Informatie over hoe u uw afspraak kan maken, verzetten of annuleren

Voorlezen

Op deze pagina regelt u zelf uw afspraak bij Bergman Clinics.
Wilt u een afspraak maken bij Bey Clinics (cosmetische zorg) of Memira (ooglaseren en lensvervanging)? Dat kan direct via hun website, zonder verwijsbrief.

Neem bij uw bezoek altijd een geldig identiteitsbewijs mee (paspoort, ID-kaart of rijbewijs). Dit is wettelijk verplicht voor zorgverlening. Lees meer over legitimatie in de zorg.

1. Wilt u uw afspraak maken, verzetten of annuleren?
Afspraak maken
Afspraak verzetten
Afspraak annuleren
2. Heeft u een verwijzing naar Bergman Clinics?
Ik heb al een verwijzing naar Bergman Clinics
Ik heb nog geen verwijzing naar Bergman Clinics
3. Wat voor soort verwijzing heeft u?
Ik heb een e-mail van mijn huisarts/specialist ontvangen
Ik heb een patiëntenbericht (ZorgDomein)
Ik heb een ander soort verwijzing

4. U heeft van uw huisarts of specialist een e-mail ontvangen

  • U ontvangt een e-mail van ZorgDomein om in te loggen. (Let op: om in te loggen heeft u uw mobiele telefoon nodig.) Via ZorgDomein wordt u naar ons portaal geleid, waar u de afspraak direct online kunt plannen. 
  • Na het doorlopen van de stappen ontvangt u een afspraakbevestiging per e-mail of per post.
4. U heeft een patiëntenbericht van Zorgdomein ontvangen. Staat er een link op het patiëntenbericht?
Ja, er staat een link op
Nee, er staat geen link op

5. Volg onderstaand stappenplan om uw afspraak te plannen.

  • Log in binnen ons portaal met uw ZD-code (verwijzingsnummer, deze staat op het patiëntenbericht), geboortedatum en geslacht. Tegenwoordig kunt u ook inloggen via DigiD.
  • Doorloop de stappen om de afspraak te plannen.
  • U ontvangt een afspraakbevestiging per e-mail of per post.

5. Bergman Clinics plant binnen 2 werkdagen uw afspraak in op de eerstvolgende beschikbare plek in de agenda. U ontvangt hiervan een afspraakbevestiging per e-mail of post.

U kunt uw afspraak ook bekijken via Mijn Bergman Clinics, uw persoonlijke online portaal. Voor cliënten van de divisie Bewegen: Log hier in op Mijn Bergman Clinics.

4. Uw huisarts of specialist heeft een ander soort verwijzing gegeven.

Vul onderstaand formulier in en voeg een kopie van uw verwijzing toe. U wordt binnen 2 werkdagen gebeld door een medewerker van Bergman Clinics om een afspraak in te plannen.


Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

    Wat geldt als een geldige verwijzing?

    De verwijzing door de huisarts of andere medische specialist is voorzien van:

    • Uw naam, adres, woonplaats en geboortedatum;
    • Naam, adres, woonplaats, functie en kenmerk (AGB-code) van de verwijzer;
    • De beschrijving van uw klacht waarvoor u wordt verwezen;
    • Een datum die ligt op of voor de datum van het eerste consult.

    *   =   verplicht veld

    3. Vraag uw huisarts of een andere specialist om u (digitaal) te verwijzen/informeren naar Bergman Clinics.

    Digitaal informeren brengt de volgende voordelen met zich mee:

    • U ontvangt een e-mail van de huisarts.
    • U kunt in de meeste gevallen direct online uw afspraak inplannen.
    • U beschikt over extra informatie hoe u zich kunt voorbereiden op het eerste consult.
    • U kunt uw verwijzing inzien.

    2. U wilt uw afspraak verzetten.

    U kunt tot uiterlijk 48 uur van tevoren uw afspraak verzetten. Bij niet tijdig verzetten of niet verschijnen op de afspraak zonder annulering, zijn wij helaas genoodzaakt €60 in rekening te brengen.
    Wanneer u uw afspraak wilt verzetten, kunt u dit doen via  Mijn Bergman Clinics, uw online portaal. (Alleen voor divisie Bewegen kan dat via dit formulier.) Log in met uw DigiD en onderaan uw homepage vindt u de knop ‘Afspraak wijzigen’. Daar kunt u online uw afspraak verzetten.

    Wilt u uw afspraak annuleren? Kies dan voor 'Afspraak annuleren' in het menu hierboven.

    Waarom hanteert Bergman Clinics een no-show beleid?
    Bij Bergman Clinics streven wij ernaar om u en andere cliënten snel en goed te helpen. De druk op de zorgcapaciteit is groot. Een goede planning helpt ons om de beschikbare capaciteit zo efficiënt mogelijk te benutten. Wanneer u op tijd op uw afspraak verschijnt, kunnen wij u goed helpen. En wanneer u tijdig annuleert, kunnen wij op dat moment een andere cliënt helpen. Zo zorgen we er samen voor dat zoveel mogelijk mensen de juiste zorg op het juiste moment ontvangen.

    2. U wilt uw afspraak annuleren.

    U kunt tot uiterlijk 48 uur van tevoren uw afspraak annuleren. Bij niet tijdig afmelden of niet verschijnen op de afspraak zonder annulering, zijn wij helaas genoodzaakt €60 in rekening te brengen.

    Wanneer u uw afspraak wilt annuleren, kunt u dit doen via Mijn Bergman Clinics, uw online portaal (voor divisie Bewegen kan dat via dit formulier). Log in met uw DigiD en onderaan uw homepage vindt u de knop ‘Afspraak wijzigen’. Daar kunt u online uw afspraak annuleren.

    Wilt u uw afspraak wijzigen naar een ander tijdstip? Kies dan voor 'afspraak verzetten' in het menu hierboven.

    Waarom hanteert Bergman Clinics een no-show beleid?
    Bij Bergman Clinics streven wij ernaar om u en andere cliënten snel en goed te helpen. De druk op de zorgcapaciteit is groot. Een goede planning helpt ons om de beschikbare capaciteit zo efficiënt mogelijk te benutten. Wanneer u op tijd op uw afspraak verschijnt, kunnen wij u goed helpen. En wanneer u tijdig annuleert, kunnen wij op dat moment een andere cliënt helpen. Zo zorgen we er samen voor dat zoveel mogelijk mensen de juiste zorg op het juiste moment ontvangen.

    Bergman Clinics

    Op dit moment ondervinden wij hinder van een storing bij Odido. Hierdoor is ons Contact & Service Center minder goed bereikbaar. Dit kan ertoe leiden dat wij u minder snel kunnen helpen dan u van ons gewend bent. Wij adviseren u vriendelijk om, indien het niet urgent is, op een later moment terug te bellen. Dank voor uw geduld en begrip.

    Gebruik mijnbergmanclinics.nl om afspraken te beheren, je dossier in te zien, afspraakinformatie te bekijken, correspondentie te volgen, persoonsgegevens te controleren of aan te vullen en herhaalrecepten op te vragen.