Onze COVID-19 maatregelen Sluiten

Schouderprothese (schouderslijtage)

Behandelingstraject

Revisie schouderprothese

Een revisie van een schouderprothese houdt in dat (een deel van) uw schouderprothese moet worden vervangen. Bij het verwijderen van de oude schouderprothese gaat altijd wat gezond bot verloren, daarom kan meestal niet eenzelfde schouderprothese worden geplaatst.

Vaak wordt er daarom gekozen voor een revisie van de schouderprothese, deze zijn vaak groter en kennen meer mogelijkheden tot stabilisatie en fixatie van de protheses.

De orthopeed onderzoekt of revisie noodzakelijk is. Het kan daarbij voorkomen dat u last heeft van één van onderstaande klachten:

  • Uw schouderprothese schiet uit de kom.
  • De schouder is pijnlijk (geworden).
  • Pijn doordat de schouderprothese heeft losgelaten.
  • Er is een botbreuk is ontstaan bij de schouderprothese.

Als loslating van de prothese reden is voor revisie schouderprothese zal eerst worden gecontroleerd of deze loslating niet een gevolg is van een infectie. Als infectie de oorzaak is van de loslating dan dient eerst de infectie te worden behandeld en vervolgens de prothese te worden vervangen. Meestal is er een tussenliggende periode waarin u tijdelijk geen schouderprothese heeft. Bij loslating zonder infectie wordt getracht alleen het losliggende deel te vervangen door een nieuw onderdeel.

Meer weten over de revisie van een schouderprothese bij Bergman Clinics | Bewegen? Neem dan contact op via 088 9000 500. Wilt u direct een afspraak maken? Zorg dan dat u een verwijsbrief heeft van uw huisarts.


Informatie aanvraag
 
Contact opnemen
 
Bergman Clinics

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Ook bij Bergman Clinics, Bey by Bergman Clinics en Memira hebben wij maatregelen getroffen. Hier leest u welke maatregelen dit zijn. 

 

 

Bergman Clinics

 

De vraag naar medische zorg bij Bergman Clinics stijgt de laatste maanden sterk en harder dan eerder voorzien. Daardoor kunnen telefonische wachttijden op sommige momenten langer zijn dan u van ons gewend bent.

Graag attenderen we u erop dat bellen vaak niet noodzakelijk is of niet de snelste manier om uw vraag beantwoord te krijgen. We helpen u graag ook op andere manieren. Bekijk de opties hier. 

We doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te woord te staan.