Kliniek voor Vrouwenzorg: Goede voornemens?

15 jan. 2015

In onze dagelijkse praktijk merken wij dat er steeds vaker (terecht!) om tekst en uitleg wordt gevraagd over regelgeving en onze zorg. Daar zijn we erg blij mee, want dat betekent dat we zelf ook scherp moeten blijven om onze cliënten beter te kunnen helpen bij het maken van de juiste keuzes. Er zijn veel onderwerpen die regelmatig binnen onze praktijken aan de orde komen en die wij via deze blog graag met u willen delen.  

Zo, de eerste week van het jaar zit er weer op! Mijn naam is Diana ten Berg, getrouwd, moeder van twee dochters en al ruim 10 jaar werk ik met veel plezier als Clinic Manager in de Vrouwenzorg. En ik moet zeggen: in de gezondheidszorg is er ‘never a dull moment’. Altijd is er wel iets aan het veranderen en als het dan al hetzelfde lijkt te blijven, dan komt er toch weer een kleine uitzonderingsregel om de hoek kijken. Hoewel er ongetwijfeld veel en goed over deze regels wordt nagedacht, leert de ervaring inmiddels dat die veranderingen het er niet altijd duidelijker op maken. Niet voor ons als zorgorganisatie, maar zeker niet voor onze cliënten.

In onze dagelijkse praktijk merken wij dan ook dat er steeds vaker (terecht!) om tekst en uitleg wordt gevraagd. Daar zijn we erg blij mee, want dat betekent dat we zelf ook scherp moeten blijven om onze cliënten beter te kunnen helpen bij het maken van de juiste keuzes. Beter nog zou het zijn om pro-actief meer kennis te delen, zodat er meer bekendheid komt over deze regelgeving en wat er (van ons) kan worden verwacht. Maar ook meer inzicht te geven in wat ons als zorgverlener bezighoudt en hoe wij soms worstelen met de vraag hoe wij onze zorgverlening binnen de geldende regelgeving kunnen verbeteren. Immers, wat de een prettig vindt, wil de ander absoluut niet. Hoe maken we dan toch de beste keuzes?

Als je het dan over goede voornemens hebt, dan hebben mijn collega Lotte Zarr – van Dam (Clinic Manager van onze vestiging te Amsterdam) en ik het voornemen om u, onze cliënte, meer inzicht te geven in dit soort zaken die ons bezighouden in de dagelijkse Vrouwenzorg praktijk een kijkje achter de schermen en de nodige wetenswaardigheden die betrekking hebben op de (veranderende) regelgeving. Op deze manier willen wij onze bijdrage leveren om meer transparantie te bieden als zorgverlener.

Al brainstormend komen wij nu al tot veel onderwerpen die regelmatig binnen onze praktijken aan de orde komen en die wij via deze blog graag met u willen delen. Een dagelijks terugkerend voornemen van ons, is alles in het werk te stellen om onze cliënten zo tevreden naar huis te laten gaan, dat zij ons graag aanbevelen bij hun familie en vriendinnen.

Dit is geen gemakkelijke opgave en houdt ons dagelijks bezig. Klantbeleving is daarbij de belangrijkste graadmeter voor ons. Makkelijk en mooi gezegd en iedereen roept dit. Maar waarom is dit voor ons als zorgverlener zo belangrijk en wat willen wij er voor u mee bereiken? Wat doet het andersom met onze medewerkers als uw klantbeleving onverhoopt minder positief is dan werd verwacht? Volgende week neem ik u graag mee om in te zoomen op dit onderwerp.

Graag tot de volgende blog!

Diana

 

 - Diana ten Berg

 

Diana ten Berg - Clinic Manager
Bergman Clinics| Vrouwenzorg - Bilthoven

 

 

Vestigingen
 
Alle behandelingen
 
Bergman Clinics

Let op: op dit moment hebben we te maken met een telefonische storing en zijn we niet goed bereikbaar. Per mail en chat zijn we wel bereikbaar. We werken hard aan een oplossing!