Onze COVID-19 maatregelen Sluiten

Contact

Wij zijn goed bereikbaar voor verwijzers via ons directe telefoonnummer voor interollegiaal- en/of spoed overleg. 


Intercollegiaal overleg

Het nummer voor intercollegiaal- en/of spoed overleg en uw algemene vragen.

088 9000 599

Bekijk hier het keuzemenu

Relatiemanager verwijzers

Voor niet cliënt gerelateerde informatie, het organiseren van (geaccrediteerde) nascholingen, meekijken op OK en inrichting van ZorgDomein.

De meestgestelde vragen

Graag ontvang ik nieuwsbrieven voortaan digitaal, hoe kan ik dat regelen?

Om nieuwsbrieven en uitnodigingen voor nascholingen voortaan digitaal te ontvangen, vult u dit formulier in.

Hoe kan ik consultverslagen digitaal ontvangen?

Om consultverslagen digitaal te kunnen ontvangen dient u uw verzoek en uw Edifact- /ZorgMailadres door te geven via: verwijzen@bergmanclinics.nl

Hoe kan ik mijn adreswijziging aan u doorgeven?

Bergman Clinics update wekelijks de Vektis gegevens. Wanneer u zorgt dat uw gegevens actueel zijn geregistreerd in het Vektis register, zijn ze maximaal een week later actueel in het EPD van Bergman Clinics.


Het is niet zinvol om uw (adres)gegevens handmatig door ons aan te laten passen. Reden: Wanneer we uw (adres)gegevens handmatig aanpassen en u past uw gegevens niet bij Vektis aan, dan worden de handmatig aangepaste gegevens na de wekelijkse update weer overschreven.

Ik wil graag contact i.v.m een spoedverwijzing

Voor contact met een specialist belt u naar één van onderstaande intercollegiale telefoonnummers

Direct telefoonnr. voor verwijzers: 088 - 9000 599, optie
1. Ogen
2. Bewegen
3. Rug & Nek en chronisch pijnbestrijding
4. Huid & Vaten
5. Uiterlijk
6. Maag & Darm en Hart
7. Vrouw

U hoeft het menu niet af te luisteren en kunt direct doorklikken

 

Ik wil graag teruggebeld worden door een specialist

Om teruggebeld te worden door een specialist belt u naar één van onderstaande intercollegiale telefoonnummers of stuurt u een mail met dit verzoek naar verwijzen@bergmanclinics.nl.


Direct telefoonnummer voor verwijzers: 088 - 9000 599, optie
1. Ogen
2. Bewegen
3. Rug & Nek en chronisch pijnbestrijding
4. Huid & Vaten
5. Uiterlijk
6. Maag & Darm en Hart
7. Vrouw
U hoeft het menu niet af te luisteren en kunt direct doorklikken

Van welke zorgverzekeraars mag een extramurale optometrist verwijzen?

Een extramurale optometrist (die een persoonlijke AGBcode heeft) mag van alle zorgverzekeraars verwijzen, met uitzondering van:
• ENO: Salland Zorgverzekering, Salland ZorgDirect, Holland zorg.
• DSW: Stad Holland, In Twente

Voor optometristen die deelnemen aan de pilot in Ede geldt de volgende uitzondering:
Zij mogen wel verwijzen van ENO: Salland Zorgverzekering, Salland ZorgDirect, Holland zorg.
Zij mogen niet verwijzen van: DSW: Stad Holland, In Twente

 

Hoe snel reageert Bergman Clinics op een TeleDE consult?

Bergman Clinics beantwoordt een TeleDE teleconsult (op werkdagen):

Voor 17.30 uur, mits het teleconsult vóór 17.00 uur is verstuurd.
Bij spoed binnen 30 minuten.

Hoe werkt TeleDE?

TeleDE is te gebruiken als app op een smartphone maar ook als webapplicatie op een tablet of computer. U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord en krijgt vervolgens een sms-verificatiecode opgestuurd. Met uw smartphone stuurt u enkele foto’s van een huidaandoening samen met medische en patiëntinformatie naar Bergman Clinics. De foto’s worden direct vanuit de app gemaakt (zoals bijvoorbeeld bij Whatsapp). En de medische en patiëntinformatie betreft het beantwoorden van een aantal vragen, vaak door een meerkeuzeoptie aan te vinken. Het uitvoeren van het gehele consult duurt ongeveer twee minuten.

Een dermatoloog van Bergman Clinics geeft binnen een dag antwoord over de diagnose en voorgesteld beleid. Het antwoord wordt ook als Edifact bericht naar u verstuurd.

Ik wil graag contact met een specialist

Voor contact met een specialist belt u naar één van onderstaande intercollegiale telefoonnummers of u beschrijft uw vraag/casus middels ‘Casusbespreking (digitaal)’

Direct telefoonnummer voor verwijzers: 088 - 9000 599, optie
1. Ogen
2. Bewegen
3. Rug & Nek en chronisch pijnbestrijding
4. Huid & Vaten
5. Uiterlijk
6. Maag & Darm en Hart
7. Vrouw
U hoeft het menu niet af te luisteren en kunt direct doorklikken

Kan ik met mijn Zivver account ook TeleDE gebruiken?

Als u al een Zivver account heeft kunnen wij u toegang geven tot TeleDE. Vervolgens gebruikt u uw Zivver account om in te loggen. Zie ook Wilt u TeleDE gebruiken?

Voor welke aandoeningen kan ik TeleDE gebruiken?

In principe kan TeleDE voor alle dermatologische aandoeningen worden gebruikt. Gepigmenteerde afwijkingen zijn helaas niet goed te beoordelen op een normale foto en moeten vaak met een dermatoscoop bekeken worden. De dermatoloog zal in dat geval adviseren de patiënt te verwijzen.

Voor wie is TeleDE?

TeleDE is een dienst is voor huisartsen en aan hen verbonden praktijkondersteuners.

Wat kost TeleDE?

TeleDE is kosteloos voor huisartsen en ook voor patiënten, omdat wij met verzekeraars hebben afgesproken geen kosten in rekening te brengen voor het uitvoeren van een teleconsult. Wanneer een patiënt op basis van een verwijzing op consult komt bij Bergman Clinics wordt een normaal zorgtraject gestart. Hiervoor brengen wij de gebruikelijke kosten in rekening bij de zorgverzekeraar die op basis hiervan (een deel van) het eigen risico van de patiënt kan inhouden.

Welke informatie moet ik invullen bij het insturen van een TeleDE consult?

Informatie die verplicht ingevuld dient te worden bij het insturen van een TeleDE consult bestaat uit: foto’s van de huidaandoening, medische informatie, BSN, geboortedatum en naam van de patiënt

Toon alle items

Bergman Clinics

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Bekijk voor uw komst de actuele coronarichtlijnen. Dit betekent het volgende voor uw afspraak bij Bergman Clinics:

  • U bent welkom voor alle zorg die u van ons gewend bent. We treffen alle maatregelen om u veilig in de kliniek te ontvangen.
  • In de kliniek mag u geen begeleider meenemen.*
  • Wanneer u ouder bent dan 12 jaar dient u in de kliniek een mondkapje te dragen.

Let op!
Heeft u binnen 48 uur vóór of ná uw coronavaccinatie een afspraak voor een ingreep/behandeling bij ons staan, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Om eventuele bijwerkingen van de behandeling of vaccinatie te kunnen scheiden, verplaatsen we deze afspraak dan voor u.

*Uitzonderingen hierop vindt u op onze coronapagina.