Hoe tevreden is een Bergman cliënt?

16 feb '09

Als een van de eerste klinieken in Nederland werd de Bergman Kliniek het ZKN kwaliteitskeurmerk toegekend. Dit is voor ons echter geen argument om ons kwaliteitsniveau voor vanzelfsprekend aan te nemen. Gedurende het hele  jaar wordt daarom de kwaliteit gemeten en bijgesteld met behulp van een speciaal voor ons ontwikkeld en geavanceerd kwaliteitssysteem. Het leveren van optimale kwaliteit is en blijft voor de Bergman Kliniek de hoogste prioriteit.

De resultaten van het klant tevredenheidsonderzoek in 2008 zijn gebaseerd op een enquête die door behandelde cliënten wordt ingevuld.

  • Een opvallend verschil ten opzicht van vorig jaar is het toegenomen aantal mannen dat zich liet behandelen in de kliniek.  In 2007 lag dat percentage nog op 8% en is in 2008 gestegen naar  14%, er is met name een stijging te zien in het aantal ooglidcorrecties en liposucties. 
  • De leeftijdscategorieën zijn over de hele linie vrijwel gelijk gebleven, er is echter een lichte verschuiving van de leeftijdscategorie 50+ naar de categorie 41-50 jaar.
  • 96% van de respondenten gaf aan dat zij het eerste contact aan de telefoon als duidelijk, informatief en vriendelijk hebben ervaren.
  • Het ontvangst tijdens het consult gesprek werd door 91%  als voldoende tot goed ervaren.
  • Het consultgesprek met de medisch specialist werd door geen van de respondenten als onvoldoende informatief of onduidelijk beschouwd.  86% gaf zelfs aan het gesprek zeer goed te vinden.
  • Het nagesprek met de Beauty Coach werd door alle respondenten als positief ervaren.
  • Ten aanzien van de verpleegkundige opvang gaf 97% van de respondenten aan dat het (zeer) naar wens was geweest zowel voor als na de ingreep.
  • De narcose werd door 99% als goed ervaren.
  • Op de vraag ‘Is de begeleiding voordat u naar huis ging goed verlopen?” gaf 97% (zeer) tevreden en 2% voldoende aan.
  • Tenslotte vroegen we de cliënten of ze in het geheel tevreden waren met de behandeling in de Bergman Kliniek. 84% gaf aan zeer tevreden te zijn (maximale score) en 16% gaf aan tevreden te zijn maar gaven wel een verbeterpunt aan.

De Bergman Kliniek is zeer tevreden met deze resultaten en heeft verbeterpunten inmiddels doorgevoerd. Ondanks de explosieve groei van de Bergman Kliniek is de tevredenheids waardering vrijwel gelijk gebleven. Ook in 2009 zal de Bergman Kliniek zich blijven richten op efficiënte en kwalitatieve zorg.

 



Informatie aanvraag
Contact opnemen

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Bergman Clinics

Van 15 december t/m 9 februari zijn nieuwe maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Dit betekent het volgende voor uw afspraak bij Bergman Clinics:

  • Heeft u een afspraak voor verzekerde zorg of cosmetische chirurgie, dan blijft uw afspraak gewoon staan. U hoeft geen contact met ons op te nemen. Bij eventuele wijzingen van uw afspraak nemen wij contact met u op.
  • In de kliniek mag u alleen geen begeleider meenemen.*
  • Wanneer u ouder bent dan 12 jaar dient u in de kliniek een mondkapje te dragen.
  • Heeft u een afspraak voor een onverzekerde huidbehandeling en/of een behandeling met injectables, dan wordt uw afspraak verplaatst. Wij bellen u voor een nieuwe afspraak. U hoeft niet zelf te bellen.
  • Heeft u binnen 48 uur vóór of ná uw coronavaccinatie een afspraak voor een ingreep/behandeling bij ons staan, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Om eventuele bijwerkingen van de behandeling of vaccinatie te kunnen scheiden, verplaatsen we deze afspraak dan voor u.

*Uitzonderingen hierop vindt u op onze coronapagina.

Bekijk voor uw komst de actuele coronarichtlijnen.