Informatie Coronavirus

Het verwijzen ten tijde van het coronavirus is gewoon mogelijk. Vanaf 6 mei breiden we onze zorg weer stapsgewijs uit met inachtneming van de RIVM richtlijnen en de urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Meer weten

Heeft u vragen? Bel het directe telefoonnummer 088 9000 599

Samen de medische zorg beter maken..

Teledermatologie App

Tekst a|A     Contrast +|--

TeleDE is een dienst waarmee huisartsen gemakkelijk een teleconsult kunnen sturen naar één van onze dermatologen.

Met deze app kunnen op een smartphone enkele vragen worden ingevuld en samen met twee à drie foto’s direct worden verzonden naar de dermatologen van Bergman Clinics | Huid & Vaten.

De dermatologen van Bergman Clinics beantwoorden een teleconsult (op welkdagen mits tussen 8.30 en 17.00 verzonden):
- Regulier: binnen 4 uur
- Spoed: binnen 1 uur. 

Het uitvoeren van het consult duurt slechts enkele minuten en gebeurt in een volledig veilige omgeving. Met TeleDE worden patiënten snel geholpen en worden onnodige verwijzingen naar een dermatoloog voorkomen.




De voordelen van TeleDE

  • In slechts enkele minuten een consult sturen
  • Alleen een smartphone met camera nodig
  • Patiënt wordt sneller geholpen, met minder (onnodige) verwijzingen
  • Nog hetzelfde dag antwoord, een spoedaanvraag kan ook
  • Ervaren dermatologen
  • Kosteloos voor zowel huisartsen als patiënten
  • Veilige communicatie en opslag

 Klik hier voor het aanmelden voor de TeleDE app

Ervaring Huisarts Nadine Brinkhuis

“Toen ik tijdens een nascholing dermatologie hoorde over TeleDE, ben ik meteen aan de slag gegaan. Sindsdien vraag ik via de app een tot twee keer per week een teleconsult aan. Het gaat dan om eczeemplekken, huiduitslag in het gezicht of op het lichaam, hardnekkige schimmelnagels of een haarafwijking. De patiënt hoort dezelfde dag nog van mij hoe de behandeling eruit gaat zien of dat hij wordt doorverwezen naar een reguliere dermatoloog. Dat laatste gebeurt bij mij naar schatting in een kwart van de gevallen. Zo’n snelle diagnose met behandelplan bespaart de patiënt tijd en energie. Voor mij is het leuk en leerzaam dat er iemand over mijn schouder meekijkt. Gelukkig bevestigt het teleconsult vaak mijn eigen diagnose.”

 - Specialisten - huisart-gebruiker-telede.jpg

Veelgestelde vragen

Hoe snel stuurt Bergman Clinics antwoord?

Bergman Clinics beantwoordt een teleconsult (op werkdagen):

Voor 17.30 uur, mits het teleconsult vóór 17.00 uur is verstuurd.
Bij spoed binnen 30 minuten.

Hoe werkt TeleDE?

TeleDE is te gebruiken als app op een smartphone maar ook als webapplicatie op een tablet of computer. U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord en krijgt vervolgens een sms-verificatiecode opgestuurd. Met uw smartphone stuurt u enkele foto’s van een huidaandoening samen met medische en patiëntinformatie naar Bergman Clinics. Foto’s worden direct vanuit de app gemaakt (zoals bijvoorbeeld bij Whatsapp). Vragen zijn eenvoudig te beantwoorden, vaak door een meerkeuzeoptie aan te vinken. Het uitvoeren van het gehele consult duurt ongeveer twee minuten.

Een dermatoloog van Bergman Clinics geeft binnen een dag antwoord over de diagnose en voorgesteld beleid. Het antwoord wordt ook als Edifact bericht naar u verstuurd.

Kan ik met mijn Zivver account ook TeleDE gebruiken?

Als u al een Zivver account heeft kunnen wij u toegang geven tot TeleDE. Vervolgens gebruikt u uw Zivver account om in te loggen. Zie ook Wilt u TeleDE gebruiken?

Voor welke aandoeningen kan ik TeleDE gebruiken?

In principe kan TeleDE voor alle dermatologische aandoeningen worden gebruikt. Gepigmenteerde afwijkingen zijn helaas niet goed te beoordelen op een normale foto en moeten vaak met een dermatoscoop bekeken worden. De dermatoloog zal in dat geval adviseren de patiënt te verwijzen.

Voor wie is TeleDE?

TeleDE is een dienst is voor huisartsen en aan hen verbonden praktijkondersteuners.

Wat kost TeleDE?

TeleDE is kosteloos voor huisartsen en ook voor patiënten, omdat wij met verzekeraars hebben afgesproken geen kosten in rekening te brengen voor het uitvoeren van een teleconsult. Wanneer een patiënt op basis van een verwijzing op consult komt bij Bergman Clinics wordt een normaal zorgtraject gestart. Hiervoor brengen wij de gebruikelijke kosten in rekening bij de zorgverzekeraar die op basis hiervan (een deel van) het eigen risico van de patiënt kan inhouden.

Welke informatie moet ik invullen?

Verplichte informatie bestaat uit foto’s van de huidaandoening, medische informatie, BSN, geboortedatum en naam van de patiënt

Heeft u nog steeds vragen?

Neem contact op



Bel ons!
Bel voor informatie   088 9000 500
Wij bellen u

Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Bedankt voor uw terugbelverzoek.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Contact opnemen

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Bergman Clinics

Het is momenteel erg druk bij ons Contact & Service Center. Daardoor kan het iets langer duren voordat u telefonisch te woord wordt gestaan. Alvast dank voor uw begrip.

Vanaf begin mei hebben wij onze zorg stapsgewijs uitgebreid. U bent nu weer welkom voor alle verzekerde en onverzekerde zorg die wij voor het uitbreken van het coronavirus ook boden. De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen. We willen uw bezoek aan onze focuskliniek veilig laten verlopen en hebben hiervoor de benodigde maatregelen getroffen. 

  • Om de 1.5 meter afstand in de klinieken te waarborgen, zijn veel consulten nog telefonisch. U wordt gebeld wanneer uw afspraak in de kliniek is, anders is deze telefonisch.
  • Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, bellen wij u zo snel mogelijk voor een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben. Wij volgen bij het herplannen de richtlijnen van het RIVM en urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 

 Kijk hier voor meer informatie.