GA TERUG
Programma Gezond gewicht met maagballon
In 12 maanden naar
een gezond gewicht
In 12 maanden naar een gezond gewicht
"Na heel veel jojoën ben ik nu al jaren op een gezond gewicht met behulp van het programma met een tijdelijke maagballon.""Na heel veel jojoën ben ik nu al jaren op een gezond gewicht met behulp van het programma met een tijdelijke maagballon."
Nieuw! De gratis Bergman Clinics App.Nieuw! De gratis Bergman Clinics App.
Goed voorbereidt op uw behandeling? Met de Bergman Clinics App krijgt u de juiste informatie op het juiste moment.
Voor, tijdens én na de behandeling.
Goed voorbereidt op uw behandeling? Met de Bergman Clinics App krijgt u de juiste informatie op het juiste moment. Voor, tijdens én na de behandeling.

Toon submenu

Programma Gezond gewicht met maagballon

Het programma Gezond Gewicht met maagballon bestaat uit intensieve begeleiding en het plaatsen van een maagballon. De maagballon helpt u in het begin om vlot af te vallen; de begeleiding om op gewicht te blijven. De combinatie is ijzersterk en kan zorgen voor blijvend gewichtsverlies.




Na het plaatsen van de maagballon krijgt u een voedings- en beweegadvies op maat. Dat is de start van een nieuw en gezond eet- en beweegpatroon dat u zelf vol blijft houden. En u staat er niet alleen voor: een jaar lang helpen we u bij het aanpassen aan uw nieuwe leefstijl en bij het volhouden ervan.

Het traject

Is tijdens de intake gekozen voor het programma Gezond Gewicht met maagballon, dan wordt u eerst onderzocht. Voor het plaatsen van een maagballon is het belangrijk dat uw slokdarm intact is en dat u aan de overige voorwaarden voldoet. Beantwoordt u hieraan, dan maakt u een afspraak voor het plaatsen van de maagballon.

De maagballon

De maagballon is een zachte bal van siliconen die in uw maag wordt gevuld met een zoutoplossing. De bal blijft maximaal zes maanden in uw maag, en zorgt dat u minder honger hebt en sneller verzadigd raakt. Het eten blijft ook langer in uw maag, waardoor u minder snel trek krijgt. U eet met een maagballon dus minder en bereikt daardoor snel uw ideale gewicht. De intensieve begeleiding duurt minimaal een jaar en helpt u uw eet- en beweegpatroon duurzaam te veranderen.

Het plaatsen van de maagballon

Voor het plaatsen van de maagballon komt u naar onze kliniek. De MDL-arts brengt de lege ballon via uw slokdarm in uw maag. Dat gaat met een dunne, flexibele slang (duodenoscoop). U krijgt vooraf een licht kalmeringsmiddel en eventueel een roesje, waardoor u er bijna niets van merkt. Zit de ballon in uw maag, dan vult de specialist deze met een zoutoplossing. Daarna kan de ballon 6 maanden blijven zitten. Het eruit halen gaat op dezelfde manier, via uw slokdarm.

Voor uw afspraak moet u wat dingen voorbereiden, zowel thuis als voor de afspraak zelf.

  • Regel vervoer terug naar huis. Na de ingreep mag u niet zelf autorijden
  • Zorg dat u nuchter bent voor de behandeling
  • Doe gemakkelijke en los zittende kleding aan en neem een extra shirt mee. Strakke kleding zit niet lekker na de ingreep
  • Zorg voor gezelschap bij u thuis. De eerste 24 uur mag u niet alleen thuis zijn
  • Hebt u jonge kinderen, regel dan voor drie dagen oppas
  • Haal zetpillen (metoclopramide) en maagbeschermers (pantoprazol) in huis voor na de ingreep. U krijgt hiervoor een recept van ons

Advies over voeding en bewegen

Onze diëtist en fysiotherapeut geven u een persoonlijk voedings- en beweegadvies, waarmee u een gezond eet- en beweegpatroon ontwikkelt. U sport twee keer per week onder begeleiding van een fysiotherapeut en u spreekt elke vier weken af met de diëtist. Hiervoor komt u naar Bergman Clinics | Inwendige Zorg in Bilthoven. Onze diëtist checkt uw voortgang, geeft uitleg en adviseert over gezonde voeding. Ook kunt u uw successen en tegenvallers met haar bespreken.

Begeleiding gezondheidspsycholoog

Bij een ingrijpende gedragsverandering als het aanleren van een nieuwe leefstijl hebben de meeste mensen begeleiding nodig. Daarom krijgt u binnen het programma Gezond Gewicht ondersteuning van een gezondheidspsycholoog. Deze helpt u via gesprekken om voortdurend stappen te blijven zetten richting een duurzame leefstijlverandering en daarmee naar een blijvend gezond gewicht. Ook ondersteunt de gezondheidspsycholoog u bij het volhouden van uw nieuwe gezonde eet- en beweeggewoontes.

Samen volhouden

Tijdens de zes maanden dat de maagballon zich in uw maag bevindt, werkt u onder begeleiding van de diëtist, fysiotherapeut en/of gezondheidspsycholoog aan uw nieuwe leefstijl. Voor de afspraken komt u naar Bergman Clinics | Inwendige Zorg in Bilthoven. Na zes maanden verwijdert de arts de maagballon en test de fysiotherapeut uw conditie. U kunt snel uw dagelijkse bezigheden weer oppakken. Waarschijnlijk met veel meer plezier en energie dan voorheen. Uw weegschaal geeft nu immers een veel gezonder gewicht aan. Een maand nadat de maagballon bij u is verwijderd, komt u op controle in de kliniek. De diëtist kijkt dan hoe de ontwikkeling van uw gezonde eetpatroon verloopt zonder ondersteuning van de maagballon. U krijgt dieetadvies, uitleg over gezonde voeding en kunt al uw vragen stellen.

Vast en persoonlijk aanspreekpunt

Tijdens het hele programma is onze gewichtscoach uw vaste aanspreekpunt. Zij neemt iedere maand telefonisch contact met u op om te bespreken hoe het met u en uw nieuwe eet- en leefgewoontes gaat. Hebt u vragen of loopt u ergens tegenaan, dan kunt u haar altijd bellen. Zij is er voor u.

 


Volgende pagina's




operatie
0

Aantal uitgevoerde ingrepen in 2014

nps
0

Net Promotor Score (NPS)


Thema: Net promotor score


BERGMAN CLINICS SCOORT EEN NPS VAN 47
HET LANDELIJKE GEMIDDELDE VAN ZIEKENHUIZEN is 26


DE NPS WORDT GEZIEN ALS DE BELANGRIJKSTE UITKOMST BINNEN CLIËNTTEVREDENHEIDSONDERZOEKEN. HET BEANTWOORDT DE VRAAG IN WELKE MATE IEMAND ONZE KLINIEK AANBEVEELT AAN VRIENDEN/FAMILIE OF COLLEGA’S?

Het antwoord meet je op een schaal van 0 tot 10. Klanten die je graag aanbevelen scoren een 9 of 10. Cliënten die een 6 of lager scoren noemen we criticasters. Er tussenin zitten de passief tevredenen.

Het idee hierachter is dat cliënten die een 7 of 8 scoren Bergman Clinics niet zullen aanbevelen, passief zijn. Dat gebeurt pas bij een score van 9 of hoger. Cliënten die een 6 of lager scoren zullen Bergman Clinics negatief aanbevelen bij vrienden en familie.

Om de NPS score te berekenen wordt het percentage criticasters (0 t/m 6) van de promotors (9,10) afgetrokken. (NPS= % promotors- % detractors). De score kan lopen van -100 tot 100. In 2013 scoorden de Nederlandse ziekenhuizen gemiddeld 26 (FKG monitor 2013).

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde in 2015



Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport
0

Tevredenheids-
onderzoek 2015

Bekijk de individuele metingen

rapport

Rapportcijfer voor informatie voorafgaand aan behandeling

8,5

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de informatie voorafgaand aan behandeling

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE in 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD, TEN AANZIEN VAN INFORMATIE DIE ZE VOORAF AAN DE BEHANDELING HEBBEN GEKREGEN.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Rapportcijfer voor de behandeling

8,2

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de behandeling

Dit cijfer geeft de gemiddelde score die cliënten die het afgelopen jaar zijn behandeld ons hebben gegeven ten aanzien van de behandeling.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport

Rapportcijfer voor de gegeven nazorg

8,1

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de gegeven nazorg

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD, TEN AANZIEN VAN DE nazorg

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

8,3

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD TEN AANZIEN van de bejegening door de behandelaar.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport

Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

8,3

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD TEN AANZIEN van de bejegening door de behandelaar.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.





Thema: Totaal rapportcijfer

Hier wordt de totale gemiddelde score beschreven die cliënten, die het afgelopen jaar zijn behandeld, ons hebben gegeven.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2015.



Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Volledig rapport  "Gezond Gewicht" 2014


Bij geen enkele cliënt was sprake van een technisch mankement aan de maagballon.
rapport
0
Kwaliteits-
rapportages

Bel ons!
Bel voor informatie   088 9000 500
Wij bellen u

Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Bedankt voor uw terugbelverzoek.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Bergman Clinics gebruikt cookies. Doorgaan betekent akkoord. Bergman Clinics gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren, voor social media en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Meer weten over deze cookies, klik dan op "Meer informatie". Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Meer informatie