Onze COVID-19 maatregelen Sluiten

Informatie Coronavirus

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen.

De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen.


We willen uw bezoek in de kliniek veilig laten verlopen en hebben hiervoor de benodigde maatregelen getroffen.

  • Om de 1.5 meter afstand in de klinieken te waarborgen, zijn veel consulten nog telefonisch. U wordt van tevoren geïnformeerd of uw afspraak op de kliniek of telefonisch plaatsvindt. Let op: heeft u een afspraak bij 1 van onze oogklinieken, dan vindt deze altijd op de kliniek plaats.
  • Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, berichten wij u zo snel mogelijk over een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben. U hoeft ons niet te bellen. Wij volgen bij het herplannen de urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 Richtlijnen bij afspraken

Voor uw en onze veiligheid vragen wij het volgende als u naar 1 van onze focusklinieken komt:

  • Kom niet naar de kliniek wanneer u de afgelopen 24 uur corona gerelateerde klachten had. Uw afspraak wordt dan verzet. 
  • Kom niet naar de kliniek wanneer een huisgenoot koorts en/of last van benauwdheid heeft.
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor de afspraak binnen. Wacht, indien mogelijk, in de auto.
  • Helaas mag u op dit moment geen begeleider meenemen in de kliniek. Uw begeleider kan buiten of in de auto wachten. Wanneer een begeleider noodzakelijk is, denk aan personen in een rolstoel, of kinderen onder de 18 jaar, wordt hier een uitzondering op gemaakt. Er kan dan 1 begeleider mee naar binnen.
  • Wanneer u ouder bent dan 12 jaar, dient u een mondkapje te dragen in de kliniek.
  • Schud geen handen.
  • Houd zoveel mogelijk 1,5 meter afstand.

Veiligheid voorop

Als Bergman Clinics nemen wij de veiligheid van u als cliënt en van onze medewerkers zeer serieus. We treffen dan ook alle benodigde maatregelen in de klinieken om u veilig te ontvangen. Bekijk de animatiefilm om te zien hoe u de kliniek op een veilige manier bezoekt. Wilt u onze coronamaatregelen nog eens rustig nalezen, bekijk dan de pdf. Bergman Clinics volgt strikt de regels van het RIVM en de urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM.

 

 Als u bij Bergman Clinics komt, dan zal u gevraagd worden om een mondmaskertje op te zetten. Wij vragen u dat zelf te doen. In het volgende filmpje ziet u hoe u dat moet doen

 

 

 

 

Vragen

Gaat mijn operatie door?

Van 15 december t/m 19 januari zijn nieuwe maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. 

Heeft u een afspraak voor verzekerde zorg of cosmetische chirurgie, dan blijft uw afspraak gewoon staan.

Heeft u een afspraak voor een onverzekerde huidbehandeling en/of een behandeling met injectables, dan wordt uw afspraak verplaatst. Wij bellen u voor een nieuwe afspraak. U hoeft niet zelf te bellen.

 De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen. We willen uw bezoek aan onze focuskliniek veilig laten verlopen en hebben hiervoor de benodigde maatregelen getroffen.

Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, berichten wij u zo snel mogelijk over een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben. Wij volgen bij het herplannen de richtlijnen van het RIVM en urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 

Waar vind ik de screeningsvragenlijst voor mijn intakegesprek?

De screeningsvragenlijst vind u in uw account van Mijn Bergman Clinics

U heeft na het maken van uw eerste afspraak een uitnodiging per e-mail ontvangen om uw account voor Mijn Bergman Clinics te activeren.

Na het inloggen in het digitaal cliëntportaal Mijn Bergman Clinics selecteert u rechts bovenin het menu de optie "Vragenlijsten".

Opent u Mijn Bergman Clinics op u uw telefoon, dan selecteert u rechtsonderin Meer en vervolgens de optie "Vragenlijsten". Daar staat de vragenlijst voor u klaar.

In uw Mijn Bergman Clinics omgeving vindt u ook alle informatie over het onderzoek, de voorbereiding op het onderzoek en de routebeschrijving naar de kliniek.

Let op! Wij vragen u voorafgaand aan uw intakegesprek de screeningsvragenlijst in uw Mijn Bergman Clinics in te vullen. Deze informatie is voor ons van belang om een goed beeld van uw algehele gezondheid te krijgen. De vragenlijst dient vóór uw intakegesprek ingevuld te zijn, anders kan dit gesprek mogelijk niet doorgaan. Het invullen neemt enkel 10 minuten in beslag. 

 

Wat moet ik doen als ik 48 uur vóór of ná mijn afspraak gevaccineerd wordt?

Heeft u binnen 48 uur vóór of ná uw coronavaccinatie een afspraak voor een ingreep/behandeling bij ons staan, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Om eventuele bijwerkingen van de behandeling of vaccinatie te kunnen scheiden, verplaatsen we deze afspraak dan voor u.

Welke maatregelen treft Bergman Clinics tegen het coronavirus?

Als Bergman Clinics nemen wij de veiligheid van u als cliënt en van onze medewerkers zeer serieus. We treffen dan ook alle maatregelen in de kliniek om u veilig te ontvangen. Hier leest u alle actuele maatregelen. Wij volgen het advies van RIVM over het coronavirus (COVID-19) op de voet en passen hier onze werkwijze op aan. Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM.

Gaat mijn 1e afspraak/consult door?

Vanaf begin mei zijn er naast telefonische consulten ook weer afspraken in de kliniek. U wordt van te voren geïnformeerd of deze afspraak op de kliniek of telefonisch plaatsvindt. Let op: heeft u een afspraak bij 1 van onze oogklinieken, dan vindt deze afspraak altijd op de kliniek plaats. 

Door het aantal afspraken in de kliniek te beperken, waarborgen we de 1.5 meter afstand. Ook ingrepen onder plaatselijke verdoving voeren we uit.

 

Gaat mijn afspraak voor een controle door?

Vanaf begin mei zijn er naast telefonische consulten ook weer afspraken in de kliniek. U wordt gebeld wanneer uw afspraak in de kliniek is, anders is deze telefonisch. Let op: heeft u een afspraak bij 1 van onze oogklinieken, dan vindt deze afspraak altijd op de kliniek plaats.

Door het aantal afspraken in de kliniek te beperken, waarborgen we de 1.5 meter afstand. Ook ingrepen onder plaatselijke verdoving voeren we uit.

Gaat mijn afspraak voor een echografie, röntgenonderzoek of MRI door?

Deze afspraken gaan gewoon door volgens de planning.

 

Hoe kan ik inloggen in de Mijn Bergman Clinics app?

Hoe stelt de arts de diagnose bij een telefonisch consult?

De arts legt u tijdens het eerste telefonische gesprek uit hoe hij te werk gaat en wat de volgende stappen zijn om tot een diagnose te komen. Ook krijgt u de gelegenheid uw vragen te stellen.

Mag ik iemand meenemen naar de kliniek?

Helaas mag u op dit moment geen begeleider meenemen in de kliniek. Uw begeleider kan buiten of in de auto wachten. Wanneer een begeleider noodzakelijk is, denk aan personen in een rolstoel of kinderen onder de 18 jaar, wordt hier een uitzondering op gemaakt. Er kan dan 1 begeleider mee naar binnen.

Mijn afspraak is afgezegd in verband met het coronavirus, maar ik heb nog niks gehoord. Wat moet ik doen?

Binnenkort krijgt u bericht van ons over het maken van een nieuwe afspraak.  We vragen u nog even geduld te hebben. U hoeft ons niet te bellen. We zijn u niet vergeten.

Wanneer mag ik niet naar de kliniek komen?

Komt u niet naar de kliniek als u verkoudheidsklachten al dan niet met koorts en/of benauwdheid heeft. Neemt u in dat geval telefonisch contact met ons op. Dan maken we een nieuwe afspraak.

Wanneer word ik alsnog gezien / geholpen?

Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen. De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. 

Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, berichten wij u zo snel mogelijk over een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben. Wij volgen bij het herplannen de richtlijnen van het RIVM en urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 

Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?

We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.

Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?

Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Toon alle items


Informatie aanvraag
 
Contact opnemen
 
Bergman Clinics

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Bekijk voor uw komst de actuele coronarichtlijnen. Dit betekent het volgende voor uw afspraak bij Bergman Clinics:

  • U bent welkom voor alle zorg die u van ons gewend bent. We treffen alle maatregelen om u veilig in de kliniek te ontvangen.
  • In de kliniek mag u geen begeleider meenemen.*
  • Wanneer u ouder bent dan 12 jaar dient u in de kliniek een mondkapje te dragen.

Let op!
Heeft u binnen 48 uur vóór of ná uw coronavaccinatie een afspraak voor een ingreep/behandeling bij ons staan, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Om eventuele bijwerkingen van de behandeling of vaccinatie te kunnen scheiden, verplaatsen we deze afspraak dan voor u.

*Uitzonderingen hierop vindt u op onze coronapagina.