Onze COVID-19 maatregelen Sluiten

Contact

Bij Bergman Clinics brengen we hoogwaardige, gespecialiseerde medische zorg binnen het bereik van iedereen. In een aangename omgeving, met bijzondere aandacht voor uw wensen vanaf het eerste contact tot aan uw volledige herstel. Goed bereikbaar zijn vinden wij daarom heel belangrijk.


De meestgestelde vragen

Gaat mijn operatie door?

Van 15 december t/m 19 januari zijn nieuwe maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. 

Heeft u een afspraak voor verzekerde zorg of cosmetische chirurgie, dan blijft uw afspraak gewoon staan.

Heeft u een afspraak voor een onverzekerde huidbehandeling en/of een behandeling met injectables, dan wordt uw afspraak verplaatst. Wij bellen u voor een nieuwe afspraak. U hoeft niet zelf te bellen.

 De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen. We willen uw bezoek aan onze focuskliniek veilig laten verlopen en hebben hiervoor de benodigde maatregelen getroffen.

Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, berichten wij u zo snel mogelijk over een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben. Wij volgen bij het herplannen de richtlijnen van het RIVM en urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 

Heeft u een digitale verwijzing van ZorgDomein ontvangen?

Dan kunt u in de meeste gevallen digitaal een afspraak maken door in te loggen op ZorgDomein en te kiezen voor ‘digitaal uw afspraak maken’.

Wanneer uw afspraak nog niet online of telefonisch gepland is, belt Bergman Clinics u binnen 2 werkdagen. 

Of u kunt ons bellen via 088 9000 500.

 

Hoe vraag ik mijn medisch dossier op?

U kunt uw medisch dossier opvragen via dit formulier. Het ingevulde formulier met kopie van uw ID bewijs kunt u verzenden naar: Uw contactpersoon Of info@bergmanclinics.nl.

 

 

Mag ik iemand meenemen naar de kliniek?

Ja, u mag maximaal 1 begeleider meenemen de kliniek in. Wanneer u alleen kunt komen, heeft dat onze voorkeur. 

Alleen in de volgende klinieken is begeleiding helaas nog niet mogelijk:
Bergman Clinics | Uiterlijk/Huid en Vaten | Amsterdam, Willemsparkweg 142
Bergman Clinics | Uiterlijk | Zwolle, Eekwal 1 A
Bergman Clinics | Ogen | Hoogeveen, Markt 1-01

Waar vind ik de COVID-19 maatregelen die gelden bij Bergman Clinics?

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Ook bij Bergman Clinics, Bey by Bergman Clinics en Memira hebben wij maatregelen getroffen. Hier leest uw elke maatregelen dit zijn.

Waar vind ik de screeningsvragenlijst voor mijn intakegesprek?

De screeningsvragenlijst vind u in uw account van Mijn Bergman Clinics

U heeft na het maken van uw eerste afspraak een uitnodiging per e-mail ontvangen om uw account voor Mijn Bergman Clinics te activeren.

Na het inloggen in het digitaal cliëntportaal Mijn Bergman Clinics selecteert u rechts bovenin het menu de optie "Vragenlijsten".

Opent u Mijn Bergman Clinics op u uw telefoon, dan selecteert u rechtsonderin Meer en vervolgens de optie "Vragenlijsten". Daar staat de vragenlijst voor u klaar.

In uw Mijn Bergman Clinics omgeving vindt u ook alle informatie over het onderzoek, de voorbereiding op het onderzoek en de routebeschrijving naar de kliniek.

Let op! Wij vragen u voorafgaand aan uw intakegesprek de screeningsvragenlijst in uw Mijn Bergman Clinics in te vullen. Deze informatie is voor ons van belang om een goed beeld van uw algehele gezondheid te krijgen. De vragenlijst dient vóór uw intakegesprek ingevuld te zijn, anders kan dit gesprek mogelijk niet doorgaan. Het invullen neemt enkel 10 minuten in beslag. 

 

Wat moet ik doen als ik 48 uur vóór of ná mijn afspraak gevaccineerd wordt?

Heeft u binnen 48 uur vóór of ná uw coronavaccinatie een afspraak voor een operatie bij ons staan, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Om eventuele bijwerkingen van de behandeling of vaccinatie te kunnen scheiden, verplaatsen we deze afspraak dan voor u.

Welke maatregelen treft Bergman Clinics tegen het coronavirus?

Als Bergman Clinics nemen wij de veiligheid van u als cliënt en van onze medewerkers zeer serieus. We treffen dan ook alle maatregelen in de kliniek om u veilig te ontvangen. Hier leest u alle actuele maatregelen. Wij volgen het advies van RIVM over het coronavirus (COVID-19) op de voet en passen hier onze werkwijze op aan. Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM.

Heeft u een verwijzing zonder een uitnodiging tot zelfplannen?

Bergman Clinics belt u binnen 3 werkdagen wanneer u uw afspraak nog niet online of telefonisch heeft gepland. Of u kunt ons bellen via 088-9000500.

Hoe kan ik iemand machtigen of word ik zelf gemachtigde?

Wanneer iemand anders zoals een familielid, namens u het woord mag doen kunt  u deze persoon machtigen. Dit is het geval bij bijvoorbeeld het plannen van afspraken of om medicatievoorschriften te bespreken. 

Om iemand te machtigen vult u het machtigingsformulier in en ondertekenen u en uw gemachtigde dit formulier. Wanneer Bergman Clinics dit formulier heeft ontvangen, kan de gemachtigde namens u het woord voeren.

Hoe kan ik inloggen in de Mijn Bergman Clinics app?

Hoe plan ik online een afspraak?

U ontvangt van uw huisarts of specialist een digitale verwijzing, dit is een e-mail van ZorgDomein waarin uw verwijzing staat.
U klikt op de link in deze e-mail. Vervolgens kunt u dan gemakkelijk uw 1e afspraak bij Bergman Clinics online inplannen, locatie, arts en datum en tijd.
Na het maken van de afspraak krijgt u de afspraakgegevens, informatie over de voorbereiding op de afspraak en de wijze waarop u uw behandeltraject digitaal kunt volgen in uw persoonlijke Mijn Bergman Clinics omgeving.
De digitale patiëntomgeving wijst zichzelf, maar u kunt altijd telefonisch contact opnemen, mocht het online afspraak maken toch niet lukken.
Maakt u niet zelf online een afspraak, dan wordt u binnen twee werkdagen door Bergman Clinics gebeld om de afspraak in te plannen.

Kan ik mijn afspraak verzetten?

Dit kan tot uiterlijk 24 uur van te voren. Hiervoor kunt u contact opnemen met Bergman Clinics via dit formulier of door te bellen (088 9000 500). Als u binnen 24 uur de afspraak verzet, kunnen er kosten in rekening worden gebracht.  

Waarom moet ik bij Bergman Clinics nog steeds een mondkapje op?

In de kliniek kunnen wij de 1.5 meter afstand niet altijd waarborgen. Wij vragen u daarom voor uw en onze veiligheid een mondkapje te dragen.

Ik ben al ergens anders op consult geweest, maar wil de behandeling graag door Bergman Clinics laten uitvoeren. Kan dat?

In veel gevallen kunt u voor de behandeling terecht bij Bergman Clinics. Wanneer u ons contactformulier invult, bellen we u zo snel mogelijk om meer uitleg te geven. Bekijk hier voor alle behandelingen de toegangstijden per kliniek.

Ik sta ergens anders op een wachtlijst voor een behandeling. Kan ik alsnog overstappen naar Bergman Clinics om zo eerder behandeld te worden?

In veel gevallen kunt u voor de behandeling terecht bij Bergman Clinics. Wanneer u ons contactformulier invult, bellen we u zo snel mogelijk om meer uitleg te geven. Bekijk hier voor alle behandelingen de toegangstijden per kliniek.

Kan ik zelf kiezen voor een Bergman Clinics kliniek waar de toegangstijden het kortst zijn?

De toegangstijden kunnen per kliniek verschillen. Soms kunt u door een eindje te reizen eerder terecht voor uw behandeling. U kunt zelf een kliniek kiezen. Houdt u er rekening mee dat dan alle vervolgafspraken ook bij deze kliniek zijn.

Wanneer u ons contactformulier invult, bellen we u zo snel mogelijk om meer uitleg te geven. Bekijk hier voor alle behandelingen de toegangstijden per kliniek.

Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?

We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.

Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?

Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Toon alle items

Telefonisch contact

088 9000 500

Ma t/m Do: 08:00 - 20:00u
Vrijdag: 08:00 - 18:00u

Het is op dit moment erg druk aan de telefoon. Om lang wachten te voorkomen vragen wij u het volgende:

1) Nieuwe cliënt/net verwezen naar Bergman Clinics:
- Wij bellen u binnen 3 werkdagen voor het inplannen van een consultafspraak nadat uw verwijzing bij ons binnen is.
- Veel afspraken kunt u ook zelf online plannen. U ontvangt per e-mail een uitnodiging via Zorgdomein wanneer dit voor uw afspraak mogelijk is.

2) Voor algemene, niet urgente vragen kijkt u eerst op onze website of in de Mijn Bergman Clinics app. Daarnaast kunt u ook tijdens kantooruren met ons chatten.

3) Voor spoed hebben we een speciaal telefoonnummer.

Wij doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te woord te staan.


Bekijk hier het keuzemenu

Spoed

088 9000 567

Wanneer mag ik dit nummer bellen?

Bergman Clinics

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Ook bij Bergman Clinics, Bey by Bergman Clinics en Memira hebben wij maatregelen getroffen. Hier leest u welke maatregelen dit zijn. 

 

 

Bergman Clinics

 

De vraag naar medische zorg bij Bergman Clinics stijgt de laatste maanden sterk en harder dan eerder voorzien. Daardoor kunnen telefonische wachttijden op sommige momenten langer zijn dan u van ons gewend bent.

Graag attenderen we u erop dat bellen vaak niet noodzakelijk is of niet de snelste manier om uw vraag beantwoord te krijgen. We helpen u graag ook op andere manieren. Bekijk de opties hier. 

We doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te woord te staan.