Nieuws

Hier leest u het laatste nieuws omtrent Bergman Clinics.


Bewegen | Breda, vernieuwen en uitbreiden behandelcentrum

Om aan de groeiende vraag naar gespecialiseerde en hoogwaardige zorg te kunnen beantwoorden breidt Bergman Clinics Breda uit. Het complex wordt de aankomende maanden verbouwd, de oplevering vindt plaats in september 2022. Van de totaal vernieuwde kliniek kunt u verwachten:
• Een moderne kliniek met eigen radiologisch centrum
• Optimale gespecialiseerde zorg in de behandelingen van knie, heup, schouder, voet, enkel, rug en nek
• Eigen parkeerterrein, dus kosteloos parkeren
• Behoud van korte toegangstijden

 

Bewegen | Arnhem en Ede verhuist

Op 27 juni (poliklinische afspraken) en 25 juli (operaties) verhuizen we naar de Meester E.N. van Kleffensstraat 14 te Arnhem. In deze nieuwe state-of-the-art kliniek zullen onze huidige locatie in Ede (voorheen NedSpine) en Arnhem (voorheen Medinova) zich huisvesten.

De nieuwe kliniek bestaat uit drie verdiepingen met o.a. een polikliniek, een diagnostisch centrum (röntgen, echografie en MRI), een pijnkliniek en twee operatiekamers (klasse 1). De state-of-the-art apparatuur, de efficiënte routing en kwalitatieve eenpersoonskamers én het one-stop-shop principe dragen bij aan een prettige zorgbeleving. Vervolgonderzoeken vinden indien mogelijk aansluitend aan de poli-afspraak plaats.

Door de verhuizing wordt alle bewegingszorg die Bergman Clinics in regio Arnhem biedt, onder één dak samengebracht. Cliënten zijn van harte welkom voor klachten aan het ‘bewegingsapparaat’. Denk hierbij aan pijn en/of sportletsel aan schouder, knie, heup, voet, enkel, rug en nek.

De nieuwe kliniek bestaat uit drie verdiepingen met o.a. een polikliniek, een diagnostisch centrum (röntgen, echografie en MRI), een pijnkliniek en twee operatiekamers (klasse 1).
Door onze focus bieden we zorg op een persoonlijke manier en kunnen patiënten snel bij ons terecht.

 

Nieuwe locatie in Den Bosch, maart 2022

Bergman Clinics opent  8 maart in Den Bosch op Hambakenwetering 10 haar deuren.
De divisies Bewegen | Ogen | Refractiechirurgie (Memira) en Uiterlijk (Bey) zijn al in
Den Bosch gevestigd en verhuizen 8 maart. De divisies Vrouw en Huid & Vaten ontvangen
op respectievelijk 17 maart en 4 april hun eerste patiënten in Den Bosch.

 

The Hand Clinic, focuskliniek van Bergman Clinics

The Hand Clinic is sinds 1 februari 2022 onderdeel van Bergman Clinics. The Hand Clinic is een gerenommeerde focuskliniek op het gebied van hand- en polszorg en sluit uitstekend aan bij het zorgportfolio van Bergman Clinics.

Met de overname van The Hand Clinics breidt Bergman Clinics de dekking van haar zorgaanbod op het bewegingsapparaat verder uit vanuit een gedeelde visie op medisch planbare zorg. Daarbij staan kwaliteit, cliëntgerichtheid en efficiëntie centraal. Het goed planbare karakter van de hand- en polszorg die The Hand Clinics al veertien jaar biedt, past bij uitstek in de focuskliniek-setting waarin Bergman Clinics is gespecialiseerd.

Bergman Clinics voorziet een zorglandschap, waarin onder andere het zorgaanbod op het bewegingsapparaat in toenemende mate vanuit een landelijk netwerk van focusklinieken zal worden aangeboden. Dit geldt ook voor de planbare zorg die Bergman Clinics als specialist al aanbiedt op het gebied van orthopedie, oogheelkunde, gynaecologie, cosmetische chirurgie, maag- en darmziekten, dermatologie en vasculaire geneeskunde.

  

Overname Van Linschoten Specialisten

Sinds 3 november 2020 is de overname van Van Linschoten Specialisten door Bergman Clinics een feit. 

Van Linschoten Specialisten is met acht locaties marktleider op het gebied van KNO-zorg in Midden-Nederland en samen
gaan we deze kwalitatieve, cliëntgerichte en efficiënte KNO-zorg verder uitbouwen.
Daarnaast kijken we er naar uit de samenwerking met u voort te zetten.

 

Bergman Clinics optimaliseert cliëntreis van verwijzing tot en met 1e afspraak


Vanaf 16 juli kunnen cliënten, die zijn verwezen naar Bergman Clinics in één digitale omgeving zelf een afspraak maken en alle informatie vinden om goed voorbereid te zijn op hun eerste afspraak.

In samenwerking met ZorgDomein en ChipSoft is de afgelopen maanden gewerkt aan een unieke oplossing om het traject voor patiënten van verwijzing tot de eerste afspraak naar vervolgzorg te verbeteren. Bergman Clinics is de eerste zorginstelling die de oplossing inzet voor haar patiënten. De ontwikkelde koppeling tussen ZorgDomein en HiX van ChipSoft, maakt dat Bergman Clinics haar cliënten nog beter faciliteert en zelf efficiënter werkt.

Eenvoud, overzicht en gemak voor cliënten.

Zelf een online een afspraak maken bij Bergman Clinics gaat voortaan nog eenvoudiger en sneller. Geen gefragmenteerde informatie meer, maar alles overzichtelijk, zonder drempels in één digitale omgeving. Patiënten krijgen bij een verwijzing door hun huisarts een link, waarmee ze inloggen in de ZorgDomein patiëntomgeving. Vervolgens kunnen ze zelf online een afspraak plannen en behandelinformatie raadplegen. Ook kunnen ze het consult dat bij Bergman Clinics plaatsvindt voorbereiden en volgen, in een eigen persoonlijke digitale omgeving.

Succesvolle samenwerking Bergman Clinics, ZorgDomein en ChipSoft.

De gezamenlijke ontwikkeling is een logische samenwerking. Het is een voorbeeld van een samenwerking waarbij gebruik wordt gemaakt van bestaande IT-oplossingen, die door een koppeling naar een hoger plan worden getild. Via ZorgDomein lopen jaarlijks 14 miljoen verwijzingen, ChipSoft is de meeste innovatieve ZIS/EPD softwareleverancier op de Europese markt en Bergman Clinics is de grootste landelijke zorgketen met meer dan 50 focusklinieken en meer da 200.000 clienten per jaar

Digitalisering verbetert zorg.

Bergman Clinics zet met de integratie van systemen en diverse e-health innovaties vol in op kwaliteit, persoonlijke aandacht, maar dan efficiënter. Christaan Boer, Commercieel Directeur van Bergman Clinics, over de Digitale Cliëntreis: “Bij Bergman Clinics willen we elke dag de zorg voor de patiënt beter maken. Met de introductie van de Digitale Cliëntreis geven we de patiënt meer regie over de eigen zorg en maken we de zorgervaring beter, prettiger en efficiënter. Wij geloven in verdere digitalisering voor het verbeteren van de zorg, zowel op het niveau van patiëntervaring als op dat van tijd- en kostenbeheersing. Dat maakt de zorg beter.” Vincent van den Berg, Pilot Coördinator bij ChipSoft: “Met deze ontwikkeling nemen we alle drempels weg en wordt het voor de patiënt enorm makkelijk om zelf afspraken te maken. Net zoals je dat zou doen buiten de zorg.”

Bergman Clinics streeft naar een zelfplan-percentage van 50%. Hiermee kan een afname van onnodig telefoonverkeer worden gerealiseerd van 20% tot 30%. Na de fusie tussen NL Healthcare Clinics en Bergman Clinics was het verwachte aantal calls per jaar ingeschat op een 1 miljoen. Een afname van 25% komt de klantvriendelijkheid en kostenbeheersing in de zorg ten goede.

 

Digitaal consult

Vanaf nu is het mogelijk voor cliënten van Huid & Vaten om beeldmateriaal met hun arts te delen.

Voorafgaand aan de telefonische afspraak hebben cliënten de mogelijkheid om het beeldmateriaal via Zivver met de arts te delen zodat de arts de klacht nog beter kan beoordelen. Daarnaast is het mogelijk de afspraak via videoconsult te laten plaats vinden

Uiteraard vinden wij het belangrijk dat dit zo veilig mogelijk gebeurd. De beelden worden gebruikt om de klacht beter te kunnen beoordelen en worden bewaard conform wettelijke norm. De beelden van het videoconsult worden niet opgeslagen en daarom ook niet bewaard in het medisch dossier. 

 

Verwijzen naar Bergman Clinics ten tijde van het coronavirus

Het verwijzen ten tijde van het coronavirus is gewoon mogelijk op de reguliere manier, zoals via ZorgDomein. Verwijzingen worden echter anders afgehandeld.
Alle poliklinische afspraken zijn in eerste instantie telefonisch. De arts beoordeelt tijdens dit gesprek of uitstellen van een behandeling verantwoord is.
Van woensdag 18 maart tot en met maandag 6 april voeren we geen behandelingen uit, tenzij acuut en/of urgent.
Bergman Clinics bereidt zich goed voor op de verwachte extra drukte wanneer de coronadreiging voorbij is.
Wij volgen het advies van het RIVM over het coronavirus op de voet en passen onze werkwijze hier voortdurend op aan. Mocht u vragen hebben dan kunt u ons telefonisch bereiken via het telefoonnummer voor verwijzers: 088 9000 599. We actualiseren deze pagina dagelijks.

 

Zinnige en zuinige zorg bij Bergman Clinics I Ogen, Doetinchem  

Sinds februari biedt Bergman Clinics I Ogen, Doetinchem de huisarts de mogelijkheid om rechtstreeks naar de optometrist te verwijzen. Dit is mogelijk door binnen ZorgDomein onder het ‘kopje’ Paramedische zorg naar Bergman Clinics, locatie Oogziekenhuis Zonnestraal Doetinchem te verwijzen.

De wachttijden bij de oogartsen worden hierdoor verkort. Tevens zal, wanneer de optometrist de cliënt niet door hoeft te verwijzen naar de oogarts, de eigen bijdrage voor de cliënt lager zijn.

Het is ons streven deze werkwijze op termijn op al onze oogheelkundige klinieken te bieden. Voor meer informatie, zie het white paper  ‘De rol van optometristen in de Oogzorg’.

 

Contact   opnemen
 
Vestigingen
Bergman Clinics

Beste cliënten, i.v.m. de aangescherpte Corona-maatregelen worden van maandag 20 december t/m vrijdag 14 januari geen nieuwe afspraken voor injectable-behandelingen & huidtherapie ingepland.
Wanneer u al een afspraak hiervoor heeft in deze periode wordt u gebeld om deze in overleg te verplaatsen. De afspraken voor alle andere behandelingen gaan door. 

 

Bergman Clinics

Beste cliënten, i.v.m. de aangescherpte Corona-maatregelen worden van maandag 20 december t/m vrijdag 14 januari geen nieuwe afspraken voor injectable-behandelingen & huidtherapie ingepland.
Wanneer u al een afspraak hiervoor heeft in deze periode wordt u gebeld om deze in overleg te verplaatsen. De afspraken voor alle andere behandelingen gaan door.