.jpg)
Consumentenbond onderstreept hoge kwaliteitsstandaard Bergman Clinics
Bergman Clinics is trots op het resultaat van de Consumentenbond. Die deed een vergelijkend onderzoek onder 30 ooglaserklinieken en beoordeelde deze op het hebben van het ZKN-keurmerk, het bieden van meerdere type behandelingen en een standaard inbegrepen nabehandeling. Bergman Clinics scoorde positief op alle onderdelen. Daarnaast publiceerde de Consumentenbond acht richtlijnen waar mensen op moeten letten bij het kiezen van een ooglaserkliniek. Ook op deze punten voldoet Bergman Clinics aan de verwachtingen die mensen mogen hebben.
Bergman Clinics is trots op het resultaat van de Consumentenbond. Die deed een vergelijkend onderzoek onder 30 ooglaserklinieken en beoordeelde deze op het hebben van het ZKN-keurmerk, het bieden van meerdere type behandelingen en een standaard inbegrepen nabehandeling. Bergman Clinics scoorde positief op alle onderdelen. Daarnaast publiceerde de Consumentenbond acht richtlijnen waar mensen op moeten letten bij het kiezen van een ooglaserkliniek. Ook op deze punten voldoet Bergman Clinics aan de verwachtingen die mensen mogen hebben.
Richtlijnen bij kiezen van ooglaserkliniek volgens de Consumentenbond:
1. De behandelend oogarts is gecertificeerd als refractiechirurg en volgt de richtlijn van het Nederlands Gezelschap van Refractie Chirurgen (NGCR).
2. De zelfstandige kliniek heeft het ZKN-keurmerk en houdt zich aan de afspraken. De kliniek heeft een overeenkomst met een ziekenhuis in geval van calamiteiten.
3. Om maatwerk te leveren, biedt de kliniek meedere typen behandelingen aan.
4. De kliniek is transparant over de resultaten van de behandelingen, klanttevredenheidsonderzoeken en complicaties.
5. De website bevat informatie over de (bijkomende) kosten, mogelijke bijwerkingen en risico’s. Ook de algemene voorwaarden en informatie over de klachtenprocedure en nabehandeling zijn gemakkelijk vindbaar.
6. De toestemmingsformulieren bevatten alle essentiële informatie en staan ook op de website.
7. Na de behandeling brengt de oogarts de huisarts op de hoogte.
8. De cliënt krijgt aan het einde van het behandeltraject een kopie of samenvatting van zijn dossier.
Hoog gewaardeerd door cliënten
Jaco Donselaar, Managing Director Bergman Clinics ǀ Oogzorg: ”Wij zijn verheugd met de uitkomst van het onderzoek. Het bevestigt dat wij ons onderscheiden op gebied van kwaliteit. De oogheelkundige behandelingen in onze vestigingen voldoen aan de strengste medische protocollen. Cliënten worden behandeld door vooraanstaande gecertificeerde refractiechirurgen. Wij beschikken over de meest moderne operatie faciliteiten en hightech diagnostische apparatuur. Iedere behandeling bij ons is maatwerk. Verder is de persoonlijke service bij ons van hoog niveau, wat terug te zien is in de uitstekende waardering door onze cliënten.”
Kwaliteitskeurmerken voor alle vestigingen
Bergman Clinics heeft het ZKN-keurmerk. Klinieken met dit keurmerk tonen voortdurend aan dat de medische zorg, de professionaliteit en organisatie op hoog niveau staan en dat deze minimaal voldoen aan de eisen die voor ‘gewone' ziekenhuizen gelden. Sterker nog, klinieken die het keurmerk van de ZKN dragen, voldoen ook aan additionele eisen van cliënttevredenheid, staan garant voor een snelle, adequate behandeling, korte - of geen - wachttijden en een cliëntvriendelijke afhandeling van klachten. Alle vestigingen hebben dit keurmerk. Daarnaast is Bergman Clinics | Oogzorg ISO 9001:2008 gecertificeerd en voldoet dus aan de internationale normen voor kwaliteitszorg (ISO = International Standards Organization).
Meer informatie
Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact met ons op via tel.nr. 088 9000 500 of per mail: info@bergmanclinics.nl
-Het onderzoek voor ooglaserklinieken vond plaats in februari 2015-