Ogen

Informatie Coronavirus

Vanaf begin mei breiden wij onze zorg weer stap voor stap uit. We doen dit volgens de urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en de richtlijnen van het RIVM. Veel afspraken zijn nog telefonisch. Hiermee waarborgen we de 1.5 meter afstand in de kliniek. In onze klinieken zijn maatregelen getroffen om u veilig te verwelkomen.

M. Koelewijn -62, staar & vervanglens

"Beter zien betekent voor mij onafhankelijkheid en vrijheid."

De voorbereiding voor het staar onderzoek

Tekst a|A     Contrast +|--

Hier kunt u lezen wat u kunt doen, voordat u een bezoek aan de oogarts brengt.

Legitimeren

We wijzen u erop dat zorginstellingen sinds 2012 strenger gecontroleerd worden op de identificatie van cliënten. Daarom verzoeken we u, ook wanneer u al langer bekend bent bij Bergman Clinics | Ogen (of voorheen Oogziekenhuis Zonnestraal, Ozon Oogkliniek en Phaco Centrum Oogkliniek) een legitimatie mee te nemen en deze bij binnenkomst te tonen aan de assistente. Legitimeren gebeurt aan de hand van uw burgerservicenummer (BSN) welke op uw identiteitspapieren staat.

U kunt u legitimeren met één van de volgende documenten: 

• een geldig Nederlands (of buitenlands) paspoort,
• een geldige Nederlandse identiteitskaart,
• een geldig Nederlands rijbewijs,

Naast uw legitimatiegegevens worden ook uw verzekeringsgegevens strenger controleerd. Er wordt dus ook van u verwacht dat u uw zorgverzekeringspasje meeneemt.

Verwijsbrief huisarts of specialist

Als u een afspraak wilt maken, heeft u een verwijzing nodig van uw huisarts of specialist. Anders bestaat de mogelijkheid dat u de kosten voor de geleverde zorg niet vergoed krijgt. Vraag uw huisarts dus eerst om een schriftelijke of digitale verwijzing en neem deze mee tijdens uw bezoek.

Meenemen bij uw bezoek aan de kliniek

  • geldig legitimatiebewijs
  • pasje van uw zorgverzekering
  • wanneer van toepassing bril of contactlenzen
  • wanneer van toepassing medicijnenlijst
  • verwijsbrief huisarts of specialist

Uw eerste bezoek voor het staar onderzoek

U kunt zich bij binnenkomst melden bij de balie. Daar worden al uw gegevens gecontroleerd en kunt u plaats nemen in de wachtkamer.

Voorafgaand aan een staaroperatie vindt een voorbereidend onderzoek (biometrie) plaats dat ongeveer 20 minuten duurt. Tijdens worden uw ogen onderzocht en vastgesteld of premium lenzen medisch een optie voor u zijn. Ook wordt uw gezondheidsvragenlijst en medicatieoverzicht met u door genomen en krijgt u informatie over de wijze van verdoven.


Vervoer na het staar onderzoek

Meestal worden uw ogen gedruppeld met pupilverwijdende druppels. We adviseren u om de eerste twee uur na het onderzoek niet zelf auto te rijden.
De pupillen zijn na het onderzoek nog wijd, hierdoor kunt u geruime tijd wat meer hinder ervaren van zonlicht en wazig zien. Een zonnebril kan prettig zijn voor de ogen.


Hebt u een verhoogd risico op mrsa?

Bent u het laatste half jaar opgenomen of behandeld in een buitenlands ziekenhuis, of hebt u beroepsmatig contact met levende varkens? Meld dit aan uw oogarts.

Meer weten over de behandeling van staar bij Bergman Clinics | Ogen? Neem dan contact op via 088 9000 500. Wilt u direct een afspraak maken? Om een afspraak te kunnen maken, heeft u een verwijsbrief van uw huisarts of opticien met AGB-code nodig.




Bel ons!
Bel voor informatie   088 9000 500
Wij bellen u

Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Bedankt voor uw terugbelverzoek.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Informatie aanvraag
Contact opnemen

Maak een afspraak

Vul onderstaand formulier in op een afspraak in te plannen bij Bergman Clinics.

Niet alle velden zijn (juist) ingevuld:

Naam:
E-mailadres:
Telefoonnummer:
Locatie:

Bedankt voor uw verzoek om een afspraak te maken.
Wij nemen zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.

Bergman Clinics

Het is momenteel erg druk bij ons Contact & Service Center. Daardoor kan het iets langer duren voordat u telefonisch te woord wordt gestaan. Alvast dank voor uw begrip.

Vanaf begin mei hebben wij onze zorg stapsgewijs uitgebreid. U bent nu weer welkom voor alle verzekerde en onverzekerde zorg die wij voor het uitbreken van het coronavirus ook boden. De wachttijden kunnen iets langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij doen alles om u zo snel mogelijk te helpen. We willen uw bezoek aan onze focuskliniek veilig laten verlopen en hebben hiervoor de benodigde maatregelen getroffen. 

  • Om de 1.5 meter afstand in de klinieken te waarborgen, zijn veel consulten nog telefonisch. U wordt gebeld wanneer uw afspraak in de kliniek is, anders is deze telefonisch.
  • Wanneer uw afspraak voor een behandeling /operatie eerder is afgezegd i.v.m. corona, bellen wij u zo snel mogelijk voor een nieuwe afspraak. Toch vragen wij u nog even geduld te hebben. Wij volgen bij het herplannen de richtlijnen van het RIVM en urgentie- en prioriteitsrichtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

 

 Kijk hier voor meer informatie.