Het Bergman Clinics Kwaliteitskompas 2023: Zorgen voor goede zorg
Als medeondertekenaars van het Integraal Zorgakkoord zetten wij ons in om zoveel mogelijk mensen te helpen met meer gezonde levensjaren. Dat doen we met goede zorg. Wat goede zorg is, is in Nederland wettelijk vastgelegd: het moet veilig zijn, cliëntgericht, effectief, doelmatig en gebaseerd op richtlijnen en kwaliteitsstandaarden. Het Bergman Clinics Kwaliteitskompas 2023 reflecteert de kwaliteit van onze zorg op basis van de behandelresultaten van onze grootste zorgprogramma’s. Jaarlijks helpen wij honderdduizenden mensen met onze passende zorg en door dit intensief te meten en te evalueren, zowel intern als extern, versterken wij voortdurend de kwaliteit van onze dienstverlening.
Het inzicht dat we daarmee verkrijgen stelt ons in staat om te leren, verbeteren en kennis te delen. Wij geloven in de cruciale rol van datagedrevenheid voor duurzame ontwikkeling binnen ons zorgstelsel. Daphne van Dam, Chief Medical Officer binnen Bergman Clinics Nederland: “De grote hoeveelheid data die wij ter beschikking hebben, leent zich uitstekend voor innovaties, kwaliteitsverbetering en wetenschappelijk onderzoek. Dat is nodig om de zorg niet alleen steeds beter, maar ook betaalbaar, duurzaam en toegankelijk te houden voor iedereen.”
Vier pijlers
De kwaliteitsinformatie is geordend naar vier pijlers: ervaring van arts en team; behandelresultaat, veiligheid en cliënttevredenheid. Zo leveren we betrouwbare informatie voor onze organisatie, cliënten, verwijzers en andere belanghebbenden. Daarnaast hopen wij andere zorgaanbieders te inspireren om transparant te zijn over zorgkwaliteit zodat we samen de beste zorg kunnen leveren aan Nederland.
Bekijk hier ons Kwaliteitskompas en de rapportages per zorgprogramma.