Onze COVID-19 maatregelen Sluiten

Nieuws

Hier leest u het laatste nieuws omtrent Bergman Clinics.


Bewegen | Delft sluit eind september 2021

Na de fusie tussen Bergman Clinics | Bewegen en NLHCC (o.a. Medinova en Orthopedium) is besloten kliniek Bewegen | Delft eind september 2021 te sluiten. Patiënten zijn van harte welkom in de nabijgelegen klinieken Bergman Clinics | Bewegen | Rotterdam en Rijswijk.

 

Overname Van Linschoten Specialisten

Sinds 3 november 2020 is de overname van Van Linschoten Specialisten door Bergman Clinics een feit. 

Van Linschoten Specialisten is met acht locaties marktleider op het gebied van KNO-zorg in Midden-Nederland en samen
gaan we deze kwalitatieve, cliëntgerichte en efficiënte KNO-zorg verder uitbouwen.
Daarnaast kijken we er naar uit de samenwerking met u voort te zetten.

 

Bergman Clinics optimaliseert cliëntreis van verwijzing tot en met 1e afspraak


Vanaf 16 juli kunnen cliënten, die zijn verwezen naar Bergman Clinics in één digitale omgeving zelf een afspraak maken en alle informatie vinden om goed voorbereid te zijn op hun eerste afspraak.

In samenwerking met ZorgDomein en ChipSoft is de afgelopen maanden gewerkt aan een unieke oplossing om het traject voor patiënten van verwijzing tot de eerste afspraak naar vervolgzorg te verbeteren. Bergman Clinics is de eerste zorginstelling die de oplossing inzet voor haar patiënten. De ontwikkelde koppeling tussen ZorgDomein en HiX van ChipSoft, maakt dat Bergman Clinics haar cliënten nog beter faciliteert en zelf efficiënter werkt.

Eenvoud, overzicht en gemak voor cliënten.

Zelf een online een afspraak maken bij Bergman Clinics gaat voortaan nog eenvoudiger en sneller. Geen gefragmenteerde informatie meer, maar alles overzichtelijk, zonder drempels in één digitale omgeving. Patiënten krijgen bij een verwijzing door hun huisarts een link, waarmee ze inloggen in de ZorgDomein patiëntomgeving. Vervolgens kunnen ze zelf online een afspraak plannen en behandelinformatie raadplegen. Ook kunnen ze het consult dat bij Bergman Clinics plaatsvindt voorbereiden en volgen, in een eigen persoonlijke digitale omgeving.

Succesvolle samenwerking Bergman Clinics, ZorgDomein en ChipSoft.

De gezamenlijke ontwikkeling is een logische samenwerking. Het is een voorbeeld van een samenwerking waarbij gebruik wordt gemaakt van bestaande IT-oplossingen, die door een koppeling naar een hoger plan worden getild. Via ZorgDomein lopen jaarlijks 14 miljoen verwijzingen, ChipSoft is de meeste innovatieve ZIS/EPD softwareleverancier op de Europese markt en Bergman Clinics is de grootste landelijke zorgketen met meer dan 50 focusklinieken en meer da 200.000 clienten per jaar

Digitalisering verbetert zorg.

Bergman Clinics zet met de integratie van systemen en diverse e-health innovaties vol in op kwaliteit, persoonlijke aandacht, maar dan efficiënter. Christaan Boer, Commercieel Directeur van Bergman Clinics, over de Digitale Cliëntreis: “Bij Bergman Clinics willen we elke dag de zorg voor de patiënt beter maken. Met de introductie van de Digitale Cliëntreis geven we de patiënt meer regie over de eigen zorg en maken we de zorgervaring beter, prettiger en efficiënter. Wij geloven in verdere digitalisering voor het verbeteren van de zorg, zowel op het niveau van patiëntervaring als op dat van tijd- en kostenbeheersing. Dat maakt de zorg beter.” Vincent van den Berg, Pilot Coördinator bij ChipSoft: “Met deze ontwikkeling nemen we alle drempels weg en wordt het voor de patiënt enorm makkelijk om zelf afspraken te maken. Net zoals je dat zou doen buiten de zorg.”

Bergman Clinics streeft naar een zelfplan-percentage van 50%. Hiermee kan een afname van onnodig telefoonverkeer worden gerealiseerd van 20% tot 30%. Na de fusie tussen NL Healthcare Clinics en Bergman Clinics was het verwachte aantal calls per jaar ingeschat op een 1 miljoen. Een afname van 25% komt de klantvriendelijkheid en kostenbeheersing in de zorg ten goede.

 

Digitaal consult

Vanaf nu is het mogelijk voor cliënten van Huid & Vaten om beeldmateriaal met hun arts te delen.

Voorafgaand aan de telefonische afspraak hebben cliënten de mogelijkheid om het beeldmateriaal via Zivver met de arts te delen zodat de arts de klacht nog beter kan beoordelen. Daarnaast is het mogelijk de afspraak via videoconsult te laten plaats vinden

Uiteraard vinden wij het belangrijk dat dit zo veilig mogelijk gebeurd. De beelden worden gebruikt om de klacht beter te kunnen beoordelen en worden bewaard conform wettelijke norm. De beelden van het videoconsult worden niet opgeslagen en daarom ook niet bewaard in het medisch dossier. 

 

Verwijzen naar Bergman Clinics ten tijde van het coronavirus

Het verwijzen ten tijde van het coronavirus is gewoon mogelijk op de reguliere manier, zoals via ZorgDomein. Verwijzingen worden echter anders afgehandeld.
Alle poliklinische afspraken zijn in eerste instantie telefonisch. De arts beoordeelt tijdens dit gesprek of uitstellen van een behandeling verantwoord is.
Van woensdag 18 maart tot en met maandag 6 april voeren we geen behandelingen uit, tenzij acuut en/of urgent.
Bergman Clinics bereidt zich goed voor op de verwachte extra drukte wanneer de coronadreiging voorbij is.
Wij volgen het advies van het RIVM over het coronavirus op de voet en passen onze werkwijze hier voortdurend op aan. Mocht u vragen hebben dan kunt u ons telefonisch bereiken via het telefoonnummer voor verwijzers: 088 9000 599. We actualiseren deze pagina dagelijks.

 

Zinnige en zuinige zorg bij Bergman Clinics I Ogen, Doetinchem  

Sinds februari biedt Bergman Clinics I Ogen, Doetinchem de huisarts de mogelijkheid om rechtstreeks naar de optometrist te verwijzen. Dit is mogelijk door binnen ZorgDomein onder het ‘kopje’ Paramedische zorg naar Bergman Clinics, locatie Oogziekenhuis Zonnestraal Doetinchem te verwijzen.

De wachttijden bij de oogartsen worden hierdoor verkort. Tevens zal, wanneer de optometrist de cliënt niet door hoeft te verwijzen naar de oogarts, de eigen bijdrage voor de cliënt lager zijn.

Het is ons streven deze werkwijze op termijn op al onze oogheelkundige klinieken te bieden. Voor meer informatie, zie het white paper  ‘De rol van optometristen in de Oogzorg’.

 

Contact opnemen
 
Vestigingen
Bergman Clinics

 

 

Bergman Clinics

De vraag naar medische zorg bij Bergman Clinics stijgt de laatste maanden sterk en harder dan eerder voorzien. Daardoor kunnen telefonische wachttijden op sommige momenten langer zijn dan u van ons gewend bent.

Graag attenderen we u erop dat bellen vaak niet noodzakelijk is of niet de snelste manier om uw vraag beantwoord te krijgen. We helpen u graag ook op andere manieren. Bekijk de opties hier

Bent u onder behandeling bij Bergman Clinics en heeft u een spoedvraag, bijvoorbeeld over klachten na een ingreep dan kunt u contact opnemen via telefoonnummer 088 9000 567.

We doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te woord te staan.