Behandelen bijziendheid

Voorlezen

Bij bijziendheid ziet u van dichtbij goed, maar veraf slecht. Dit kan komen doordat het hoornvlies te bol is of het oog te lang. Lichtstralen die het oog binnenvallen worden hierdoor te sterk gebroken. Beelden uit de verte komen voor het netvlies samen en zijn daardoor onscherp. Een bril met min-glazen kan bijziendheid corrigeren, een ooglaserbehandeling of behandeling met kunstlenzen zijn uitstekende permanente alternatieven voor een bril of contactlenzen. 

 

Bijziendheid (myopie) wordt meestal gecorrigeerd met minglazen maar is ook goed te corrigeren met een ooglaserbehandeling of een lensimplantatie.

Geschikte behandelingen bij bijziendheid

AfwijkingBehandeling < ca. 55 jaarBehandeling > ca. 55 jaar
Tot -8 dioptrie

SMILE-ooglaserbehandeling

LASIK-ooglaserbehandeling

TransPRK-ooglaserbehandeling
LasekPRK-ooglaserbehandeling
Lensimplantatie: voorzetlens
Lensimplantatie: vervanglens
Tot -10 dioptrie SMILE-ooglaserbehandeling
LASIK-ooglaserbehandeling
TransPRK-ooglaserbehandeling
Lensimplantatie: voorzetlens
Lensimplantatie: vervanglens
Tot -12 dioptrie

SMILE-ooglaserbehandeling
Lensimplantatie: voorzetlens

Lensimplantatie: vervanglens
> -12 dioptrie Lensimplantatie: voorzetlens Lensimplantatie: vervanglens

Dit is een algemeen overzicht. Aanbevolen behandelingen kunnen individueel afwijken.

Meer weten over het onderzoek en behandeling van bijziendheid bij Bergman Clinics? U kunt gerust even bellen op 088 9000 500. Onze medewerkers beantwoorden uw vragen graag. Tevens is het mogelijk om direct een afspraak in te plannen.

Vestigingen
Alle behandelingen
Bergman Clinics

Op dit moment ondervinden wij hinder van een storing bij Odido. Hierdoor is ons Contact & Service Center minder goed bereikbaar. Dit kan ertoe leiden dat wij u minder snel kunnen helpen dan u van ons gewend bent. Wij adviseren u vriendelijk om, indien het niet urgent is, op een later moment terug te bellen. Dank voor uw geduld en begrip.

Gebruik mijnbergmanclinics.nl om afspraken te beheren, je dossier in te zien, afspraakinformatie te bekijken, correspondentie te volgen, persoonsgegevens te controleren of aan te vullen en herhaalrecepten op te vragen.