Rechten en plichten

Een behandeling aan uw ogen is een hele stap. We vinden het dan ook belangrijk u zo goed mogelijk te informeren over wat u van ons kunt verwachten. Dit gaat verder dan een hoogwaardige medische behandeling: wij doen alles om u met goede ogen én een goed gevoel naar huis te laten gaan!


Wederzijds vertrouwen

Voor ons zijn een goede samenwerking en wederzijds vertrouwen erg belangrijk. Dat schept aan beide kanten rechten en plichten. Voor alle behandelingen bij Bergman Clinics gelden bepaalde afspraken. Deze zijn gebaseerd op de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst uit 1995, die geldt voor alle Nederlandse ziekenhuizen. Hier staan de belangrijkste punten voor een ooglaserbehandeling op een rij.

De arts moet u goed informeren

U hebt recht op eerlijke en volledige informatie over uw behandeling. Uw oogarts en optometrist informeren u daarom over alles wat bij de behandeling komt kijken. U krijgt een samenvatting van de behandelinformatie mee naar huis om rustig na te lezen.

U moet de arts goed informeren

U moet uw arts zo volledig mogelijk informeren over uw gezondheid. Alleen dan kan de arts u goed behandelen. Uw informatie wordt vertrouwelijk behandeld.

Toestemming vooraf

Voordat we u kunnen behandelen, moet u toestemming geven voor de gekozen behandeling. U krijgt daarvoor een toestemmingsformulier mee. Lees het goed door en onderteken het als u alles begrijpt en het eens bent met de behandeling.

Volg adviezen op

Wij behandelen uw ogen zo goed mogelijk. Het resultaat is mede afhankelijk van uw eigen inzet. Voor het beste resultaat volgt u de adviezen van de optometrist en oogarts zo goed mogelijk op.

Betaal op tijd

U moet uw behandeling vooraf betalen. Of de kosten van de behandeling worden vergoed, kunt u bij uw eigen verzekeringsmaatschappij navragen.

Privacy

Wij vinden uw privacy belangrijk. Wij hebben daarom verschillende maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies, onbevoegde toegang of onrechtmatig gebruik. Zie voor meer informatie hier op de website.

Klachten

We doen er alles aan om u naar wens te helpen. Als u om wat voor reden dan ook ontevreden bent, laat het ons dan weten. We informeren u graag over de klachtenprocedure.

Vestigingen
 
Alle behandelingen
 
Bergman Clinics

Let op: op dit moment hebben we te maken met een telefonische storing en zijn we niet goed bereikbaar. Per mail en chat zijn we wel bereikbaar. We werken hard aan een oplossing! Onze excuses voor het ongemak.