Bergman Clinics optimaliseert cliëntreis van verwijzing tot en met 1e afspraak.
Zorgtraject nu van A tot Z inzichtelijk voor patiënt.
Vanaf 16 juli kunnen cliënten, die zijn verwezen naar Bergman Clinics in één digitale omgeving zelf een afspraak maken en alle informatie vinden om goed voorbereid te zijn op hun eerste afspraak.
In samenwerking met ZorgDomein en ChipSoft is de afgelopen maanden gewerkt aan een unieke oplossing om het traject voor patiënten van verwijsbrief tot de eerste afspraak naar vervolgzorg te verbeteren. Bergman Clinics is de eerste zorginstelling die de oplossing inzet voor haar patiënten. De ontwikkelde koppeling tussen ZorgDomein en HiX van ChipSoft, maakt dat Bergman Clinics haar cliënten nog beter faciliteert en zelf efficiënter werkt.
Eenvoud, overzicht en gemak voor cliënten.
Zelf een online een afspraak maken bij Bergman Clinics gaat voortaan nog eenvoudiger en sneller. Geen gefragmenteerde informatie meer, maar alles overzichtelijk, zonder drempels in één digitale omgeving. Patiënten krijgen bij een verwijzing door hun huisarts een link, waarmee ze inloggen in de ZorgDomein patiëntomgeving. Vervolgens kunnen ze zelf online een afspraak plannen en behandelinformatie raadplegen. Ook kunnen ze het consult dat bij Bergman Clinics plaatsvindt voorbereiden en volgen, in een eigen persoonlijke digitale omgeving.
Succesvolle samenwerking Bergman Clinics, ZorgDomein en ChipSoft.
De gezamenlijke ontwikkeling is een logische samenwerking. Het is een voorbeeld van een samenwerking waarbij gebruik wordt gemaakt van bestaande IT-oplossingen, die door een koppeling naar een hoger plan worden getild. Via ZorgDomein lopen jaarlijks 14 miljoen verwijzingen, ChipSoft is de meeste innovatieve ZIS/EPD softwareleverancier op de Europese markt en Bergman Clinics is de grootste landelijke zorgketen met meer dan 50 focusklinieken en meer da 200.000 clienten per jaar
Digitalisering verbetert zorg.
Bergman Clinics zet met de integratie van systemen en diverse e-health innovaties vol in op kwaliteit, persoonlijke aandacht, maar dan efficiënter. Christaan Boer, Commercieel Directeur van Bergman Clinics, over de Digitale Cliëntreis: “Bij Bergman Clinics willen we elke dag de zorg voor de patiënt beter maken. Met de introductie van de Digitale Cliëntreis geven we de patiënt meer regie over de eigen zorg en maken we de zorgervaring beter, prettiger en efficiënter. Wij geloven in verdere digitalisering voor het verbeteren van de zorg, zowel op het niveau van patiëntervaring als op dat van tijd- en kostenbeheersing. Dat maakt de zorg beter.” Vincent van den Berg, Pilot Coördinator bij ChipSoft: “Met deze ontwikkeling nemen we alle drempels weg en wordt het voor de patiënt enorm makkelijk om zelf afspraken te maken. Net zoals je dat zou doen buiten de zorg.”
Bergman Clinics streeft naar een zelfplan-percentage van 50%. Hiermee kan een afname van onnodig telefoonverkeer worden gerealiseerd van 20% tot 30%. Na de fusie tussen NL Healthcare Clinics en Bergman Clinics was het verwachte aantal calls per jaar ingeschat op een 1 miljoen. Een afname van 25% komt de klantvriendelijkheid en kostenbeheersing in de zorg ten goede.