Wat is maculadegeneratie?

Behandelingstraject
3

Verwijzing huisarts

Uw huisarts is uw eerste aanspreekpunt bij vragen of klachten over uw gezondheid. Als de huisarts* vindt dat u specialistische zorg nodig heeft, zal hij/zij u verwijzen. U kunt met uw huisarts overleggen naar welke zorgaanbieder u graag verwezen wordt.

De huisarts stuurt de verwijzing digitaal naar Bergman Clinics of overhandigt deze aan u. Wanneer u digitaal bent verwezen/geïnformeerd, kunt u in de meeste gevallen direct online uw afspraak plannen. Bergman Clinics streeft ernaar de verwijzing vóór het plannen van uw eerste bezoek te ontvangen.

Wanneer u een verwijzing op papier heeft, vraagt een medewerker u deze op veilige wijze naar ons te mailen.
Bij het plannen van uw eerste afspraak mag de verwijzing niet ouder zijn dan 1 jaar.

*Of een andere geldige verwijzer, zoals een medisch specialist, specialist ouderengeneeskunde, jeugdarts of optometrist.

Vragen

Heb je een digitale verwijzing van ZorgDomein ontvangen?

Met een digitale verwijsbrief kun je in de meeste gevallen online een afspraak maken door in te loggen op ZorgDomein en te kiezen voor ‘digitaal jouw afspraak maken’.

Wanneer je afspraak nog niet online of telefonisch gepland is, belt Bergman Clinics je binnen 2 werkdagen. 

Of je kunt ons bellen via 088 9000 500.

 

Heb je een verwijzing zonder een uitnodiging tot zelfplannen?

Als je een verwijsbrief van de huisarts hebt ontvangen, belt Bergman Clinics je binnen 3 werkdagen wanneer je je afspraak nog niet online of telefonisch hebt gepland. Of je kunt ons bellen via 088-9000500.

Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?

Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Hoe kom ik aan een digitale verwijzing?

Vraag je huisarts of andere specialist om je digitaal te verwijzen/informeren:

  • Je ontvangt een e-mail van ZorgDomein. Let op; om in te loggen heb je je mobiele telefoon nodig.
  • Open de email en druk op de link om in te loggen.
  • Om in te loggen, heb je een inlogcode nodig. Deze ontvang je per sms op je mobiele telefoon.
  • Klik op de blauwe knop ‘verstuur SMS’ en vraag zo je inlogcode aan.
  • Je ontvangt nu een 6- cijferige code per sms.
  • Voer de 6- cijferige code in en klik op inloggen.

Je bent nu ingelogd en kan:

  • Informatie vinden over hoe je je afspraak kan maken en waar je wordt verwacht. In de meeste gevallen kun je direct online uw afspraak plannen door op de knop 'Maak direct je afspraak' te klikken;
  • Informatie vinden hoe je je kunt voorbereiden op je afspraak en je verwijsbrief inzien.

Hoe maak ik een afspraak?

Van uw huisarts of specialist heeft u een digitale verwijzing ontvangen. Dit is een e-mail van ZorgDomein waarin de verwijzing staat. 
Er bestaan meerdere opties om een afspraak te maken bij Bergman Clinics:

1. U klikt op de link in deze e-mail. Vervolgens kunt u dan gemakkelijk uw 1e afspraak bij Bergman Clinics online inplannen, evenals de locatie, arts, datum en tijd.

2. Maakt u niet zelf online een afspraak? Dan wordt u binnen 2 tot 3 werkdagen door Bergman Clinics gebeld om de afspraak in te plannen.

3. U kunt ons ook altijd zelf bellen op 088 9000 500.

Hoe ontvang ik een verwijzing?

Wanneer je huisarts of andere medische specialist vindt dat je specialistische zorg nodig hebt, zal hij/zij je een verwijsbrief geven voor Bergman Clinics. De huisarts of medische specialist is dan ook altijd je eerste aanspreekpunt.

 

Hoe plan ik online mijn 1ste afspraak?

In de meeste gevallen kunt u direct online uw 1e afspraak plannen.

Optie 1
Uw huisarts of specialist heeft u digitaal verwezen/geïnformeerd.

  • U ontvangt een e-mail van ZorgDomein. Let op; om in te loggen heeft u uw mobiele telefoon nodig.
  • Open de e-mail en druk op de link om in te loggen.
  • Om in te loggen, heeft u een inlogcode nodig. Deze ontvangt u per sms op uw mobiele telefoon.
  • Klik op de blauwe knop ‘verstuur SMS’ en vraag zo uw inlogcode aan.
  • U ontvangt nu een 6- cijferige code per sms.
  • Voer de 6- cijferige code in en klik op inloggen.
  • U bent nu ingelogd en kan:

Direct online uw afspraak plannen door op de knop Maak direct uw afspraak te drukken.

Optie 2
U bent niet digitaal geïnformeerd.

Waar kan ik ervaringen van cliënten zien of mijn ervaring delen?

Voor meer informatie, bekijk onze cliëntwaarderingen op Zorgkaart Nederland. U kunt ook uw ervaring delen op Zorgkaart Nederland.

Waar moet ik op letten bij het inplannen van een afspraak?

Wanneer u een verwijzing hebt gekregen van uw huisarts of specialist, let u er dan op dat deze deze niet ouder mag zijn dan 1 jaar. 

Wat gebeurt er na het maken van de afspraak?

Na het maken van de afspraak ontvangt u een e-mail met:

  • de afspraakgegevens;
  • informatie over de voorbereiding op de afspraak; 
  • de wijze waarop u uw behandeltraject digitaal kunt volgen in uw persoonlijke Mijn Bergman Clinics omgeving.

 

Wat zijn de toegangstijden van deze behandeling?

Wilt u weten hoe snel u terecht kunt voor uw specifieke behandeling bij Bergman Clinics? Bekijk dan nu de actuele toegangstijden.

Wat zijn de voorwaarden van een geldende verwijzing?

De (digitale) verwijsbrief door de huisarts of andere medische specialist is voorzien van: 

  • Je naam, adres, woonplaats en geboortedatum;
  • Naam, adres, woonplaats, functie en kenmerk (AGB-code) van de verwijzer;
  • De beschrijving van de klacht waarvoor je wordt verwezen;
  • Een datum die ligt op of voor de datum van het eerste consult.

Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?

We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.

Wie kan mij verwijzen naar Bergman Clinics?

Uw huisarts of andere geldende verwijzer, zoals een medisch specialist, jeugdarts, sportarts, bedrijfsarts, optometrist of specialist ouderengeneeskunde kan u verwijzen naar Bergman Clinics.

Toon alle items


Informatie aanvragen
 
Contact   opnemen
 
Bergman Clinics

Let op: op dit moment hebben we te maken met een telefonische storing en zijn we niet goed bereikbaar. Per mail en chat zijn we wel bereikbaar. We werken hard aan een oplossing!