GA TERUG
Inspanningstest (fietstest)
imageHomepage
imageHomepage
Waar staan wij voor? Waar staan wij voor?
Bekijk de animatie video voor een korte uitleg over ons zorgaanbod, kwaliteit en vergoeding door zorgverzekeraars.Bekijk de animatie video voor een korte uitleg over ons zorgaanbod, kwaliteit en vergoeding door zorgverzekeraars.Meer weten
imageHomepage
Onderzoek naar
erfelijke hartziektes
Onderzoek naar erfelijke hartziektes
"De schrik zat er goed in bij iedereen!
Gelukkig bleek het niet erfelijk."
"De schrik zat er goed in bij iedereen! Gelukkig bleek het niet erfelijk."
imageHomepage
Met 'Mijn Bergman Clinics' goed voorbereid en inzage in uw medisch dossier Met 'Mijn Bergman Clinics' goed voorbereid en inzage in uw medisch dossier
Met 'Mijn Bergman Clinics' krijgt u de juiste informatie op het juiste moment. Voor, tijdens én na de behandeling.Met 'Mijn Bergman Clinics' krijgt u de juiste informatie op het juiste moment. Voor, tijdens én na de behandeling.Meer weten

Toon submenu

Inspanningstest (fietstest)

Bij een hartfilmpje in rust zien we mogelijke hartafwijkingen niet altijd. Tijdens inspanning gebruikt het hart meer energie. Daarom heeft het meer behoefte aan zuurstof. Zo krijgt de cardioloog veel informatie over de doorbloeding van de hartspier tijdens inspanning. Als er afwijkingen zijn, worden deze beter zichtbaar.

Het doel van de inspanningstest is:

  • onderzoek doen naar de oorzaak van uw pijn op de borst klachten, die mogelijk het gevolg zijn van zuurstof tekort ten gevolge van vernauwing in de kransslagader(en).
  • het opsporen van hartritme- en/of geleidingsstoornissen die ontstaan bij inspanning;
  • het lichamelijke inspanningsvermogen bepalen;
  • het resultaat van een dotterbehandeling of bypassoperatie controleren.

Een hartfunctielaborant voert het onderzoek uit.


Voorbereiding

Eet liever geen zware maaltijd voor de inspanningstest. Draag makkelijk zittende (sport)kleding en goede (sport)schoenen.

Het onderzoek

In de onderzoekskamer staan een hometrainer en een computer. Voor het onderzoek moet u het bovenlichaam ontkleden. Zo kunnen we de elektrodes op uw huid plaatsen. Vrouwen mogen fietsen met hun bh aan. Voor aanvang van het onderzoek maken we eerst een hartfilmpje. Ook meten we uw bloeddruk. Daarna mag u plaatsnemen op de fiets/hometrainer. We plaatsen in totaal 10 elektroden op uw lichaam. 6 op de borstkas en 4 op de rug. Tijdens de fietstest controleren we steeds het hartfilmpje (ECG). Daarnaast krijgt u om uw arm een bloeddrukband. Hiermee houden we tijdens het onderzoek ook uw bloeddruk goed in de gaten.

 - Hart - fietstest.jpg

Op het stuur van de hometrainer zit een teller die het aantal rotaties per minuut aangeeft. Het is de bedoeling dat dit getal tijdens de gehele test ongeveer stabiel blijft.

Tijdens het fietsten verzwaren de trappers iedere minuut een beetje. U moet proberen het tempo gelijk te houden. De computer rekent uit wat u met uw lengte en gewicht zou moeten halen.
Het is erg belangrijk dat u tijdens het fietsen aan de hartfunctielaborant aangeeft hoe u zich voelt. U moet het zeker zeggen als u zich onprettig gaat voelen. Bijvoorbeeld door pijnklachten op de borst. Maar ook door verschijnselen als duizeligheid, benauwdheid, misselijkheid of hoofdpijn.

De inspanningstest gaat door totdat de maximale hartfrequentie is bereikt.
Deze stellen we vast aan de hand van uw leeftijd en geslacht. De maximale hartfrequentie verschilt dus van persoon tot persoon.
Als u de trappers na verloop van tijd echt niet meer rond kunt krijgen geeft u dit aan. De hartfunctielaborant laat u rustig uitfietsen. Soms zegt de laborant ook dat u mag stoppen.
Het onderzoek duurt gemiddeld een half uur. Na de test mag u zich weer aankleden.
Het inspanningsonderzoek brengt een klein risico met zich mee. Tijdens het onderzoek ontstaan er soms hartritmestoornissen die direct behandeling vereisen. De hartfunctielaborant houdt uw hartritme daarom goed in de gaten. Bij een complicatie grijpt hij of zij direct in en wordt de cardioloog geroepen. Overigens vragen we een inspanningsonderzoek alleen aan als de cardioloog denkt dat het veilig is.

 

Het inspanningsonderzoek geeft geen zekerheid of er een hartziekte aanwezig is. Het inspannings-ECG is soms normaal terwijl er toch vernauwingen zijn in de kransslagaders. Ook kan het inspannings-ECG afwijkend zijn, terwijl er geen hartziekte is. De uitleg van het inspanningsonderzoek moet altijd gezien worden in relatie tot de klachten en eventuele andere onderzoeken. Soms besluit de cardioloog dat er nog aanvullend onderzoek nodig is.

 


Informatie aanvraag Bel mij terug

Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Bedankt voor uw terugbelverzoek.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

webbuttons-222px4(60).jpg


clienten
0

Aantal cliënten in
2017


Thema: Aantal cliënten
DiT CIJFER GEEFT HET AANTAL CLIËNTEN WEER DAT BIJ BERGMAN CLINICS | MAAG & DARM | HART IN 2017 ONDER BEHANDELING IS GEWEEST.

Het verlenen van kwalitatief hoogwaardige medische zorg vergt deskundigheid en specifieke ervaring. Het met grote regelmaat verrichten van deze specifieke handelingen vergroot de vaardigheid van de arts en het behandelend team.



Domein: Ervaring arts en team


Zorg vergt deskundigheid en ervaring. Het is dan ook belangrijk dat zorgleners geschoold zijn en regelmatig bijscholing krijgen. Het vaker verrichten van de handelingen vergroot de vaardigheid.

Cliënten geven aan dat zij graag behandeld willen worden door een arts die vaak een bepaalde handeling uitvoert. Bij dit onderwerp maken wij inzichtelijk hoe we de ervaring de artsen en hun teams borgen.

operaties
0

Behandelingen in
2017


Thema: Aantal behandelingen

DIT CIJFER MaAKt inzichtelijk hoeveel behandelingen er bij Bergman CLinics | Maag & Darm | Hart IN 2017 hebben plaatsgevonden.

Kwalitatief hoogwaardigde medische zorg vergt deskundigheid en ervaring. Het veelvuldig verrichten van de handelingen vergroot de vaardigheid van de arts en het behandelende team.



Domein: Ervaring arts en team


Zorg vergt deskundigheid en ervaring. Het is dan ook belangrijk dat zorgleners geschoold zijn en regelmatig bijscholing krijgen. Het vaker verrichten van de handelingen vergroot de vaardigheid.

Cliënten geven aan dat zij graag behandeld willen worden door een arts die vaak een bepaalde handeling uitvoert. Bij dit onderwerp maken wij inzichtelijk hoe we de ervaring de artsen en hun teams borgen.


nps
0

Net Promotor Score (NPS)


Thema: Net promotor score


BERGMAN CLINICS SCOORT EEN NPS VAN 62
HET LANDELIJKE GEMIDDELDE VAN ZIEKENHUIZEN is 44


DE NPS WORDT GEZIEN ALS DE BELANGRIJKSTE UITKOMST BINNEN CLIËNTTEVREDENHEIDSONDERZOEKEN. HET BEANTWOORDT DE VRAAG IN WELKE MATE IEMAND ONZE KLINIEK AANBEVEELT AAN VRIENDEN/FAMILIE OF COLLEGA’S?

Het antwoord meet je op een schaal van 0 tot 10. Klanten die je graag aanbevelen scoren een 9 of 10. Cliënten die een 6 of lager scoren noemen we criticasters. Er tussenin zitten de passief tevredenen.

Het idee hierachter is dat cliënten die een 7 of 8 scoren Bergman Clinics niet zullen aanbevelen, passief zijn. Dat gebeurt pas bij een score van 9 of hoger. Cliënten die een 6 of lager scoren zullen Bergman Clinics negatief aanbevelen bij vrienden en familie.

Om de NPS score te berekenen wordt het percentage criticasters (0 t/m 6) van de promotors (9,10) afgetrokken. (NPS= % promotors- % detractors). De score kan lopen van -100 tot 100. 

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde in 2017.



Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport
0

Tevredenheids-
onderzoek 2017

Bekijk de individuele metingen

rapport

Rapportcijfer voor informatie voorafgaand aan behandeling

8,4

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de informatie voorafgaand aan behandeling

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2017 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD, TEN AANZIEN VAN INFORMATIE DIE ZE VOORAF AAN DE BEHANDELING HEBBEN GEKREGEN.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Rapportcijfer voor de behandeling

8,6

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de behandeling

Dit cijfer geeft de gemiddelde score die cliënten die het afgelopen jaar zijn behandeld ons hebben gegeven ten aanzien van de behandeling.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport

Rapportcijfer voor de gegeven nazorg

8,1

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de gegeven nazorg

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2017 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD, TEN AANZIEN VAN DE nazorg

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

8,7

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2017 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD TEN AANZIEN van de bejegening door de behandelaar.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.





Thema: Totaal rapportcijfer

Hier wordt de totale gemiddelde score beschreven die cliënten, die het afgelopen jaar zijn behandeld, ons hebben gegeven.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.



Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport
0
Kwaliteits-
rapportages

Bel ons!
Bel voor informatie   088 9000 500
Wij bellen u

Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Bedankt voor uw terugbelverzoek.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.