Onze COVID-19 maatregelen Sluiten

Resultaat & nazorg bij operatie frozen shoulder

Naast de behandeling of operatie om de frozen shoulder te verhelpen, wordt binnen Bergman Clinics | Bewegen tevens het gehele revalidatie- en nazorgtraject verzorgd.

U moet er rekening mee houden dat u de eerste zes weken na de operatie niet alle bewegingen kunt maken met uw schouder zoals u gewend was. Zo mag u de geopereerde arm niet zelf optillen, maar ook geen pendel- of koffiemaalbewegingen maken. Om dit te voorkomen kunt u gebruik maken van de List-limiter. Zelf naar huisrijden na de ingreep is dan ook niet mogelijk en u dient vooraf veilig vervoer naar huis te organiseren.

Complicaties bij de schouderoperatie

Voordat u de ingreep krijgt wordt u uitgebreid geinformeerd over de risico's. Er bestaat altijd een kans op complicaties, al is deze niet groot. Specifiek bij een operatie aan een frozen shoulder kan er verstijving van het kapsel ontstaan. Dit vermindert door fysiotherapie na de operatie. Wanneer het kapsel toch verstijft na de operatie, duren het herstel en  het revalidatietraject langer. Het kapsel moet dan worden opgerekt door de fysiotherapeut. Wanneer dit niet lukt, kan het nodig zijn om het kapsel met een tweede operatie te verruimen.

Meer weten over deze behandeling bij Bergman Clinics | Bewegen? Neem dan contact op via 088 9000 500. Wilt u direct een afspraak maken? Dat kan met een verwijzing van uw huisarts.

5839(6).jpg

Behandelingstraject:



Toegangstijden

Wij streven ernaar u altijd snel te helpen in onze focusklinieken. Onze toegangstijden worden wekelijks bijgewerkt.

Bekijk toegangstijden

Vragen

Wat zijn de toegangstijden van deze behandeling?

Wilt u weten hoe snel u terecht kunt voor uw specifieke behandeling bij Bergman Clinics? Bekijk dan nu de actuele toegangstijden.

Waar kan ik ervaringen van cliënten zien of mijn ervaring delen?

Voor meer informatie, bezoek de pagina ervaringen of bekijk onze cliëntwaarderingen op Zorgkaart Nederland. U kunt ook uw ervaring delen op Zorgkaart Nederland.

Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?

We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.

Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?

Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.
Mijn Bergman Clinics

Mijn Bergman Clinics

Bij een behandeling komt er veel op u af. Met Mijn Bergman Clinics heeft u alle informatie op het juiste moment. Gewoon op uw mobiele telefoon, desktop of tablet.

  • Het veilige en persoonlijke zorgportaal
  • Informatie over de voorbereiding, behandeling en herstelperiode
  • Uw medisch dossier inzien en vragenlijsten eenvoudig invullen

Bent u al cliënt?

Inloggen
Informatie aanvraag
 
Contact opnemen
 
Bergman Clinics

Op dit moment zijn maatregelen van kracht om het coronavirus in Nederland terug te dringen. Bekijk voor uw komst de actuele coronarichtlijnen. Dit betekent het volgende voor uw afspraak bij Bergman Clinics:

  • U bent welkom voor alle zorg die u van ons gewend bent. We treffen alle maatregelen om u veilig in de kliniek te ontvangen.
  • In de kliniek mag u geen begeleider meenemen.*
  • Wanneer u ouder bent dan 12 jaar dient u in de kliniek een mondkapje te dragen.

Let op!
Heeft u binnen 48 uur vóór of ná uw coronavaccinatie een afspraak voor een ingreep/behandeling bij ons staan, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Om eventuele bijwerkingen van de behandeling of vaccinatie te kunnen scheiden, verplaatsen we deze afspraak dan voor u.

*Uitzonderingen hierop vindt u op onze coronapagina.