Informatie Coronavirus

Tekst a|A     Contrast +|--

Vanaf begin mei hebben wij onze zorg stapsgewijs uitgebreid. U bent nu weer welkom voor alle verzekerde en onverzekerde zorg die wij voor het uitbreken van het coronavirus ook boden. De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen. We willen uw bezoek in de kliniek veilig laten verlopen en hebben hiervoor de benodigde maatregelen getroffen.  Zie ook veelgestelde vragen onderaan deze pagina. 

  • Om de 1.5 meter afstand in de klinieken te waarborgen, zijn veel consulten nog telefonisch. U wordt gebeld wanneer uw afspraak in de kliniek is, anders is deze telefonisch.
  • Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, bellen wij u zo snel mogelijk voor een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben. U hoeft ons niet te bellen. Wij volgen bij het herplannen de urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 Veiligheid voorop

Als Bergman Clinics nemen wij de veiligheid van u als cliënt en van onze medewerkers zeer serieus. We treffen dan ook alle benodigde maatregelen in de klinieken om u veilig te ontvangen. Bekijk de animatiefilm om te zien hoe u de kliniek op een veilige manier bezoekt. Wilt u onze coronamaatregelen nog eens rustig nalezen, bekijk dan de pdf. Wij volgen het advies van RIVM over het coronavirus (COVID-19) op de voet en passen hier onze werkwijze op aan. Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM.

 Als u bij Bergman Clinics komt, dan zal u in een enkel geval, zoals in onze oogklinieken, gevraagd worden om een mondmaskertje op te zetten. Wij vragen u dat zelf te doen. In het volgende filmpje ziet u hoe u dat moet doen.

 

 

 

 

 

Veelgestelde vragen

Gaat mijn 1e afspraak/consult door?

Vanaf begin mei zijn er naast telefonische consulten ook weer afspraken in de kliniek. U wordt gebeld wanneer uw afspraak in de kliniek is, anders is deze telefonisch. Door het aantal afspraken in de kliniek te beperken, waarborgen we de 1.5 meter afstand. Ook ingrepen onder plaatselijke verdoving voeren we uit.

 

Gaat mijn afspraak voor een controle door?

Vanaf begin mei zijn er naast telefonische consulten ook weer afspraken in de kliniek. U wordt gebeld wanneer uw afspraak in de kliniek is, anders is deze telefonisch. Door het aantal afspraken in de kliniek te beperken, waarborgen we de 1.5 meter afstand. Ook ingrepen onder plaatselijke verdoving voeren we uit.

 

Gaat mijn afspraak voor een echografie, röntgenonderzoek of MRI door?

Deze afspraken gaan gewoon door volgens de planning.

 

Gaat mijn operatie door?

Vanaf begin mei hebben wij onze zorg stapsgewijs uitgebreid. U bent nu weer welkom voor alle verzekerde en onverzekerde zorg die wij voor het uitbreken van het coronavirus ook boden. De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen. We willen uw bezoek aan onze focuskliniek veilig laten verlopen en hebben hiervoor de benodigde maatregelen getroffen.

Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, bellen wij u zo snel mogelijk voor een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben.  Wij volgen bij het herplannen de richtlijnen van het RIVM en urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 

Hoe kan ik inloggen in de Mijn Bergman Clinics app?
Hoe stelt de arts de diagnose bij een telefonisch consult?

De arts legt u tijdens het eerste telefonische gesprek uit hoe hij te werk gaat en wat de volgende stappen zijn om tot een diagnose te komen. Ook krijgt u de gelegenheid uw vragen te stellen.

Mag ik iemand meenemen naar de kliniek?

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, vragen wij u alleen een begeleider mee te nemen de kliniek in wanneer dat noodzakelijk is. Natuurlijk mag uw begeleider buiten wachten of een rondje lopen.

Mijn afspraak is afgezegd in verband met het coronavirus, maar ik heb nog niks gehoord. Wat moet ik doen?

Wij bellen u binnenkort om een nieuwe afspraak te maken. We vragen u nog even geduld te hebben. U hoeft ons niet te bellen. We zijn u niet vergeten.

Waarom ontvang ik een e-mail met het verzoek om een COVID-19 screening in te vullen?

Bergman Clinics neemt de veiligheid van u als cliënt en van onze medewerkers zeer serieus. De COVID-19 screening is een onderdeel van onze maatregelen om het coronavirus buiten onze klinieken te houden.
Kom niet naar de kliniek als u verkoudheidsklachten al dan niet met koorts en/of benauwdheid heeft. Neemt u in dat geval telefonisch contact met ons op. Dan maken we een nieuwe afspraak.

Wanneer mag ik niet naar de kliniek komen?

Komt u niet naar de kliniek als u verkoudheidsklachten al dan niet met koorts en/of benauwdheid heeft. Neemt u in dat geval telefonisch contact met ons op. Dan maken we een nieuwe afspraak.

Eén dag voor uw afspraak nemen wij telefonisch contact met u op om te vragen of u klachten heeft die lijken op het coronavirus. Als u een begeleider meeneemt vragen wij u ook of de begeleider klachten heeft.

Daarnaast ontvangt u vanuit de Bergman Clinics app een verzoek om een Corona-screening in te vullen.

Wanneer word ik alsnog gezien / geholpen?

Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen. De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. 

Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, bellen wij u zo snel mogelijk voor een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben.  Wij volgen bij het herplannen de richtlijnen van het RIVM en urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 

Welke maatregelen treft Bergman Clinics tegen het coronavirus?

Als Bergman Clinics nemen wij de veiligheid van u als cliënt en van onze medewerkers zeer serieus. We treffen dan ook alle maatregelen in de kliniek om u veilig te ontvangen. In deze pdf kunt u nog eens rustig nalezen hoe u de klinieken veilig kunt bezoeken. Wij volgen het advies van RIVM over het coronavirus (COVID-19) op de voet en passen hier onze werkwijze op aan. Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM.

Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?
We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.
Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?
Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Heeft u nog steeds vragen?

Neem contact op




Behandel video

Bel ons!
Bel voor informatie   088 9000 500
Wij bellen u

Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Bedankt voor uw terugbelverzoek.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Informatie aanvraag
Contact opnemen

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Bergman Clinics

Het is momenteel erg druk bij ons Contact & Service Center. Daardoor kan het iets langer duren voordat u telefonisch te woord wordt gestaan. Alvast dank voor uw begrip.

Vanaf begin mei hebben wij onze zorg stapsgewijs uitgebreid. U bent nu weer welkom voor alle verzekerde en onverzekerde zorg die wij voor het uitbreken van het coronavirus ook boden. De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen. We willen uw bezoek aan onze focuskliniek veilig laten verlopen en hebben hiervoor de benodigde maatregelen getroffen. 

  • Om de 1.5 meter afstand in de klinieken te waarborgen, zijn veel consulten nog telefonisch. U wordt gebeld wanneer uw afspraak in de kliniek is, anders is deze telefonisch.
  • Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, bellen wij u zo snel mogelijk voor een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben. Wij volgen bij het herplannen de richtlijnen van het RIVM en urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 

 Kijk hier voor meer informatie.