Uiterlijk

Informatie Coronavirus

Vanaf begin mei breiden wij onze zorg weer stap voor stap uit. We doen dit volgens de urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en de richtlijnen van het RIVM. Veel afspraken zijn nog telefonisch. Hiermee waarborgen we de 1.5 meter afstand in de kliniek. In onze klinieken zijn maatregelen getroffen om u veilig te verwelkomen.

Bey is here!

Be youthful. Be beautiful. Be you. BEAUTY & CLINIC

Meer weten

Uitbreiding spreekuren cosmetische chirurgie in Haarlem.

Meer weten of een afspraak inplannen? Neem contact op via 088 9000 5353

Resultaat & Nazorg

Tekst a|A     Contrast +|--

Na de behandeling

In de periode na de behandeling gaat het weefsel zich herstellen. In de eerste weken gaat dit gepaard met wat zwelling en pijnklachten die meestal als een beurs of blauwe-plekken-gevoel of heftige spierpijn worden aangegeven. De mate van hinder in de herstelperiode wisselt per individu en per behandeling. Op geleide van wat het lichaam aangeeft ga je steeds meer dingen doen.
Bij patiënten die vocht in de benen hadden is behandeling door de oedeemtherapeut na de behandeling sterk aan te raden. Als er geen vocht in de benen zat kan de oedeemtherapie het herstel wel doen versnellen.

Het resultaat

De behandeling is extreem dankbaar. Uitzonderingen daargelaten zijn bijna alle cliënten enorm blij met de resultaten. Waarom?
• Het gewicht aan het been neemt af waardoor er weer makkelijker kan worden bewogen en daardoor verbetert de mobiliteit.
• Door het verminderde volume is er minder wrijving tussen de benen en kan meer worden gelopen zonder dat er schuurplekken ontstaan.
• De pijnklachten en vermoeidheidsklachten nemen bij bijna iedereen spectaculair af of verdwijnen (voor zover deze klachten door het lipoedeem werden veroorzaakt).
• De patiënt voelt zich weer zekerder, wat bijdraagt aan het psychologisch welbevinden.
• De cliënt kan weer andere, beter passende kleding kopen.
• Dit alles draagt weer bij tot nieuwe mogelijkheden en motivatie voor gewichtsbeheersing.
• De winst is blijvend voor de rest van het leven, mits zo veel mogelijk vet is weggehaald uit het behandelde gebied.




In principe komen alle patiënten met lipoedeem in aanmerking voor behandeling. Echter, hoe ernstiger het lipoedeem, des te dankbaarder het resultaat. De meest extreme vormen van lipoedeem geven weer een nieuw probleem: aangezien hier sprake kan zijn van dusdanig extreme vetophopingen kan het gebeuren dat zelfs één gebied niet in 1 keer kan worden behandeld. Dit zal per individu moeten worden bekeken.

Patiënten met lipo-lymfoedeem
Indien er ook een lymfoedeem component aanwezig is, leert de ervaring dat er niet van uitgegaan moet worden dat het lymfoedeem verbetert. Soms zal dit wel het geval zijn, maar bij veel patiënten niet. Dan zullen dus ook elastische kousen gedragen moeten worden in de toekomst. De behandelig van lipedeem kan op elke leeftijd plaatsvinden.

Vergoeding
Aangezien de ziekte niet bekend is bij medici en verzekeringen heeft dit geen plaats in de verzekerde zorg. 

Stappen in het behandelingstraject:



Veelgestelde vragen

Helpt tumescente liposuctie tegen cellulite?

Tumescente liposuctie is niet bedoeld om cellulite te verhelpen. In veel gevallen lijkt de cellulite na de behandeling verbeterd te zijn, maar dat is niet het doel van de behandeling.

Herstelt de huid zich na tumescente liposuctie?

Gelukkig is de huid heel elastisch. Na tumuscente liposuctie trekt de huid meestal weer strak over de behandelde plaats. Verwacht de arts dat de huid niet elastisch genoeg is, dan wordt dat van tevoren met u besproken. Het is dankzij de specifieke techniek van de langzame super tumescente lokale verdoving dat de bevestigingen van de huid aan de spier niet worden beschadigd. Hierdoor kan de huid niet zakken. Bovendien wordt dit bevestigingsnetwerk geactiveerd waardoor de huid nog extra samentrekt. Dit noemen we lipolift. Het samentrekkende effect is dus sterk afhankelijk van de gebruikte liposuctie-techniek.

Hoe herken ik lipoedeem?

De oorzaak voor lipoedeem is nog niet volledig bekend, maar we weten wel dat het een genetische aanleg betreft die zich pas gedurende het leven openbaart. Die aanleg kan niet weggenomen worden en de ziekte kunnen wij niet genezen. Gelukkig kunnen de bijbehorende overmatige vetophopingen en pijn- en/of vermoeidheidsklachten verminderd worden door tumescente liposuctie.

Kan men lipoedeem genezen?

Nee, lipoedeem kan niet worden genezen. De oorzaak voor lipoedeem is namelijk nog niet opgehelderd, maar we weten wel dat het een genetische aanleg betreft, die zich pas gedurende het leven openbaart. Die aanleg kan niet weggenomen worden en de ziekte kunnen wij niet genezen. Maar de bijhorende overmatige vetophopingen en pijn- en/of vermoeidheidsklachten kunnen verminderd worden door tumescente liposuctie.

Komt het vet weer terug na tumescente liposuctie?

De vetcellen die zijn weggehaald na tumuscente liposuctie komen niet meer terug. Het resultaat is dus blijvend. Als u na de ingreep weer aankomt is dat niet omdat u méér vetcellen krijgt, maar omdat de bestaande vetcellen uitzetten. Het gewicht zal zich over uw hele lichaam verdelen en juist veel minder op de behandelde plaatsen terechtkomen, waardoor de contourverandering blijvend is.

Tot welke leeftijd kun je tumuscente liposuctie laten uitvoeren?

In principe is er geen leeftijdsgrens voor tumescente liposuctie onder plaatselijke verdoving. Als u gezond bent is er geen enkele reden waarom u zich zou moeten neerleggen bij een ontevreden gevoel over uw lichaam. Indien u medicijnen gebruikt of onder behandeling bent, wordt er meestal eerst contact opgenomen met uw behandelend specialist.

Waarom tumuscente liposuctie bij lipoedeem?

Tumescente liposuctie met vibrerende zuignaalden geeft bij lipoedeem een enorme verbetering. Niet alleen wordt het lichaam naar normale proporties teruggebracht, maar ook de klachten die veroorzaakt worden door lipoedeem – zoals vermoeide benen, een pijnlijke huid en een gezwollen gevoel – verminderen bij veel patiënten aanzienlijk. De doelstelling van dit type liposuctie is dus anders dan wanneer de ingreep om zuiver cosmetische redenen wordt uitgevoerd. Staat bij de cosmetische liposuctie het cosmetische resultaat op de voorgrond, bij lipoedeem helpt de ingreep mensen vooral om weer makkelijker te kunnen bewegen. De behandeling kan worden ondersteund met lymfedrainage voor en na de ingreep. Het dagelijks dragen van steunkousen kan na een liposuctie tot het verleden behoren. En ook dat is voor veel lipoedeempatiënten een enorme verbetering!

Wat is lipoedeem?

Lipoedeem is een aandoening waarbij vetweefsel ongelijkmatig verdeeld is over het lichaam. Er ontstaan dan plaatselijke pijnlijke vetophopingen. Lipoedeem komt veel voor en kent een aantal specifieke kenmerken.

Wat is tumescente liposuctie?

Bij tumescente liposuctie wordt het onderhuidsvet eerst ingespoten met liposuctie vloeistof om vervolgens op zeer zachte, gecontroleerde manier weg te zuigen. Een belangrijk verschil met de ouderwetse klassieke liposuctie is dat er nu eerst veel vloeistof in het vetweefsel wordt gespoten, waarna het vet met dunne, cannules wordt weggezogen. Op deze wijze is er sprake van zeer weinig bloedverlies en zorgt de techniek ervoor het vezelnetwerk en de lymfevaten in het onderhuidse weefsel nauwelijks beschadigen.

De ingreep kan uitstekend plaatsvinden onder plaatselijke verdoving. Dat is minder belastend voor het lichaam dan een algehele narcose of ruggenprik en zorgt voor een sneller herstel. Bovendien kunt u met een plaatselijke verdoving tijdens de ingreep van houding veranderen, waardoor de arts een beter beeld krijgt en een mooier eindresultaat kan bewerkstelligen. Ook kan de ingreep indien u het wenst onder narcose: dat gebeurt sowieso al wanneer de liposuctie plaatst vindt in combinatie met bijvoorbeeld een buikwandcorrectie of een arm- of beenlift.

Wat kan er aan lipoedeem gedaan worden?

De behandeling van lipoedeem bestaat meestal uit een combinatie van voedingsadviezen, lichaamsbeweging, steunkousen, endermologie en lymfedrainage. Medicijnen hebben op deze aandoening geen effect. Veel patiënten merken echter dat het probleem ondanks al deze maatregelen nauwelijks vermindert. Tumescente liposuctie kan in veel gevallen wél een effectieve behandeling zijn. Niet alleen wordt het lichaam naar normale proporties teruggebracht, maar ook de klachten die veroorzaakt worden door lipoedeem – zoals vermoeide benen, een pijnlijke huid en een gezwollen gevoel – verminderen bij veel patiënten aanzienlijk.

De doelstelling van dit type liposuctie is dus anders dan wanneer de ingreep om zuiver cosmetische redenen wordt uitgevoerd. Staat bij de cosmetische liposuctie het cosmetische resultaat op de voorgrond, bij lipoedeem helpt de ingreep mensen vooral om weer makkelijker te kunnen bewegen. De behandeling kan worden ondersteund met lymfedrainage voor en na de ingreep. Het dagelijks dragen van steunkousen kan na een liposuctie tot het verleden behoren.

Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?
We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.
Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?
Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Heeft u nog steeds vragen?

Neem contact op



clienten
0

Aantal cliënten
2017


Thema: Aantal cliënten
 
DIT CIJFER GEEFT HET AANTAL CLIËNTEN WEER DAT BIJ BERGMAN CLINICS | UITERLIJK | HUID & VATEN IN 2017 ONDER BEHANDELING IS GEWEEST.

Het verlenen van kwalitatief hoogwaardige medische zorg vergt deskundigheid en specifieke ervaring. Het met grote regelmaat verrichten van deze specifieke handelingen vergroot de vaardigheid van de arts en het behandelend team.



Domein: Ervaring arts en team


Zorg vergt deskundigheid en ervaring. Het is dan ook belangrijk dat zorgleners geschoold zijn en regelmatig bijscholing krijgen. Het vaker verrichten van de handelingen vergroot de vaardigheid.

Cliënten geven aan dat zij graag behandeld willen worden door een arts die vaak een bepaalde handeling uitvoert. Bij dit onderwerp maken wij inzichtelijk hoe we de ervaring de artsen en hun teams borgen.

operatie
0

Aantal operaties in 2017


Thema: Aantal operaties

DIT CIJFER GEEFT HET AANTAL INVASIEVE INGREPEN WEER DAT BIJ BERGMAN CLINICS | Uiterlijk | Huid & Vaten IN 2017 HEEFT PLAATSGEVONDEN.

Definitie invasieve ingrepen:
Snijdende ingrepen, waaronder operaties, inspuitingen en refractiechirurgie.

Het verlenen van kwalitatief hoogwaardige medische zorg vergt deskundigheid en specifieke ervaring. Het met grote regelmaat verrichten van deze specifieke handelingen vergroot de vaardigheid van de arts en het behandelend team.



Domein: Ervaring arts en team

Zorg vergt deskundigheid en ervaring. Het is dan ook belangrijk dat zorgleners geschoold zijn en regelmatig bijscholing krijgen. Het vaker verrichten van de handelingen vergroot de vaardigheid.

Cliënten geven aan dat zij graag behandeld willen worden door een arts die vaak een bepaalde handeling uitvoert. Bij dit onderwerp maken wij inzichtelijk hoe we de ervaring de artsen en hun teams borgen.


nps
0

Net Promotor Score (NPS)


Thema: Net promotor score


BERGMAN CLINICS SCOORT

EEN NPS VAN 40

 

DE NPS WORDT GEZIEN ALS DE BELANGRIJKSTE UITKOMST BINNEN CLIËNTTEVREDENHEIDSONDERZOEKEN. HET BEANTWOORDT DE VRAAG IN WELKE MATE IEMAND ONZE KLINIEK AANBEVEELT AAN VRIENDEN/FAMILIE OF COLLEGA’S?

Het antwoord meet je op een schaal van 0 tot 10. Klanten die je graag aanbevelen scoren een 9 of 10. Cliënten die een 6 of lager scoren noemen we criticasters. Er tussenin zitten de passief tevredenen.

Het idee hierachter is dat cliënten die een 7 of 8 scoren Bergman Clinics niet zullen aanbevelen, passief zijn. Dat gebeurt pas bij een score van 9 of hoger. Cliënten die een 6 of lager scoren zullen Bergman Clinics negatief aanbevelen bij vrienden en familie.

Om de NPS score te berekenen wordt het percentage criticasters (0 t/m 6) van de promotors (9,10) afgetrokken. (NPS= % promotors- % detractors). De score kan lopen van -100 tot 100. In 2016 scoorden de Nederlandse ziekenhuizen gemiddeld 44 (FKG monitor 2016).

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde in 2017.



Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport
0

Tevredenheids-
onderzoek 2017

Bekijk de individuele metingen

rapport

Rapportcijfer voor informatie voorafgaand aan behandeling

8,3

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de informatie voorafgaand aan behandeling

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE in 2017 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD, TEN AANZIEN VAN INFORMATIE DIE ZE VOORAF AAN DE BEHANDELING HEBBEN GEKREGEN.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Rapportcijfer voor de behandeling

8,5

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de behandeling
Dit cijfer geeft de gemiddelde score die cliënten die het afgelopen jaar zijn behandeld ons hebben gegeven ten aanzien van de behandeling.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.

Domein: Cliëntgerichtheid

Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport

Rapportcijfer voor de gegeven nazorg

8,2

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de gegeven nazorg
DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2016 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD, TEN AANZIEN VAN DE NAZORG

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.

Domein: Cliëntgerichtheid

Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport

Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

8,4

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor bejegening door behandelaar

DIT CIJFER GEEFT DE TOTALE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2017 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD TEN AANZIEN van de bejegening door de behandelaar.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.


rapport

Rapportcijfer voor de indruk van de kliniek

8,4

Bekijk de details


Thema: Rapportcijfer voor de indruk van de kliniek

DIT CIJFER GEEFT DE GEMIDDELDE SCORE VAN CLIËNTEN DIE IN 2017 DOOR BERGMAN CLINICS ZIJN BEHANDELD, TEN AANZIEN van de indruk van de kliniek.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.

Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.





Thema: Totaal rapportcijfer

Hier wordt de totale gemiddelde score beschreven die cliënten, die het afgelopen jaar zijn behandeld, ons hebben gegeven.

In ons cliënttevredenheidsonderzoek vragen we cliënten een aantal maanden nadat ze in onze kliniek zijn geweest om ons een rapportcijfer te geven op een schaal van 0 tot 10.

De gepresenteerde gegevens zijn op basis van het gemiddelde van 2017.



Domein: Cliëntgerichtheid


Het is voor Bergman Clinics heel belangrijk om aan de wensen en behoeften van onze cliënten te voldoen, tenzij deze strijdig zijn met professionele normen en/of richtlijnen.

Om inzichtelijk te maken hoe goed we daar in slagen, voeren we bijvoorbeeld bij alle cliënten een tevredenheidsonderzoek uit, registreren we eventuele klachten en bestuderen we reacties die binnen komen op zorgkaart Nederland.

rapport
0
Kwaliteits-
rapportages


Bel ons!
Bel voor informatie   088 9000 500
Wij bellen u

Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Bedankt voor uw terugbelverzoek.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Informatie aanvraag
Contact opnemen

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.