PROMs

PROMs zijn een manier om met digitale vragenlijsten uw gezondheid in kaart te brengen. De PROMs vragenlijsten zijn gericht op uw dagelijks functioneren, kwaliteit van leven en uw gezondheid in relatie tot uw klachten. Voor en na de behandeling wordt u gevraagd dezelfde PROMs vragenlijsten in te vullen. De informatie die u geeft zal strikt vertrouwelijk worden behandeld.

bergman-clinics-ok-bewegen

PROMs zijn een belangrijk onderdeel van de behandeling

Door de resultaten van grote groepen patiënten te vergelijken, kunnen we meer inzicht krijgen in de kwaliteit van onze zorg. Hierdoor kunnen we de zorg verder verbeteren en kunnen we onze voorlichting waar nodig aanpassen. Patiënten kunnen in de toekomst de uitkomsten zien van een behandeling vanuit het beeld van de patiënt. Hierdoor zijn ze beter voorbereid om goed te kunnen herstellen.

Werkwijze van PROMs

Een aantal dagen voor het consult met de specialist ontvangt u per email een uitnodiging om de vragenlijst in te vullen. Door op de link te klikken opent u de vragenlijst. Na het afronden van de vragenlijst zijn de resultaten direct voor de specialist in te zien, zo kunnen de resultaten gebruikt worden om samen met u de beste behandeling te bepalen.

Moet u een operatieve behandeling ondergaan? Dan ontvangt u na de operatie nogmaals één tot twee keer een uitnodiging om de PROMs vragenlijst in te vullen. Met deze vragenlijsten kunnen we uw herstel volgen. Mocht er afwijkende resultaten uit de PROMs vragenlijsten komen, dan kunnen we eerder contact opnemen.

Contactgegevens

De PROMs vragenlijsten zijn een belangrijk onderdeel van uw behandeling. Mocht u geen e-mail hebben dan kunt u ook het e-mailadres opgeven van iemand die dichtbij u staat, zoals een partner, broer, zus, dochter, zoon of mantelzorger. Als u het e-mailadres van iemand anders opgeeft, is het wel van belang dat diegene niet namens u de vragenlijst invult. U moet zelf de antwoorden geven. Uiteraard mag uw naaste u wel helpen bij het invullen. Mocht ondanks alle hulp het invullen niet lukken, dan kunt u de vragenlijst op een tablet in de kliniek alsnog invullen. Houdt u er dan wel rekening mee dat u ruim op tijd aanwezig bent voor uw afspraak, zodat u op uw gemak de PROMs vragenlijst kunt invullen.

De PROMs vragenlijsten zijn een belangrijk onderdeel van uw behandeling. Deze vragenlijsten zijn nodig om u en uw arts goed inzicht te geven van uw gezondheid. Het geeft uw arts informatie om, samen met u, te bepalen wat de beste behandeling is. De resultaten van de PROMs vragenlijsten zullen gedurende de behandeling regelmatig met u worden besproken.

Verandert uw e-mailadres? Laat het ons dan weten door een mail te sturen naar: proms@bergmanclinics.nl onder vermelding van uw naam en geboortedatum.

Behandelingen van toepassing voor de PROMs

Bij de volgende behandelingen kunt u een uitnodiging verwachten om de PROMs vragenlijst in te vullen:

  • Schouderoperatie
  • Heupprothese
  • Voorste of achterste kruisband reconstructie
  • Totale of hemi knieprothese
  • Knie overige klachten

Vragen?

Wij hebben voor u een overzicht gemaakt van veelgestelde vragen (FAQs). U kunt uw overige vragen/opmerkingen mailen naar: proms@bergmanclinics.nl

Vragen

Ben ik verplicht om alle PROMs vragenlijsten in te vullen?

U bent niet verplicht om de PROMs vragenlijsten in te vullen. Wij willen u hierbij er wel op wijzen dat het invullen van de PROMs vragenlijsten een belangrijk onderdeel is van uw behandeling.

De link in de uitnodiging naar de PROMs vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?

U kunt de volgende opties proberen:

  • Controleer of u verbinding heeft met internet. (Worden andere internetpagina’s wel weergegeven?)
  • Houdt tijdens het klikken op de link, de Ctrl-toets van uw computer ingedrukt. Soms wordt het openen van een link in een ontvangen e-mail geblokkeerd door de computer.
  • Indien er niets gebeurt als u op de link klik, start dan handmatig uw internetbrowser, nadat u verbinding heeft gemaakt met internet. Kopieer vervolgens de tekst van de link (de tekst waar http of https voor staat) en plak deze in de adresbalk van uw internetbrowser.
  • Controleer of de link op één lijn staat in de e-mail. Soms is de link te lang en wordt deze door het mailprogramma over twee regels verspreid. Dit kan er toe leiden dat niet alle codes worden doorgegeven naar de vragenlijst. Kopieer dan handmatig de volledige link naar de adresbalk van uw internet browser.

Indien u nog steeds problemen ondervindt kunt u een e-mail sturen naar proms@bergmanclinics.nl onder vermelding van uw naam en de link zoals u die probeerde te openen.

De vragen zijn niet precies op mijn situatie van toepassing; is dat erg?

Soms kan het zijn dat een vraag lastig te beantwoorden is omdat deze niet precies op uw situatie aansluit. Probeert u de vraag toch te beantwoorden door het antwoord te kiezen dat het beste past bij uw situatie.

Hoe lang duurt het om een PROMs vragenlijst in te vullen?

Het duurt ongeveer 10 minuten om een PROMs vragenlijst in te vullen.

Hoe wordt mijn privacy gewaarborgd?

De analyse voor PROMs onderzoek wordt uitgevoerd op een bestand waarin geen naam en adresgegevens staan weergegeven. De resultaten van het onderzoek zullen op geen enkele wijze herleidbaar zijn tot u.

Hoeveel PROMs vragenlijsten krijg ik?

U ontvangt in ieder geval voor het eerste consult bij de specialist een PROMs vragenlijst. Indien u een operatie ondergaat ontvangt u nogmaals 1 of 2 maal de PROMs vragenlijst. In onderstaand overzicht kunt u zien wanneer een PROMs vragenlijst verstuurd wordt per klacht.

Ik heb de vragenlijst halverwege afgebroken. Moet ik nu opnieuw beginnen?

Nee, als u opnieuw inlogt dan start de vragenlijst op het punt waar u bent geëindigd. De resultaten die u eerder heeft ingevuld zijn bewaard gebleven.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?

Wanneer u een nieuw e-mailadres heeft kunt u dit mailen naar proms@bergmanclinics.nl onder vermelding van uw naam en geboortedatum.

Ik heb het idee dat mijn antwoorden niet goed verstuurd zijn, klopt dat?

De vragenlijst is afgerond en verstuurd op het moment dat u het eindscherm hebt bereikt en niet meer terug kunt gaan in de vragenlijst. Als het verzenden van de vragenlijst is gelukt, verschijnt hier een melding van in het scherm.

Ik heb mijn PROMs vragenlijst afgerond. Kan ik de vragenlijst opnieuw invullen?

Wanneer u uw PROMs vragenlijst heeft afgerond kunt u de vragenlijst niet opnieuw invullen.

Ik krijg dezelfde PROMs vragenlijst opgestuurd als voor de operatie, klopt dat?

Dit klopt. Om uw herstel en het effect van de ingreep goed in kaart te kunnen brengen ontvangt u voor en na de operatie dezelfde PROMs vragenlijst.

Ik mis de optie ‘niet van toepassing’ in de PROMs vragenlijsten.

De PROMs vragenlijsten zijn gestandaardiseerd en bevatten niet altijd de optie: ‘niet van toepassing’. Voor een juiste invulling van de PROMs vragenlijsten kan deze optie niet toegevoegd worden. Probeert u de vraag toch te beantwoorden door het antwoord te kiezen dat het beste past bij uw situatie.

Ik wil me afmelden voor de PROMs vragenlijsten, wat moet ik doen?

U kunt zich afmelden door een mail te sturen naar proms@bergmanclinics.nl onder vermelding van uw naam en geboortedatum. Wij willen u er hierbij wel op wijzen dat het invullen van de PROMs vragenlijsten een belangrijk onderdeel is van uw behandeling.

Kan ik de resultaten van de PROMs vragenlijsten zelf inzien?

Tijdens het consult zullen de resultaten van de PROMs vragenlijsten besproken worden. Het is helaas nog niet mogelijk om de resultaten van de PROMs vragenlijsten zelf te ontvangen. Hier wordt momenteel aan gewerkt.

Moet ik de PROMs vragenlijst ook invullen als ik nogmaals een behandeling, aan het zelfde of een ander gewricht, heb ondergaan?

Ja, in dat geval zal u de PROMs vragenlijst alsnog in moeten vullen. Aan het einde van de PROMs vragenlijst wordt u gevraagd of u nogmaals een behandeling heeft ondergaan, hier kunt u aangeven wat voor behandeling u heeft ondergaan.

Tot wanneer heb ik de tijd om de PROMs vragenlijst in te vullen?

U kunt de PROMs vragenlijst tot 2 weken na de uitnodigingsmail invullen.

Waar worden de resultaten voor gebruikt?

De resultaten worden met u besproken tijdens het consult met de specialist. Het geeft uw arts informatie om, samen met u, te bepalen wat de beste behandeling is van uw klachten. Na de operatie geeft het u en de specialist inzicht in uw herstel en het effect van de ingreep. Buiten de spreekkamer bij de specialist worden uw resultaten nooit op persoonsniveau gebruikt. De organisatie gebruikt de resultaten van patiëntgroepen om de kwaliteit van onze zorg vast te stellen. Deze analyses worden altijd uitgevoerd op basis van anonieme en groepsresultaten, deze resultaten zijn nooit tot u te herleiden. Zo waarborgen wij uw privacy.

Waarom moet ik een PROMs vragenlijst invullen?

Door het invullen van de PROMs vragenlijst krijgen u en uw arts goed inzicht in uw gezondheid. Het geeft uw arts informatie om, samen met u, te bepalen wat de beste behandeling is. Het invullen van de PROMs vragenlijsten is daarom een belangrijk onderdeel van uw behandeling. Daarnaast kunnen we meer inzicht krijgen in de kwaliteit van onze zorg. Hierdoor kunnen we de zorg verder verbeteren en kunnen we onze voorlichting waar nodig aanpassen.

Wat gebeurt er als ik geen operatieve behandeling krijg?

Wanneer u geen operatie ondergaat zult u alleen de PROMs vragenlijst ontvangen voor het eerste consult.

Wat moet ik doen als ik geen e-mailadres heb?

U kunt het e-mailadres opgeven van iemand die dichtbij u staat, zoals een partner, broer, zus, dochter, zoon of mantelzorger. U kunt dit e-mailadres opgeven bij onze medewerkers of mailen naar proms@bergmanclinics.nl onder vermelding van uw naam en geboortedatum.

Als u het e-mailadres van iemand anders opgeeft, is het wel van belang dat diegene niet namens u de vragenlijst invult. U moet zelf de antwoorden geven. Uiteraard mag uw naaste u wel helpen bij het invullen.

Wat zijn PROMs?

PROMs staat voor Patient Reported Outcome Measures. Dit zijn digitale vragenlijsten waarmee uw gezondheid in kaart gebracht wordt. De PROMs vragenlijsten zijn gericht op uw dagelijks functioneren, kwaliteit van leven en uw gezondheid in relatie tot uw klachten.

Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?

Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Waar kan ik ervaringen van cliënten zien of mijn ervaring delen?

Voor meer informatie, bekijk onze cliëntwaarderingen op Zorgkaart Nederland. U kunt ook uw ervaring delen op Zorgkaart Nederland.

Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?

We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.

Toon alle items

Vestigingen
 
Alle behandelingen
 
Bergman Clinics

Onze telefonische wachttijd is langer dan normaal. Gebruik mijnbergmanclinics.nl om afspraken te beheren, je dossier in te zien, afspraakinformatie te bekijken, correspondentie te volgen, persoonsgegevens te controleren of aan te vullen en herhaalrecepten op te vragen.