3
Anesthesiologie Behandelingsstap

Tijdens de operatie met anesthesie

Beloop op de operatiekamers

Voorbereiding

Indien u geopereerd wordt komt u allereerst op de voorbereidingsruimte (de holding) van het operatiekamercomplex. Hier zal de verpleegkundige/anesthesie medewerker op de
holding u aansluiten aan de bewakingsmonitor en zal een infuus geprikt worden. Indien nodig wordt er antibiotica toegediend om wondinfecties na de operatie zoveel mogelijk te voorkomen. Indien de operateur het operatiegebied nog moet aftekenen of foto’s moet maken voor vastlegging in het medisch dossier gebeurt dat ook op de voorbereidingskamer. Zodra u aan de beurt bent wordt u opgehaald door de anesthesiemedewerker en/of anesthesioloog, die bij uw behandelaar op de operatiekamer staat.

Operatiekamer

Vlak voordat we beginnen met het toepassen van de gekozen verdovingstechniek vindt eerst nog een controle plaats van uw naam, geboortedatum en de operatie die u ondergaat. Eventuele bijzonderheden voor betrokken medewerkers worden in uw bijzijn besproken. Na deze laatste controle zal de anesthesioloog de middelen voor algehele anesthesie geven of de ruggenprik zetten, al naar gelang wat met u besproken is.

Zodra de operatie is voltooid, wordt u in uw bed gelegd worden. Een eventueel beademingsbuisje wordt verwijderd zodra u wakker bent. Zodra alles stabiel is, zal u door de anesthesioloog en/of anesthesiemedewerker naar de verkoeverkamer vervoerd worden.

Verkoeverkamer

Op de verkoeverkamer kunt u rustig bijkomen van de verdoving. Bij een ruggenprik hoeft u niet te wachten totdat deze volledig is uitgewerkt, u mag al eerder naar de verpleegafdeling indien u aan alle ontslagcriteria voldoet. Eventuele pijn wordt behandeld met extra middelen via het infuus of het (alsnog) zetten van een zenuwblokkade, dit wordt uiteraard eerst met u besproken. Zodra u aan alle criteria voldoet wordt u weer naar de verpleegafdeling gebracht.

Informatie aanvragen
Contact opnemen
Bergman Clinics

Op dit moment ondervinden wij hinder van een storing bij Odido. Hierdoor is ons Contact & Service Center minder goed bereikbaar. Dit kan ertoe leiden dat wij u minder snel kunnen helpen dan u van ons gewend bent. Wij adviseren u vriendelijk om, indien het niet urgent is, op een later moment terug te bellen. Dank voor uw geduld en begrip.

Gebruik mijnbergmanclinics.nl om afspraken te beheren, je dossier in te zien, afspraakinformatie te bekijken, correspondentie te volgen, persoonsgegevens te controleren of aan te vullen en herhaalrecepten op te vragen.