GA TERUG
Resultaat en risico's

Toon submenu

Resultaat en risico's

Uit ervaring en onderzoek blijkt dat mannen en vrouwen die voor het programma Gezond Gewicht met maagballon kiezen, in zes maanden gemiddeld 15 kilo afvallen en hun nieuwe gewicht houden. Aan het programma zijn maar weinig risico’s verbonden, en het plaatsen en verwijderen van een maagballon is een kleine ingreep waar u snel van herstelt.




Het resultaat van het programma Gezond Gewicht is niet alleen een gezond gewicht, maar ook de kennis en ervaring om op gewicht te blijven. Een lager gewicht zorgt ervoor dat uw algehele gezondheid verbetert en u weer kunt genieten van eten en bewegen.

Resultaten van het programma gezond gewicht

  • Deelnemers aan het programma verliezen gemiddeld 15 kilo
  • 32% van de diabetespatiënten krijgt weer een gezonde suikerspiegel
  • 44,8% van de mensen met een hoge bloeddruk krijgt weer een gezonde bloeddruk
  • 83% van de mensen die snel buiten adem is, heeft geen ademhalingsproblemen meer
  • Bij 41% van de mensen met pijn aan heup en schouders verdwijnen de klachten

Risico’s van het programma gezond gewicht

Afvallen onder onze begeleiding kent vrijwel geen risico’s. Alleen als u het programma combineert met een maagballon, zijn er een aantal kleine risico’s. Die zetten we hieronder voor u op een rij. Als u kiest voor een maagballon, dan informeren we u hier goed over.

Risico’s van een maagballon

Het plaatsen van een maagballon is een veilige procedure, maar er zijn toch enkele risico’s aan verbonden. Dankzij onze strikte eisen en de goede informatievoorziening vooraf, komen de meeste complicaties bij Bergman Clinics | Inwendige zorg niet voor.

Mogelijke complicaties tijdens of na het plaatsen van de maagballon:

  • Wanneer de slang waarmee de maagballon wordt verplaatst of verwijderd, de keel moeizaam passeert, kan er een scheurtje in de slokdarm ontstaan. Dat kan ook wanneer er vernauwingen in de slokdarm zijn. Daarom controleren we vooraf goed op afwijkingen aan de slokdarm of keelholte. Deze complicatie is in de praktijk nog niet voorgekomen in onze kliniek.
  • Wanneer u tijdens de plaatsing een kalmeringsmiddel gebruikt, neemt de kans op ademhalingsproblemen en/of stoornissen in de hartfunctie toe. Omdat Bergman Clinics met een lage dosering sedatiemedicatie werkt, komt dit in de praktijk zelden voor.
  • Wanneer er tijdens de plaatsing nog voedsel in de maag aanwezig is, kunt u zich hierin verslikken. Hierdoor kan een longontsteking ontstaan. Daarom voert Bergman Clinics een strikt nuchterheidsbeleid voorafgaand aan de plaatsing en verwijdering. Als er toch te veel voedsel in de maag zit, wordt de ingreep niet uitgevoerd. Hierdoor komt deze complicatie in onze kliniek niet voor.
  • Als bij het braken een teveel aan maagzuur meekomt, kan de slokdarm gaat ontsteken. Daarom moet u maagzuurremmers slikken gedurende de hele periode dat de maagballon zich in uw maag bevindt. Deze voorkomen het ontstaan van een ontsteking.

Mogelijke complicaties door de maagballon na plaatsing:

  • 7% Van de mensen die een maagballon laat plaatsen, heeft last van dagelijks braken door ophoping van voedsel in de maag. Dit is meestal tijdelijk.
  • Bij 3% van de mensen wordt de maagballon eerder verwijderd omdat ze hun gewichtsdoel hebben bereikt of last hebben van bijwerkingen, zoals misselijkheid met overgeven, overmatig boeren en obstipatie.
  • 1% Van de mensen die een maagballon laat plaatsen, ontwikkelt een eetstoornis.
  • Er kunnen nabloedingen, infecties of afstotingsreacties ontstaan, waardoor de ballon te hoog in de maag komt te zitten en het voedsel niet zakt of ontstekingen kunnen ontstaan. Uit onderzoek blijkt dat deze problemen bij Bergman Clinics niet voorkomen.

24/7 bereikbaar

Hebt u vragen of problemen of maakt u zich zorgen? Via onze 24-uurs telefonische bereikbaarheidsdienst kunt u direct contact opnemen Bergman Clinics. Zeven dagen per week, 24 uur per dag. Het telefoonnummer vindt u in de informatiemap die u van ons krijgt.



operatie
0

Aantal uitgevoerde ingrepen in 2015

nps
0

Net Promotor Score (NPS)


Thema: Net promotor score


BERGMAN CLINICS SCOORT EEN NPS VAN 55
HET LANDELIJKE GEMIDDELDE VAN ZIEKENHUIZEN is 26


DE NPS WORDT GEZIEN ALS DE BELANGRIJKSTE UITKOMST BINNEN CLIËNTTEVREDENHEIDSONDERZOEKEN. HET BEANTWOORDT DE VRAAG IN WELKE MATE IEMAND ONZE KLINIEK AANBEVEELT AAN VRIENDEN/FAMILIE OF COLLEGA’S?

Het antwoord meet je op een schaal van 0 tot 10. Klanten die je graag aanbevelen scoren een 9 of 10. Cliënten die een 6 of lager scoren noemen we criticasters. Er tussenin zitten de passief tevredenen.

Het idee hierachter is dat cliënten die een 7 of 8 scoren Bergman Clinics niet zullen aanbevelen, passief zijn. Dat gebeurt pas bij een score van 9 of hoger. Cliënten die een 6 of lager scoren zullen Bergman Clinics negatief aanbevelen bij vrienden en familie.

Om de NPS score te berekenen wordt het percentage criticasters (0 t/m 6) van de promotors (9,10) afgetrokken. (NPS= % promotors- % detractors). De score kan lopen van -100 tot 100. In 2013 scoorden de Nederlandse ziekenhuizen gemiddeld 26 (FKG monitor 2013).

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde in 2016.



Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport
0

Tevredenheids-
onderzoek 2016

Bekijk de individuele metingen

rapport

Rapportcijfer voor informatie voorafgaand aan behandeling

8,5

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de informatie voorafgaand aan behandeling

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE in 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD, TEN AANZIEN VAN INFORMATIE DIE ZE VOORAF AAN DE BEHANDELING HEBBEN GEKREGEN.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Rapportcijfer voor de behandeling

8,2

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de behandeling

Dit cijfer geeft de gemiddelde score die cliënten die het afgelopen jaar zijn behandeld ons hebben gegeven ten aanzien van de behandeling.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport

Rapportcijfer voor de gegeven nazorg

8,1

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de gegeven nazorg

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD, TEN AANZIEN VAN DE nazorg

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

8,3

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD TEN AANZIEN van de bejegening door de behandelaar.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport

Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

8,3

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2014 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD TEN AANZIEN van de bejegening door de behandelaar.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2014.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.





Thema: Totaal rapportcijfer

Hier wordt de totale gemiddelde score beschreven die cliënten, die het afgelopen jaar zijn behandeld, ons hebben gegeven.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2016.



Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Volledig rapport  "Gezond Gewicht" 2015


Bij geen enkele cliënt was sprake van een technisch mankement aan de maagballon.
rapport
0
Kwaliteits-
rapportages

Bel ons!
Bel voor informatie   088 9000 500
Wij bellen u

Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Bedankt voor uw terugbelverzoek.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Bergman Clinics gebruikt cookies. Doorgaan betekent akkoord. Bergman Clinics gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren, voor social media en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Meer weten over deze cookies, klik dan op "Meer informatie". Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Meer informatie | Sluit deze melding