Onze COVID-19 maatregelen Sluiten

Medische Indicatie & Second Opinion

De eerste afspraak na verwijzing door uw huisarts of medisch specialist is om een medische indicatie vast te stellen en of u bij de juiste specialist voor uw klacht bent. De afspraak waarin de medische indicatie is onderzocht wordt altijd 100% vergoed door uw zorgverzekeraar. Wel kan uw eigen risico worden aangesproken.


De meeste behandelingen bij Bergman Clinics vallen binnen het basispakket en worden 100% vergoed door uw verzekeraar.

Een aanvullende verzekering kan worden aangesproken indien een behandeling niet of gedeeltelijk vergoed wordt. Veel voorkomende aandoeningen waarvoor vergoeding vanuit de aanvullende verzekering plaatsvindt, zijn bijvoorbeeld: bovenooglidcorrectie, sterilisatie en ooglaseren. Voor informatie over welke behandelingen onder de aanvullende verzekering vallen, kunt u het beste zelf contact opnemen met uw verzekering.

Geen medische indicatie

Indien er geen medische indicatie is voor uw aandoening zal uw verzekering de behandeling niet vergoeden. Zo wordt een borstvergroting of een buikwandcorrectie meestal niet vergoed. U zult de behandeling dus zelf moeten betalen. Klik hier voor de meest voorkomende behandelingen die meestal niet vergoed worden bij Bergman Clinics.

Second opinion

Wanneer u onder behandeling bent bij een andere focuskliniek of ziekenhuis, maar graag advies wilt van een Bergman Clinics specialist, is dat mogelijk. Dit wordt een second opinion genoemd. Vanuit uw basisverzekering heeft u recht op een second opinion.

Hoe vraagt u een second opinion aan?
Vertel uw behandelend arts dat u een second opinion wilt. Indien deze arts geen verwijzing wil geven, vraag dan of uw huisarts u kan doorverwijzen. U heeft altijd een verwijzing nodig om uw second opinion vergoed te krijgen.

Vestigingen
 
Alle behandelingen
 
Bergman Clinics

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Ook bij Bergman Clinics, Bey by Bergman Clinics en Memira hebben wij maatregelen getroffen. Hier leest u welke maatregelen dit zijn. 

 

 

Bergman Clinics

 

De vraag naar medische zorg bij Bergman Clinics stijgt de laatste maanden sterk en harder dan eerder voorzien. Daardoor kunnen telefonische wachttijden op sommige momenten langer zijn dan u van ons gewend bent.

Graag attenderen we u erop dat bellen vaak niet noodzakelijk is of niet de snelste manier om uw vraag beantwoord te krijgen. We helpen u graag ook op andere manieren. Bekijk de opties hier. 

We doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk te woord te staan.