Vrouw

Zwelling in de onderbuik

Tekst a|A     Contrast +|--

Veel vrouwen hebben regelmatig last van pijn in de onderbuik, die soms ook samenhangt met de menstruatie. Deze pijn kan verschillende oorzaken hebben, onder meer door afwijkingen aan de baarmoeder of eileiders. Als u met deze klachten naar uw huisarts gaat, zal deze u lichamelijk onderzoeken, onder meer door uw onderbuik te ‘palperen’. Dit is het met de hand uitwendig voelen van de organen die in uw buikholte liggen. Op deze manier kan uw huisarts eventuele afwijkingen, zoals zwellingen, constateren. Bij een zwelling in de onderbuik kan er sprake zijn van myomen (vleesbomen) in de baarmoeder of een cyste aan een van de eierstokken. Deze aandoeningen zijn over het algemeen goed te behandelen door een gynaecoloog.

Als uw huisarts bij u een zwelling van uw onderbuik heeft geconstateerd die mogelijk te maken heeft met uw baarmoeder of uw eierstokken, roept dit waarschijnlijk onzekerheid bij u op. U wilt waarschijnlijk snel weten wat de reden van uw klachten is. Uw huisarts zal u daarom voor verder onderzoek en behandeling doorverwijzen naar deze specialist.

Bij Bergman Clinics | Vrouw kunt u direct terecht voor een afspraak met een gynaecoloog zodat u snel weet waardoor uw klachten veroorzaakt worden en welke behandeling voor u het beste is. Bij Bergman Clinics | Vrouw staat een professioneel team voor u klaar, bestaande uit een gynaecoloog en eventueel een consulente.

Voor een eerste consult bij Bergman Clinics | Vrouw is het nodig dat u een verwijzing van uw huisarts hebt. U kunt uw huisarts om de verwijzing vragen en dan een afspraak met ons maken. Voorafgaand aan het eerste consult ontvangt u een vragenlijst om in te vullen voordat u bij ons komt. De vragenlijst gebruiken wij om uw klachten goed te begrijpen. Tijdens het gesprek zal de arts of consulent met u over uw klachten praten en u een aantal vragen stellen. Het gaat dan om de klachten waar u op dat moment last van hebt, en ook over aandoeningen of ingrepen die u eerder in uw leven hebt gehad.

Heeft u na het lezen van de informatie op de website nog vragen bel dan gerust: 088 9000 500, snelkeuze 4.  

Stappen in het behandelingstraject:



Veelgestelde vragen

Wat zijn de wachttijden van deze behandeling?
Wilt u weten hoe snel u terecht kunt voor uw specifieke behandeling bij Bergman Clinics? Bekijk dan nu de actuele wachttijden.
Waar kan ik ervaringen van cliënten zien of mijn ervaring delen?
Voor meer informatie, bezoek de pagina ervaringen of bekijk onze cliëntwaarderingen op Zorgkaart Nederland. U kunt ook uw ervaring delen op Zorgkaart Nederland.
Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?
We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.
Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?
Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Toon uitgelichte items / alle items

Heeft u nog steeds vragen?

Neem contact op




Informatie aanvraag
Contact opnemen

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Bergman Clinics

Van 15 december t/m 9 februari zijn nieuwe maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Dit betekent het volgende voor uw afspraak bij Bergman Clinics:

  • Heeft u een afspraak voor verzekerde zorg of cosmetische chirurgie, dan blijft uw afspraak gewoon staan. U hoeft geen contact met ons op te nemen. Bij eventuele wijzingen van uw afspraak nemen wij contact met u op.
  • In de kliniek mag u alleen geen begeleider meenemen.*
  • Wanneer u ouder bent dan 12 jaar dient u in de kliniek een mondkapje te dragen.
  • Heeft u een afspraak voor een onverzekerde huidbehandeling en/of een behandeling met injectables, dan wordt uw afspraak verplaatst. Wij bellen u voor een nieuwe afspraak. U hoeft niet zelf te bellen.
  • Heeft u binnen 48 uur vóór of ná uw coronavaccinatie een afspraak voor een ingreep/behandeling bij ons staan, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Om eventuele bijwerkingen van de behandeling of vaccinatie te kunnen scheiden, verplaatsen we deze afspraak dan voor u.

*Uitzonderingen hierop vindt u op onze coronapagina.

Bekijk voor uw komst de actuele coronarichtlijnen.