GA TERUG
Kwaliteit
Open Dag op zaterdag 25 maart!Open Dag op zaterdag 25 maart!
Is cosmetische chirurgie of ooglaseren iets voor u? Of denkt u aan afvallen?Is cosmetische chirurgie of ooglaseren iets voor u? Of denkt u aan afvallen?Meer weten
In 12 maanden naar
een gezond gewicht
In 12 maanden naar een gezond gewicht
"Na heel veel jojoën ben ik nu al jaren op een gezond gewicht met behulp van het programma met een tijdelijke maagballon.""Na heel veel jojoën ben ik nu al jaren op een gezond gewicht met behulp van het programma met een tijdelijke maagballon."
Nieuw! De gratis Bergman Clinics App.Nieuw! De gratis Bergman Clinics App.
Goed voorbereidt op uw behandeling? Met de Bergman Clinics App krijgt u de juiste informatie op het juiste moment. Voor, tijdens én na de behandeling.Goed voorbereidt op uw behandeling? Met de Bergman Clinics App krijgt u de juiste informatie op het juiste moment. Voor, tijdens én na de behandeling.

Toon submenu

Kwaliteit

Bergman Clinics | Inwendige Zorg is een specialistisch medisch centrum gericht op hoogwaardige gezondheidszorg aan iedereen met maag- en darmproblemen, overgewicht, hart- en vaatziekten en erfelijke hartziektes. Wij bieden zorg volgens zeer hoge kwaliteitsstandaarden. Onze specialisten werken intensief met elkaar samen om u zo goed mogelijk te behandelen. U staat daarbij centraal.




Binnen Bergman Clinics bewaken en verbeteren we voortdurend de kwaliteit van onze behandelingen. Meer informatie over ons kwaliteitsbeleid vindt u op Kwaliteit en zorg uitkomsten. Daarnaast is Bergman Clinics ZKN-gecertificeerd, wordt het centrum voortdurend getoetst aan de strenge normen van het onafhankelijke certificeringsinstituut KIWA en is de endoscopieafdeling gecertificeerd volgens Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector (HKZ) certificatieschema cliëntveiligheid.

In onze zorg staan vier waarden centraal:

  • Het resultaat van de behandeling
  • De veiligheid van de behandeling
  • U als onze cliënt
  • De ervaring van onze artsen en hun teams

Eerlijk over resultaat

De kwaliteit van onze behandelingen bepaalt uw kwaliteit van leven. Daarom zijn we eerlijk over de resultaten die u kunt verwachten. We kijken niet alleen naar de medische resultaten, maar ook naar de resultaten bij u thuis in het dagelijks leven. Deze resultaten meten we met behulp van medische kwaliteitsrapportages en ervaringen van onze cliënten via PROM’s (Patient Reported Outcome Measures) en cliënttevredenheidsonderzoek. Uit deze onderzoeken komen de volgende resultaten:

  • Deelnemers aan het programma Gezond Gewicht met maagballon, verliezen gemiddeld 14,2% lichaamsgewicht
  • 80% van onze cliënten is tevreden met het resultaat als de maagballon wordt verwijderd
  • Bij geen enkele cliënt was er technisch iets mis met de maagballon

Bekijk de complete kwaliteitsrapportage (pdf) voor meer cijfers en resultaten van ons programma Gezond Gewicht.

Veilig, betrokken en ervaren

Bij Bergman Clinics werken via strikte protocollen en landelijke richtlijnen. Daardoor maken we alle behandelingen zo veilig mogelijk. Ook zorgen wij ervoor dat onze medewerkers goed geschoold zijn en blijven. Die scholing en ervaring borgen we zo goed mogelijk. Zo kunt u er het beste van profiteren. Maak kennis met onze specialisten of bekijk de kwaliteitsrapportages van Bergman Clinics | Inwendige Zorg:

Meest ervaren specialisten

Onze artsen behoren tot de meest ervaren specialisten van Nederland die deze succesvolle behandeling tegen overgewicht uitvoeren. Cliënten geven het programma Gezond Gewicht gemiddeld een 8,3 en maar liefst 87% van alle cliënten die bij het programma Gezond Gewicht begeleiding van de diëtist krijgen, beveelt het programma aan.

Inwendige zorg, meer dan overgewicht

Bij Bergman Clinics | Inwendige Zorg kunt u terecht voor een scala aan klachten, variërend van pijn in uw maag of darmen, overgewicht, maar ook voor hart- en vaatziekten en cardiogenetica onderzoek (erfelijke hartziektes). De ervaren MDL-artsen en cardiologen van Bergman Clinics staan voor u klaar om uw klachten te behandelen vanuit hun brede kennis en achtergrond.

Bergman Clinics | Inwendige Zorg heeft een modern endoscopiecentrum voor maag- en darmonderzoek. Voor extra diagnostiek en een eventuele opname hebben we goede afspraken met omliggende ziekenhuizen. Ook met alle zorgverzekeraars zijn goede afspraken gemaakt, waardoor uw onderzoek of behandeling in de meeste gevallen vergoed wordt.



operatie
0

Aantal uitgevoerde ingrepen in 2015

nps
0

Net Promotor Score (NPS)


Thema: Net promotor score


BERGMAN CLINICS SCOORT EEN NPS VAN 47
HET LANDELIJKE GEMIDDELDE VAN ZIEKENHUIZEN is 26


DE NPS WORDT GEZIEN ALS DE BELANGRIJKSTE UITKOMST BINNEN CLIËNTTEVREDENHEIDSONDERZOEKEN. HET BEANTWOORDT DE VRAAG IN WELKE MATE IEMAND ONZE KLINIEK AANBEVEELT AAN VRIENDEN/FAMILIE OF COLLEGA’S?

Het antwoord meet je op een schaal van 0 tot 10. Klanten die je graag aanbevelen scoren een 9 of 10. Cliënten die een 6 of lager scoren noemen we criticasters. Er tussenin zitten de passief tevredenen.

Het idee hierachter is dat cliënten die een 7 of 8 scoren Bergman Clinics niet zullen aanbevelen, passief zijn. Dat gebeurt pas bij een score van 9 of hoger. Cliënten die een 6 of lager scoren zullen Bergman Clinics negatief aanbevelen bij vrienden en familie.

Om de NPS score te berekenen wordt het percentage criticasters (0 t/m 6) van de promotors (9,10) afgetrokken. (NPS= % promotors- % detractors). De score kan lopen van -100 tot 100. In 2013 scoorden de Nederlandse ziekenhuizen gemiddeld 26 (FKG monitor 2013).

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde in 2015



Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport
0

Tevredenheids-
onderzoek 2015

Bekijk de individuele metingen

rapport

Rapportcijfer voor informatie voorafgaand aan behandeling

8,5

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de informatie voorafgaand aan behandeling

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE in 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD, TEN AANZIEN VAN INFORMATIE DIE ZE VOORAF AAN DE BEHANDELING HEBBEN GEKREGEN.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Rapportcijfer voor de behandeling

8,2

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de behandeling

Dit cijfer geeft de gemiddelde score die cliënten die het afgelopen jaar zijn behandeld ons hebben gegeven ten aanzien van de behandeling.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport

Rapportcijfer voor de gegeven nazorg

8,1

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de gegeven nazorg

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD, TEN AANZIEN VAN DE nazorg

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

8,3

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD TEN AANZIEN van de bejegening door de behandelaar.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport

Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

8,3

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD TEN AANZIEN van de bejegening door de behandelaar.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.





Thema: Totaal rapportcijfer

Hier wordt de totale gemiddelde score beschreven die cliënten, die het afgelopen jaar zijn behandeld, ons hebben gegeven.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2015.



Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Volledig rapport  "Gezond Gewicht" 2015


Bij geen enkele cliënt was sprake van een technisch mankement aan de maagballon.
rapport
0
Kwaliteits-
rapportages


FILTER OP CATEGORIE
Uiterlijk en HuidUiterlijk en Huid
OogzorgOogzorg
BewegingszorgBewegingszorg

VrouwenzorgVrouwenzorg
Inwendige ZorgInwendige Zorg
Alle divisies
Alle divisies


Bel ons!
Bel voor informatie   088 9000 500
Wij bellen u

Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Bedankt voor uw terugbelverzoek.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Bergman Clinics gebruikt cookies. Doorgaan betekent akkoord. Bergman Clinics gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren, voor social media en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Meer weten over deze cookies, klik dan op "Meer informatie". Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Meer informatie | Sluit deze melding