Onze COVID-19 maatregelen Sluiten

Veelgestelde vragen

Hoe gaat een Artisan/Artiflex implantatie precies?

  • Bij Artisan/Artiflex implantaties wordt meestal een prikje bij het oog gegeven en wordt een oog per keer behandeld.
  • U ligt op een behandeltafel. De arts maakt een sneetje in uw hoornvlies. De grootte varieert van 5 à 6 mm tot maar 3,2 mm.
  • Door dat sneetje schuift de arts de kunstmatige lens op zijn plek.
  • De oogarts maakt de lens vast aan uw iris of het regenboogvlies.
  • Krijgt u een Artisan-lens, dan wordt het sneetje in uw hoornvlies gehecht. Bij Artiflex lenzen is het sneetje zo klein dat hechten niet hoeft.
  • Na een laatste controle krijgt u een beschermkapje over het behandelde oog.
  • Uw pupil blijft enkele dagen verwijd
  • Bij een Artisan / Artiflex behandelen we altijd één oog per keer. Zodra dat hersteld is, kunt u terugkomen voor het andere oog. Dat kan al na een week.
Contact opnemen
 
Bergman Clinics

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Ook bij Bergman Clinics, Bey by Bergman Clinics en Memira hebben wij maatregelen getroffen. Hier leest u welke maatregelen dit zijn. 

 

 

Bergman Clinics

De vraag naar medische zorg bij Bergman Clinics stijgt de laatst maanden sterk en harder dan eerder voorzien. Daardoor kunnen telefonische wachttijden op sommige momenten langer zijn dan u van ons gewend bent.

Graag attenderen we u erop dat bellen vaak niet noodzakelijk is of niet de snelste manier om uw vraag beantwoord te krijgen. We helpen u graag ook op andere manieren.

1) Nieuwe cliënt/net verwezen naar Bergman Clinics:
- Wij bellen u binnen 3 werkdagen voor het inplannen van een consultafspraak nadat uw verwijzing bij ons binnen is.
- Veel afspraken kunt u ook zelf online plannen. U ontvangt per e-mail een uitnodiging via Zorgdomein wanneer dit voor uw afspraak mogelijk is.

2) Voor algemene, niet urgente vragen kijkt u eerst op onze website of in de Mijn Bergman Clinics app. Daarnaast kunt u ook tijdens kantooruren ook met ons chatten.

3) Voor spoed hebben we een speciaal telefoonnummer.

Wij doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te woord te staan.