Onze COVID-19 maatregelen Sluiten

Veelgestelde vragen

Hoe werkt de TransPRK ooglaserbehandeling precies?

Binnen de PRK-ooglasertechniek bieden we twee varianten aan: LasekPRK en TransPRK. TransPRK is de meest geavanceerde van de twee, herstelt sneller en kan iets grotere afwijkingen corrigeren.

TransPRK is een doorontwikkeling van LasekPRK. Het epitheellaagje met laser wordt weggehaald. De arts hoeft het oog dan niet meer aan te raken, wat de behandeling makkelijker te ondergaan maakt. Ook is de laser bij TransPRK nauwkeuriger en geavanceerder dan bij LasekPRK.

De TransPRK behandeling gaat als volgt:

  • Uw oog is voor de behandeling verdoofd met druppels en u ligt op een behandelbed
  • De oogarts verwijdert het meest oppervlakkige cellaagje van uw hoornvlies met een laser.
  • Vervolgens verwijdert de oogarts een minuscule hoeveelheid hoornvliesweefsel.
  • Na de behandeling spoelt de oogarts uw hoornvlies. U krijgt een zachte contactlens over het hoornvlies om het oog te beschermen en om het branderige en schrale gevoel te verminderen.
  • Na 3 of 4 dagen is het bovenste laagje van het hoornvlies genezen en verwijderen we de contactlens.
Contact opnemen
 
Bergman Clinics

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Ook bij Bergman Clinics, Bey by Bergman Clinics en Memira hebben wij maatregelen getroffen. Hier leest u welke maatregelen dit zijn. 

 

 

Bergman Clinics

De vraag naar medische zorg bij Bergman Clinics stijgt de laatst maanden sterk en harder dan eerder voorzien. Daardoor kunnen telefonische wachttijden op sommige momenten langer zijn dan u van ons gewend bent.

Graag attenderen we u erop dat bellen vaak niet noodzakelijk is of niet de snelste manier om uw vraag beantwoord te krijgen. We helpen u graag ook op andere manieren.

1) Nieuwe cliënt/net verwezen naar Bergman Clinics:
- Wij bellen u binnen 3 werkdagen voor het inplannen van een consultafspraak nadat uw verwijzing bij ons binnen is.
- Veel afspraken kunt u ook zelf online plannen. U ontvangt per e-mail een uitnodiging via Zorgdomein wanneer dit voor uw afspraak mogelijk is.

2) Voor algemene, niet urgente vragen kijkt u eerst op onze website of in de Mijn Bergman Clinics app. Daarnaast kunt u ook tijdens kantooruren ook met ons chatten.

3) Voor spoed hebben we een speciaal telefoonnummer.

Wij doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te woord te staan.