Ogen

Informatie Coronavirus

Na ingeperkte zorgverlening in verband met het coronavirus, kunt u nu weer voor alle verzekerde en onverzekerde zorg bij ons terecht die we voor corona ook boden. De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. In onze klinieken zijn maatregelen getroffen om u veilig te verwelkomen. We volgen de urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en de richtlijnen van het RIVM.

Meer weten

De behandeling

Tekst a|A     Contrast +|--

De behandeling van een ooglid is meestal operatief. Lees meer over de behandeling van:




Mogelijke risico’s en complicaties

Uw oogarts zal van tevoren bekijken of het oog hinder van deze ingreep kan ondervinden. Bij droge ogen of een slechte ooglidfunctie kan dit het geval zijn en zal de oogarts de operatie afraden. Bovendien zijn er enkele zeldzame vormen van ptosis die de oogarts moet uitsluiten.

Bij elke operatie bestaat het risico van nabloeding en infectie, maar bij operaties aan de oogleden komt dit zelden voor. Om een nabloeding te voorkomen, adviseren wij u vooraf en vlak na de ingreep geen bloedverdunnende middelen en/of sommige pijnstillers te gebruiken, zoals aspirine (acetylsalicylzuur).

Hoewel de oogarts tijdens de operatie de stand van het ooglid controleert, zal de genezing ook van invloed zijn op de stand. Deze factoren maken dat er altijd een bepaalde onzekerheid bestaat over de precieze de eindpositie van het ooglid: bij tien tot vijftien procent van de patiënten kan het ooglid iets te laag of juist iets te hoog staan. Ook de vorm van het ooglid kan licht veranderen. Een nacorrectie is overigens lang niet altijd nodig.

Stappen in het behandelingstraject:



Veelgestelde vragen

Wat zijn de kosten voor ooglidchirurgie?

De actuele kosten voor ooglidchirurgie kunt u hier vinden. Prijzen ooglidchirurgie. 

Wat zijn de wachttijden van deze behandeling?
Wilt u weten hoe snel u terecht kunt voor uw specifieke behandeling bij Bergman Clinics? Bekijk dan nu de actuele wachttijden.
Waar kan ik ervaringen van cliënten zien of mijn ervaring delen?
Voor meer informatie, bezoek de pagina ervaringen of bekijk onze cliëntwaarderingen op Zorgkaart Nederland. U kunt ook uw ervaring delen op Zorgkaart Nederland.
Welke kwaliteit wordt er bij Bergman Clinics geboden?
We bieden medische zorg van de hoogste kwaliteit. Hierbij staan 4 waarden centraal:
  • Resultaat van de behandeling
  • Veiligheid
  • Cliëntgerichtheid
  • Ervaring team
Lees meer over de kwaliteit bij Bergman Clinics. Daarnaast zijn we ZKN gecertificeerd.
Hoe is het geregeld met de vergoeding / verzekering?
Voor meer informatie, bezoek de pagina Vergoeding & Verzekering.

Heeft u nog steeds vragen?

Neem contact op




Bel ons!
Bel voor informatie   088 9000 500
Wij bellen u

Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Bedankt voor uw terugbelverzoek.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Informatie aanvraag
Contact opnemen

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Bergman Clinics

Het is momenteel erg druk bij ons Contact & Service Center. Daardoor kan het iets langer duren voordat u telefonisch te woord wordt gestaan. Alvast dank voor uw begrip.

Vanaf begin mei hebben wij onze zorg stapsgewijs uitgebreid. U bent nu weer welkom voor alle verzekerde en onverzekerde zorg die wij voor het uitbreken van het coronavirus ook boden. De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen. We willen uw bezoek aan onze focuskliniek veilig laten verlopen en hebben hiervoor de benodigde maatregelen getroffen. 

  • Om de 1.5 meter afstand in de klinieken te waarborgen, zijn veel consulten nog telefonisch. U wordt gebeld wanneer uw afspraak in de kliniek is, anders is deze telefonisch.
  • Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, bellen wij u zo snel mogelijk voor een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben. Wij volgen bij het herplannen de richtlijnen van het RIVM en urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 

 Kijk hier voor meer informatie.