Assisteer mij
Assisteer mij

Maag & Darm

Ook in deze tijden kunt u snel terecht in onze focusklinieken.

De voorbereiding

Tekst a|A     Contrast +|--

Doorverwijzing huisarts

Op basis van de darmklachten kan een huisarts of maag-, darm-, leverarts u doorverwijzen naar Bergman Clinics | Maag & Darm voor een onderzoek naar de oorzaak van de klachten.

Uitgebreide instructies

Wanneer u een afspraak heeft voor een darmonderzoek krijgt u vooraf uitgebreide instructies over hoe u zich moet voorbereiden om het beste onderzoeksresultaat te krijgen. Een coloscopie kan niet plaatsvinden wanneer de dikke darm is gevuld met ontlasting, de darmen moeten helemaal schoon zijn. Hiervoor zult u in de dagen voorafgaand aan het onderzoek thuis maatregelen moeten nemen.

De voorbereiding voor het onderzoek bestaat uit:

  • Het volgen van een vezelbeperkt dieet, vanaf twee dagen vóór het onderzoek.
  • Het gebruik van een laxeer- en darmreinigingsmiddel.
  • Veel (water) drinken (heldere dranken).

Het moment waarop u start met de voorbereidingen is afhankelijk van het tijdstip waarop de coloscopie plaatsvindt. Alle voor u geldende informatie ontvangt u bij het intakegesprek. Het is belangrijk dat u de aanwijzingen voor deze voorbereiding goed opvolgt. Wanneer uw dikke darm niet goed schoon is kan de coloscopie niet plaatsvinden of zal, als dit blijkt tijdens de coloscopie, het onderzoek stopgezet worden. Het onderzoek moet dan op een andere datum na een hernieuwde darmreiniging, opnieuw worden uitgevoerd.

Meer informatie

Heeft u nog vragen of voor het maken van een afspraak (na verwijzing door uw huisarts) neem contact op met Bergman Clinics via 088 9000 500.

Stappen in het behandelingstraject:



Veelgestelde vragen

Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?
We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.
Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?
Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Heeft u nog steeds vragen?

Neem contact op



clienten
0

Aantal cliënten in
2020


Thema: Aantal cliënten
DiT CIJFER GEEFT HET AANTAL CLIËNTEN WEER DAT BIJ BERGMAN CLINICS | MAAG & DARM | HART IN 2020 ONDER BEHANDELING IS GEWEEST.

Het verlenen van kwalitatief hoogwaardige medische zorg vergt deskundigheid en specifieke ervaring. Het met grote regelmaat verrichten van deze specifieke handelingen vergroot de vaardigheid van de arts en het behandelend team.



Domein: Ervaring arts en team


Zorg vergt deskundigheid en ervaring. Het is dan ook belangrijk dat zorgleners geschoold zijn en regelmatig bijscholing krijgen. Het vaker verrichten van de handelingen vergroot de vaardigheid.

Cliënten geven aan dat zij graag behandeld willen worden door een arts die vaak een bepaalde handeling uitvoert. Bij dit onderwerp maken wij inzichtelijk hoe we de ervaring de artsen en hun teams borgen.

operaties
0

Behandelingen in
2020


Thema: Aantal behandelingen

DIT CIJFER maakt inzichtelijk hoeveel behandelingen er bij Bergman Clinics | Maag & Darm | Hart in 2020 hebben plaatsgevonden

Kwalitatief hoogwaardigde medische zorg vergt deskundigheid en ervaring. Het veelvuldig verrichten van de handelingen vergroot de vaardigheid van de arts en het behandelende team.



Domein: Ervaring arts en team


Zorg vergt deskundigheid en ervaring. Het is dan ook belangrijk dat zorgleners geschoold zijn en regelmatig bijscholing krijgen. Het vaker verrichten van de handelingen vergroot de vaardigheid.

Cliënten geven aan dat zij graag behandeld willen worden door een arts die vaak een bepaalde handeling uitvoert. Bij dit onderwerp maken wij inzichtelijk hoe we de ervaring de artsen en hun teams borgen.


nps
0

Net Promotor Score (NPS)


Thema: Net promotor score

 

Bergman Clinics scoort een NPS van 52
het landelijke gemiddelde van ziekenhuizen is 26

 

De NPS wordt gezien als de belangrijkste uitkomst binnen cliënttevredenheidsonderzoeken. Het beantwoordt de vraag in welke mate iemand onze kliniek aanbeveelt aan vrienden/familie of collega’s?

Het antwoord meet je op een schaal van 0 tot 10. Klanten die je graag aanbevelen scoren een 9 of 10. Cliënten die een 6 of lager scoren noemen we criticasters. Er tussenin zitten de passief tevredenen. Het idee hierachter is dat cliënten die een 7 of 8 scoren Bergman Clinics niet zullen aanbevelen, passief zijn. Dat gebeurt pas bij een score van 9 of hoger. Cliënten die een 6 of lager scoren zullen Bergman Clinics negatief aanbevelen bij vrienden en familie.

Om de NPS score te berekenen wordt het percentage criticasters (0 t/m 6) van de promotors (9,10) afgetrokken. (NPS= % promotors- % detractors). De score kan lopen van -100 tot 100. In 2013 scoorden de Nederlandse ziekenhuizen gemiddeld 26 (FKG monitor 2013).

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.



Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Volledig rapport coloscopie 2016


Thema: Rapportage

Per zorgprogramma schrijven we jaarlijks een rapportage waarin we laten zien hoe goed onze kwaliteit van zorg is.


rapport
0
Kwaliteits-
rapportages


Informatie aanvraag
Contact opnemen
Bergman Clinics

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Bekijk voor uw komst de actuele coronarichtlijnen. Dit betekent het volgende voor uw afspraak bij Bergman Clinics:

  • U bent welkom voor alle zorg die u van ons gewend bent. We treffen alle maatregelen om u veilig in de kliniek te ontvangen.
  • In de kliniek mag u geen begeleider meenemen.*
  • Wanneer u ouder bent dan 12 jaar dient u in de kliniek een mondkapje te dragen.

Let op!
Heeft u binnen 48 uur vóór of ná uw coronavaccinatie een afspraak voor een ingreep/behandeling bij ons staan, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Om eventuele bijwerkingen van de behandeling of vaccinatie te kunnen scheiden, verplaatsen we deze afspraak dan voor u.

*Uitzonderingen hierop vindt u op onze coronapagina.