bij afspraken

  • Heeft u op het moment van uw geplande afspraak klachten die wijzen op het coronavirus, of wacht u op de uitslag van een coronatest? Kom dan niet naar de kliniek en neem contact met ons op via bergmanclinics.nl/afspraak.
  • U mag maximaal 1 begeleider meenemen de kliniek in.
  • Kom niet te vroeg naar uw afspraak.
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
  • Was uw handen en schud geen handen.
  • Een mondmasker is niet verplicht, maar uw eigen keuze. Deze kunt u van ons krijgen.

Wij vragen uw hulp en begrip. Samen houden we onze zorg veilig.

 

 

 

 

 


Vragen

Kan ik onder anesthesie geopereerd/behandeld worden wanneer ik in de periode daarvoor corona heb gehad?

Wanneer u positief bent getest in de 12 weken voorafgaand aan een operatie/behandeling met anesthesie, kan dit om medische redenen aanleiding zijn de operatie te verplaatsen. Neem daarom altijd contact met ons op als u in deze periode positief getest bent.

Mag ik iemand meenemen naar de kliniek?

U mag maximaal 1 begeleider meenemen de kliniek in.

Moet ik bij Bergman Clinics nog rekening houden met coronamaatregelen?

Kijkt u hier voor de laatste informatie hierover.

Waar vind ik de screeningsvragenlijst voor mijn intakegesprek?

De screeningsvragenlijst vindt u in uw account van Mijn Bergman Clinics

Nadat uw afspraak bij Bergman Clinics gemaakt is, kunt u inloggen in Mijn Bergman Clinics.

Na het inloggen in het digitaal cliëntportaal Mijn Bergman Clinics selecteert u rechts bovenin het menu de optie "Vragenlijsten".

Opent u Mijn Bergman Clinics op u uw telefoon, dan selecteert u rechtsonderin Meer en vervolgens de optie "Vragenlijsten". Daar staat de vragenlijst voor u klaar.

In uw Mijn Bergman Clinics omgeving vindt u ook alle informatie over het onderzoek, de voorbereiding op het onderzoek en de routebeschrijving naar de kliniek.

Let op! Wij vragen u voorafgaand aan uw intakegesprek de screeningsvragenlijst in uw Mijn Bergman Clinics in te vullen. Deze informatie is voor ons van belang om een goed beeld van uw algehele gezondheid te krijgen. De vragenlijst dient vóór uw intakegesprek ingevuld te zijn, anders kan dit gesprek mogelijk niet doorgaan. Het invullen neemt enkel 10 minuten in beslag. 

 

Wat moet ik doen als ik 48 uur vóór of ná mijn afspraak voor een operatie gevaccineerd word?

Heeft u binnen 48 uur vóór of ná uw coronavaccinatie een afspraak voor een operatie (operatie onder algehele narcose of met een ruggenprik) bij ons staan, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Om eventuele bijwerkingen van de behandeling of vaccinatie te kunnen scheiden, verplaatsen we deze afspraak dan voor u.

Welke maatregelen treft Bergman Clinics tegen het coronavirus?

Als Bergman Clinics nemen wij de veiligheid van u als cliënt en van onze medewerkers zeer serieus. We treffen dan ook alle maatregelen in de kliniek om u veilig te ontvangen. Hier leest u alle actuele maatregelen. Wij volgen de regels van het RIVM en de urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM.

Een huisgenoot of een nauw contact heeft corona. Ik hoef, in mijn geval, volgens de coronaregels niet in quarantaine. Mag ik gewoon naar de kliniek komen voor een afspraak of een ingreep?

Ja, wanneer u volgens de coronarichtlijnen niet in quarantaine hoeft, mag u gewoon naar de kliniek komen. Wij doen er in de kliniek alles aan om u veilig te ontvangen.

Het is druk bij jullie aan de telefoon. Kan ik op een andere manier antwoord krijgen op mijn vraag?

Graag attenderen we u erop dat bellen vaak niet noodzakelijk is of niet de snelste manier om uw vraag beantwoord te krijgen. We helpen u graag ook op andere manieren.

1) Nieuwe cliënt/net verwezen naar Bergman Clinics:
- Wij bellen u binnen 3 werkdagen voor het inplannen van een consultafspraak nadat uw verwijzing bij ons binnen is.
- Veel afspraken kunt u ook zelf online plannen. U ontvangt per e-mail een uitnodiging via Zorgdomein wanneer dit voor uw afspraak mogelijk is.

2) Voor algemene, niet urgente vragen kijkt u eerst op onze website of in de Mijn Bergman Clinics app. Daarnaast kunt u ook tijdens kantooruren met ons chatten.

Hoe kan ik inloggen in Mijn Bergman Clinics?

U kunt gemakkelijk en veilig inloggen met uw DigiD. Voor meer informatie over DigiD verwijzen we u naar www.digid.nl.

Hoe stelt de arts de diagnose bij een telefonisch consult?

De arts legt u tijdens het eerste telefonische gesprek uit hoe hij te werk gaat en wat de volgende stappen zijn om tot een diagnose te komen. Ook krijgt u de gelegenheid uw vragen te stellen.

Ik ben al ergens anders op consult geweest, maar wil de behandeling graag door Bergman Clinics laten uitvoeren. Kan dat?

In veel gevallen kunt u voor de behandeling terecht bij Bergman Clinics. Wanneer u ons contactformulier invult, bellen we u zo snel mogelijk om meer uitleg te geven. Bekijk hier voor alle behandelingen de toegangstijden per kliniek.

Wanneer mag ik niet naar de kliniek komen?

Komt u niet naar de kliniek als u verkoudheidsklachten al dan niet met koorts en/of benauwdheid heeft. Neemt u in dat geval telefonisch contact met ons op. Dan maken we een nieuwe afspraak.

Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?

We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.

Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?

Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Toon alle items

Vestigingen
 
Alle behandelingen
 
Bergman Clinics

Beste cliënten, i.v.m. de aangescherpte Corona-maatregelen worden van maandag 20 december t/m vrijdag 14 januari geen nieuwe afspraken voor injectable-behandelingen & huidtherapie ingepland.
Wanneer u al een afspraak hiervoor heeft in deze periode wordt u gebeld om deze in overleg te verplaatsen. De afspraken voor alle andere behandelingen gaan door. 

 

Bergman Clinics

Beste cliënten, i.v.m. de aangescherpte Corona-maatregelen worden van maandag 20 december t/m vrijdag 14 januari geen nieuwe afspraken voor injectable-behandelingen & huidtherapie ingepland.
Wanneer u al een afspraak hiervoor heeft in deze periode wordt u gebeld om deze in overleg te verplaatsen. De afspraken voor alle andere behandelingen gaan door.